Vet ni något om den här?

Fick du någon info av säljaren?
Den ser ju inte ny ut iaf. Är det ett ansikte i mitten av stjärnan? Ser ut som en kvinna som blåser iaf.
Vad är bakgrunden? Innuti ser man mönster av något. Föreställer de nånting?
Baksidan ser ut som en gammal kompass. Kan vara en gammal judisk symbol jag sett en gång men kommer inte ihåg vad den betyder. Sannolikt är den det med tanke på davidstjärnan.
Den är judisk ja, du har hebreiska bokstäver på den utanför stjärnan ser det ut som. Skulle behövas en klarare och större bild för att kunna säga nåt vettigt.

Kan vara hebreiska. Men bokstaven uppe till höger ser mer ut som ett arabiskt N..
Ett tips är www.symbols.com Där har du en stor databas för olika symboler. Allt från hällristningar till moderna elektriska tecken.
Arabisk text runt en David stjärna? Är inte det rätt emotsägelsefyllt:)
Dessa säljs på nätet, ebay bl a. Så googlar du en stund på ordet talismans så kommer du att hitta den efter en stund och då hittar du också vad den ska vara bra för :)
Sajtvärd för Häxor iFokus
Mina bloggar: ALBA CORAX och KARTOMANTI
Spår i Lenormand: Eyskogamork@hotmail.com
Twitter: Alba Corax

#5 Är inte det mesta det idag? Inte så farligt faktiskt. Det finns judiska folk som talar arabiska också. Alla kristna kan väl inte latin eller;)?
Försökte bara vara lite lustig:)

Hehe jag med.
Åhh så fantastiska ni er…Jag har inte fått någon information från säljaren…Tyckte också att det såg ut judisk men var lite förvirrad pga sfinxen…
Nu har jag googlat efter talismans och hittade tillverkare så jag kommer maila honom :)… Jag har betalt den ca. 50 sek…annars kostar den hos tillverkaren minst 100 dollar. Dvs att jag har fyndat ordentligt :)…
Tusen tack mina vänner!
Ljus och kärlek till er!
A talisman that increases your general luck. The small things usually, meeting someone who can really help you with a certain situation just when you need it, the good parking spaces, half price sales right when you need a specific item, as well as things just generally going well. This talisman is pretty much not at all likely to help you win the jackpot. It could increase your chances on those $5 and $10 prizes though for example.
Det är en lyckotalisman…Men ska leta mera olika bokstäver runt…
Här kommer lite mera
The hexagram is based on the gestalt
. The earliest examples of
found are dated back to around 800-600 B.C. If the structure had been designed by a process of random experimentation with the basic graphic gestalt
, the hexagram as graphically simpler than
would have been created long before it. Present archeological and historical facts, however, indicate that
first appeared at least 3,000 years later than
.
Men det är svårt att hitta tecken…