Häxor iFokus

Häxor

Etikettdrömmar-och-drömtydning
Läst 7299 ggr
dragonstar
0

Drömma att man drömmer.

Jag har flera gånger den senaste tiden haft en konstig drömm. JAg känner hur allt snurrar och som om jag sugs neråt i madrassen. Jag får panik och försöker röra mig och väcka killen det är så värkligt att jag inte kan se skillnad på värklighet och dröm. Ofta skriker jag panikslaget gråter och jobbar att vakan me nvarje gång jag väcker killen elelr likande börjar jag om på samma ställe igen. Denna slinga kan gå runt 10 gånger inna jag på riktigt vakanar och då kan jag falla in i det igen om jag sommnar.

Första gågen detta hände känndes det till sist som om någon satt på minst bröst "maran rider" har fått en ny innebörd för mig.

I går kväll hände det igen och jag försökte istället följa med att inte kämmpa emot utan använda det hela, men det blr bara mer mörker och sen börjar allt om igen.

Någon som känner igen detta eller har nått tipp på vad jag kan göra. Känns som att det är nått jag behöver göra säga komma på men jag vet inte vad.

To the world you may just be one person but to one person you may be the world.

Choklad
0

Men du håller på att få utanförkroppenupplevelser..Häftigt! Skrattandetag det bara lugnt och om du vill så bara följ med..jag har själv inte någon större erfarenhet av detta fenomen, men jag skulle vilja. Intressant dock är att när jag var liten så sa de vuxna mycket om att maran rider en på natten, jag var livrädd för att somna ända upp i vuxen ålderRynkar på näsan. Jag som troode att detta uttryck var utdött. Men jag tror att den artikeln om utanförkroppenupplevelser ska finnas kvar inne på Övernaturligt…den gav mig många svar på det jag var så rädd för.

U R us

dragonstar
0

Okej ja jag har bätt om att få nogon form av hjälp så jag skulle faktiskt inte bli förvånad om det var det. =)

Får se om någon annan oxå känner igen det och ka nge några tipps. =)

dragonstar
0

Ingen som har nått att säga?

fridelfina
0

Inte mer än att jag också hade såna drömslingor av mardrömmar som började om och att jag "drömde" att jag kämpade för att vakna emellanåt.

trodde också att jag var vaken men det började om igen….men det var när jag var yngre, kanske det försvinner med ålder.

en kontrast till UKU, kanske nåt med hjärnans utveckling som gör att det blir så?

Coturnix
0

Sömnparalys? Tycker det händer oftare när man är mycket trött. Sovit för litet.

dragonstar
0

Oki för detta har hänt en vecka i streck nu snart och det får en att undra. Tänkte bara tllägga att jag visserliggen är mycket ung men jag fyller 21 så barn är jag inte längre. 

Me ndet är mycket möjligt att det är nått sånt, eller det är enligt mig det men jag tror endå att det finns en annan anledning bakom det med.

låter vrickat jag vet.

Coturnix
0

#6 Vad är det som låter vrickat? En annan anledning? Starka, omvälvande upplevelser tror jag också kan inverka. (Jag är inte heller något barn. Inte enligt kalendern iaf. :P)

dragonstar
0

Nej jag vet inte men det finns säkert massor med natrulika anledingar av vad det kan vara som ni säger, och det är säkert nått av det men det känns som om det finns en bakomliggande anledning, eller så vill jag att det gör det. Nått mer spirituellt. 

Kanske förklarar det lite bättre =)

Sovgott
0

Hypnagoga hallucinationer = livliga, ofta skräckfyllda sinnesvillor i halvslummern omedelbart före insomnandet.

Har man det innan man vaknar så kallas det hypnapompa hallucinationer.

Jag lider av bägge sorter! :)

Kan tillägga att jag under en period av mitt liv när jag inte mådde så bra och inte var i balans, så hade jag frekventa hypnagoga hallucinationer som kändes väldigt verkliga. Jag flög in i spiraler, trycktes ner i madrassen, stryptes, hamnade i underjordiska trånga gångar och kom aldrig ut, någon drog mig i fötterna, jag gick i trappor som inte ledde någonstans och trappor som gick upp och ner och åt fel håll och allt möjligt. Så är det kanske något i din livssituation som du inte är nöjd med som dessa nattliga upplevelser vill få dig att ta tag i?

dragonstar
0

Ja det kan det var men, för mig är det nog rätt mycket jag inte är nöjd med.. Efter alal läkarbesök och operationen så har jag mycket jag inte gillar. Vet bara att jag alltid vänder mig til killen och han är den jag alltid vänder mig till i värkligheten han gör mig lugn. Har haft kraftiga humörvsängningar den senast tiden så det kanske hr med det att göra.

Hoppas endå på att det är nått mer spirituellt. me ndet värkar ju itne som det nu. =/

Choklad
0

Jag tror att ni alla pratar om samma sak men i olika versioner. Kan det vara så att du är inne i ett skede i ditt liv som du inte riktigt kan hantera? Drömmen säger till i sådana fall, och det gör den ordentligt nu. Red ut det som håller på att hända, red ut alla "mörka" sidor  ( det som ligger i dig och blockerar dina energier så att du kan gå vidare. Då kan det hända att det kommer uku som inte slutar så här, utan de fortsätter. Jag tolkar det som att du håller på att förbereda dig inför uku…

U R us

dragonstar
0

#11 ja det är mycket möjligt att vi alla tänke på samma sak eftersom att det är en så personligt grej. Ja jag kan då inte komma på vad det är? jag håller på att repa mig efter en operation och har en del skolarbeten jag hammnat efter med. Men jag har fått mer insikter i vad jag tror och likande under tiden.  Killen kanska kan komma på nått jag inte tänkt på. Men vi tror att varför jag vänder mig till honnom är för att jag är rädd. Det är de vi/ jag kommit på.

fridelfina
0

Därför att du är trygg med honom så klart! :) Och han finns i verkligheten i kött och blod!

Själv har jag haft en urknäpp dröm en gång, att jag skar halsen av min kusin som låg på en madrass bredvid min säng….

Det var ruggigt för min känsla i drömmen var att jag gjorde rätt.

Men när jag tänkte på drömmen  i vaket tillstånd så kom jag fram till att det jag gjorde var att ge henne en röst, jag avlägsnade ett hinder för henne att tala. Till saken hör att vi pratar mycket med varandra, som i ett systerskap och jag har stöttat henne mycket och just under den tiden så var det mycket hon behövde prata av sig om. Jag kunde ge henne bra vägledning som hon behövde.

Coturnix
0

"Allting var som det brukar vara.Jag hade lagt mig för att sova. Så plötsligt började det blåsa kalla hårda vindar. Någon drog i mig, någon ropade, med allt mer uppfodrande röst; Du ska med, Du ska med! En dörr slog upp och vindens sug var så hård. Skepnaden slet i mig, och forsatte väsa ; Du ska med, Du ska med. Ljudet av vinden, handen som drog mig i överarmen, kampen att hålla mig kvar i dörrposten. All kraft jag uppbådade för att hålla mig kvar. Jag höll mig kvar. Jag orkade.Vinden mojnade och skepnaden försvann med vinden i en virvel. Kunde aldrig se skepnadens ansikte men jag visste att det var Döden"

Choklad
0

# 14 Hmm Döden är inte någon elaking..faktiskt…det måste vara din rädsla du såg..omdet nu var du som drömde ? Fy vad otäckt  usch..

U R us

dragonstar
0

# ja jag tror det jag med. Han är min stöttepelare.

Men nu har jag hört runt lite och fått endel ideer vad det kan röra sig om. Känner att jag inte vet vad det är men det ska bli kul och se hur det utväcklar sig elelr om det rinner ut i sanden. senaste 2 nätterna har varit lugna även om min rädsla för mörker har blivit större igen.

Kul att höra allas olika åsikter skrev samma sak inne på Andlig utväckling och det vart en helt anna respåns där lite intreant o se hur exsakt samma sak kan ses så olika =)