Häxor iFokus

Häxor

Etikett: tarot-och-spådomskonst
Läst 7194 ggr
heldiina
1

Böcker om kiromanti och energi

Jag letar efter några mer utvecklande böcker inom kiromanti. "Tyd handens tecken" av Tre McCamley har jag, jag tycker den är bra med bilder och allt, men den förklarar inte så ingående. Gärna någon bok som förklarar bergen, fingrarna och hela handes form lite mer ingående än bara linjer.

Sedan letar jag också efter lättförklarande böcker om energi, och jag är inte riktigt säker på vad jag letar efter just inom det området, vill bara lära mig mera.

Har ni några tips på bra böcker?

Bappho_
0

Den bästa bok jag läst om handtydning är The Spellbinding Power of Palmistry - New Insights into an Ancient Art - The Complete Palmistry Course Book with Exercises av Johnny Fincham. Den tar upp förutom linjerna, handens form, fingrarnas längd, texturen på handflatan, de olika bergen osv

Endroppeihavet
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Mitt första och tills nu sista möte med kiromanti var på en sommardag i stan för ett par år sen av en dam som satt på en trappa med en handskriven lapp om att hon tydde i händer för 50 kr…

Ett par år senare hade allt hon sagt skulle inträffa - Inträffat.. Men frågan är om det skulle hänt överhuvudtaget om hon inte sagt något ;)

Finns det någon annan som har bra eller dåliga eller intetsägande erfarenhet av kiromanti? Det är  intressant att våra liv skulle kunna etsas i linjer i händerna och hur mycket man vill lita till det är ju upp till var och en. ;)

Men jag finner det högst intressant! Och den enda boken jag läst om ämnet är en smal liten bok av David V. Barret - Handtydning… Nåväl, någon som vill dela med sig av erfarenheter eller litteratur?

Medarbetare på Häxor och Fantasy.

Sebastian
0

Hehe kommer ihåg i skolan när man skulle spå i händer.

Offret sträckte fram handen och man såg en stor familj, mycket pengar, fina bilar och välartade barn sen vände man snabbt på handen och drog av en loska och sa: Jag ser en pool på baksidan.

Bappho
0

Fy vad äckligt!! Skrikandes

Sajtvärd för Häxor iFokus
Mina bloggar: ALBA CORAX och KARTOMANTI
Spår i Lenormand: Eyskogamork@hotmail.com

Twitter: Alba Corax

Sebastian
0

jo men på grundskolan var det hysteriskt roligt. (så länge man inte var offret själv då)

Endroppeihavet
0

#3 Grundskolan..
Äh! Det kan nog fungera på universitetet också, jag kan prova imorgon på min professor precis innan han sätter mitt betyg. = A!

Medarbetare på Häxor och Fantasy.

fridelfina
0

För många år sedan så mötte jag en äldre kvinna på gatan som räckte ut sin hand och fråga om hon skulle spå mig för 30 kronor. Jag hade inga pengar på mig och kände inte för att bli spådd spontant på "gående fot" liksom så jag tackade nej. Hon tjatade lite men jag fortsatte att gå åt mitt håll.

Sen var det nog så att ett paket cigaretter kostade 29 spänn på den tiden, antar att damen egentligen behövde cigg-pengar mer än att hon verkligen kände att hon måste att delge mig framtiden! Flört

Zoraye
0

Jag blev spådd av en romsk kvinna för en sådär 13 år sedan, det gick väldigt snabbt och exakt allt hon sade att hon såg inträffade inom kort. Och det var alla saker som jag inte kunde kontrollera eller styra på något sätt. Har efter det blivit spådd både en och två gånger igen men inte via kiromanti utan genom kort, etc, men inget har varit lika träffsäkert som den romska damens spådom.