Häxor iFokus

Häxor

Etikettallmänt
Läst 1657 ggr
Coturnix
0

God afton!

Hedemorakycklingar.jpg
Idag kläcktes sex Hedemorakycklingar!
Nu flyger fladdermössen för första gången i år, som jag fått se. Är det någon som lyckats fota flygande fladdermöss? Jag gör det inte;)

fridelfina
0

Vilka så sötnosar!

Barnen och jag försökte se fladdermöss för något år sen med ett lakan uppspänt på ängen nattetid, men inte då. Vi hörde fladdermössen men ingen var nyfiken på vårt stora lakan.

Vet inte om jag kommit ihåg fel, men har för mig att vi gjorde så på scouterna och att då satte sig fladdermössen på lakanen… Eller har jag drömt det tro?

Coturnix
0

Nattfjärilar går ju bra att "fånga" på ett lakan. En ljuskälla måste man ha, så de tror att det är månen. ;) Det ska jag kolla upp, "lura" fladdermössen att sätta sig på ett uppspänt lakan;)

(Vi har lagt lakan under ett träd och skakat trädet för att få se hur många olika djur det bodde bland löven.)

fridelfina
0

Berätta om du får tag på nån fladdermus då! :)

Coturnix
0
Blodeuwedd
0

När jag hade kor hade vi en gång en ko som gjort sej illa och blev tvungen att stå inne på sommaren. Då satte vi upp stora flugpapper ovanför kossan.
En morgon när vi kom till lagården hörde vi väldiga skrik och när vi kollade satt det två fräsande och skrikande fladdermöss på ett papper. Hemskt för dem att fastna så. Vi fick snabbt ta dem ur dagen för när de väl fastnat gick det inte att få bort dem utan att skada vingarna som är tunnare än silkespapper. De är så små men med stora vingar.

fridelfina
0

Oj! Stackar dem! Å stackars kossan, hon måste varit förskräckt hon med!