Boktips!
Till er som inte har något emot att läsa på engelska, kan jag innerligt rekommendera en författare som heter Judika Illes. Jag har två av hennes böcker, "The element encyclopedia of witchcraft", och "The element encyclopedia of 5000 spells". De är otroligt tjocka och innehållsrika, den största boken väger nästan 2,5 kg så det gäller att ha armstyrka när man läser den! 
Jag blev rekommenderad hennes böcker av mina duktiga häxvänner, som verkligen alltid har koll på vad det finns för bra läsning i detta ämne. Någon mer som läst hennes böcker?

Dom låter intressanta, man får försöka leta upp dom. Även om engelska inte är det språk jag helst läser så ibland så "Måste" man om man vill läsa bra böcker.
Jag brukar som sagt hålla mig undan böcker på engelska för att jag vet att dom oftast bli liggande eller halvlästa. En bok som jag faktiskt tog mig igenom o som jag tyckte var lättläst o bra. Det var en som heter Everyday Magic - spells & rituals for modern living av Dorothy Morrison. Så för mig var det en bra bok att börja med.