vit galder
Hej på er!
Det är första gången jag besöker denna sida, men inte sista kan jag lova. Här finns ju så mycket att läsa om.
Jag är en tjej som har så mycket problem, dels med hälsan sen med min situation.
Nu är det så att jag har ett smycke, en vit galder och den är ju till för goda önskningar. Jag skulle verkligen behöva lite hjälp på vägen, men jag vet inte om man ska göra något för att få den att fungera.
Jag skulle bli jätteglad och tacksam om ni ville tala om hur man använder den för att önskningarna ska slå in.
Tack på förhand. Kram/Lenrina.

Vad innebär/ är en vit galder?
Välkommen!;) Skulle jag skriva också ju! Det syns ju inte om jag inte skriver det! :)
Galdrar kommer ifrån Nordiska mytologin. En galder är en trollsång eller en symbol bestående av en eller flera runor.
Önskegaldern är en s.k. vit galder och är god, den uppfyller endast goda önskningar. Det finns även svart galder men den står för svartkonst och mörker.
Jag har en vit galder (önskegalder) som är ett hängsmycke och det tecknet kommer ifrån vikingatidens Island.
Jag har så mycket som är tufft nu för mig själv och behöver lite hjälp för att må bättre, därför undrar jag om det räcker med att bara bära den runt halsen eller om man behöver "starta" den på något vis för att den ska fungera för mina önskningar.
Finns det någon som vet något om detta?

vad är det för galder mer specifikt, du skriver att den är från island - är det en skräckhjälm eller hur ser den ut?
galdrar har bäst effekt om man ristar dem på kroppen, i spott, blod, eller aska. Rista dem där du tror att de behövs - på livmodern eller hjärtat om det är känslor, på benet om du ska ge dig in i en glima-brottningsmatch (lol, det är traditionen vad jag läst) Eller bär den i fickan och håll den i handen när du behöver den.
men vad vet jag, min gamla solbrända tönt.
spindelfot, medarbetare på Druid & Shaman och Häxor ifokus

Mitt bästa tips är att inte lite för mycket på ett smycke. Ett galdr kan ge dig kraft men bara om du använder den. En galdr kan även vara ett mönster. Tex en labyrint eller liknande.
Var har du fått tag i den stenen? Har du bild på den? Det finns en del här som kan runor riktigt bra och även en del som kan skilja angarna från vetet så att säga.
Jag är inte så bra på "häxerier", men har själv varit i många jobbiga livssituationer. Det som har fungerat bäst för mig har varit att arbeta med mina egna tankar, och bli medveten om varför jag hamnat i just de situationerna. Genom att vara brutalt ärlig mot sig själv kan man rensa bort gamla tankemönster, som annars försätter en i knipa. Tankens kraft är enormt stark, så positivt tänkande mot klara mål kan uträtta mirakel.
Jag är ibland ganska dålig, har haft oturen och fått flera olika sjukdommar.
Min vardag kan vara ganska tuff ibland pga värk, orkar inte med så mycket då men så har jag en äldre sjuk mamma, sen strular min äldsta son med skolan. Suck! Sen till råga på allt ska man strida mot försäkringskassan. Självklart vill man att något ska bli bättre, därför min undran om önskegaldern.

kanske skulle du behöva annat än en galder?
en ordentlig utrensning och rening, fokus. Smycke kan vara gott om det är bra (känner inte igen det, kanske någon annan gör det?) men oftast så får jag uppfattningen om att man gärna - söker styrka istället för att täppa till läckagen, söker goda andar för bistånd innan man fördrivit de dåliga. All styrka och alla önskningar som besannas under svåra tider tar alltid slut och kvar blir man - lika svag som innan. Det bästa man kan göra är att finna en god platå här och nu. Täpp till, jaga ut gammalt, välsigna hemmet. Hitta styrkan inuti din kropp och locka fram den - snarare än styrka utifrån.
spindelfot, medarbetare på Druid & Shaman och Häxor ifokus

#0 Ta en sak i taget Lenrina. Kanske ett råd som tycks överflödigt och flåshurtigt, men av egen erfarenhet tycker jag det funkar finfint.
#3"men vad vet jag, min gamla solbrända tönt."
Jag tycker iallafall du vet massor klokaste fina tuffa Spindelfot! Det du säger om att täppa till och rena är kloka råd, så kan man rikta fokus mot det man behöver koncentrera sig på där och då.
#8 Det låter bra och klokt med det du föreslår, men hur gör jag nu allt detta? Jag kan ingenting om såna saker och vet inte alls hur jag ska gå till väga. Berätta så provar jag gärna.
Det ser ut som ett smycke från Margit Sandemos kollektion. Till serien Häxmästaren om inte minnet sviker mig.
Sajtvärd för Häxor iFokus
Mina bloggar: ALBA CORAX och KARTOMANTI
Spår i Lenormand: Eyskogamork@hotmail.com
Twitter: Alba Corax
Jag vet att jag har sett den på http://www.galdrasyning.is
Men vad det stod om den är mer än jag minns. Länken leder för övrigt till museet för isländsk häxkonst vilket borde vara en ganska vettig plats att leta på. Lycka till.
Hej, tack alla för era svar.
#11 Ja det är ifrån Margit Sandemos kollektion, men själva tecknet kommer från Vikingatidens Island.
Hur gör jag nu då om jag ska täppa till och rena?
Snälla kan ni tala om det för mej.