Häxor iFokus

Häxor

Etikett: övriga-övernaturligheter
Läst 1702 ggr
Werewolf
0

hjälp mig att tyda ! snälla !?

jo jag var ute och scyklade och på vägen häm på vägen liger en orm jag går av syckeln för att mota iväg den med en pinne så den inte blir överskörd . jag börjar att peta på svansen den flytar sig inte tilslutt inserjag att den redan är död och förtsätter därför att syckla

sedan ser jag en grävling som springer in i skogen bara några meter från mig .

äfter det så ser jag ett till dött djur på vägen (en fågel )

sedan en bil där det står 211 ee det var väll inget men när man vänder på nummrena blir det ju 112 ..

och sedan kommer en ambulans körande ..

vad kan dehära omena betyda är det bara inbillning ?

(orm och grävling är mitt fobi djur )

Lorelai
0

I mina ögon så ser det ut som en hel rad sammanträffanden. Men jag tycker nog att det mest avgöranden när det gäller omens, är inte vad man ser utan vad det signalerar. Ett tecken är en signal till dit inre, ett sådant som kan väckas av någonting du alltid ser.
Döden representerar oftast förändring, inte bara ren död.
Grävlingen och bilskylten tycker jag inte passar in alls. hade registreringsnumret haft relevans skulle det väl ändå ha varit 112? Grävlingen vet jag inte alls hur den passar in. Så det är väl just de döda djuren och ambulansen som möjligvis förespråkar någonting.
Registreringsskylten kan ju lika gärna vara skapat av dig själv, eftersom du där var på allert efter saker att se.
Hur ofta kommer ambulansen körandes? Hur ofta kommer den körandes utan att du täker på det.
Hur många döda fåglar ligger det egentligen längs vägen som du aldrig registrerar?
Du såg en död orm, vilket väckte dina tankar. Det är helt fint det, naturligt med.
Till och med jag som (fd) ormhållare tyckte det var en aning nervöst att ta reda på om ormen var död eller inte. Nervositet som sätter spår i mig för flera timmer efteråt.

Jag ifrågasätter inte hela teckentydningen här, eftersom det egentligen inte handlar om vad man ser utan avd det signalerar. Utan jag tänker att om du ransakar dig sälv hur och varför du har registrerat allt detta, så blir det lättare att särksilja vad som var omens och inte.

Werewolf
0

tack ^^