Häxor iFokus

Häxor

Etikettövriga-övernaturligheter
Läst 3123 ggr
xLillaMy
1

Kristaller och deras förmågor?

är ny och har ingen aning om det redan finns något liknande här på forumet - i så fall får ni ursäkta mig…

Det är såhär att jag vill få tag på någon form av kristall.
Kristaller sägs ju kunna skydda och hjälpa mot olika saker men jag vet inte vad jag ska leta efter… O.o
(jag är nybörjare inom allt dethär med häxor och så.. )

Vill gärna ha någon (i form av smycke) som ger en kraft att orka överleva ångesten.
Någon som symboliserar kreativitet eller som känns.. trygg.

Så, vart kan man få tag på?
och exakt VAD ska jag leta efter?

Ijin
0

Mer nyfiken på vad det är för ångest du verkar ha…? Magi för något sånt skulle inte hjälpa "på riktigt" det skulle vara som att fly..

isnornin
0

Ja att gå till botten med ditt problem är nog det bästa.

Det finns några stenar som jag kan dock tipsa om. Malakit, Citrin, Karneol och Onyx. Dessa kan du ju bära i en amulettpåse el if du vill bara ha en som smycke så tror jag att du kan ta Citrin att börja med. Den kan hjälpa dig att hitta det ljusa i ditt liv.

Lycka till!

MVH Isnornin

[trumman]
0

Jag antar att du är smartare än att bara förlita dig på småsten för att behandla din ångest ;)

Det viktiga är att du söker professionell hjälp och, om du vill, kompletterar med alternativa helare/botare och eller medicinering (även om jag inte förepsråkar medicinering vet jag att det kan hjälpa igenom processen) för att må bättre.

Själv skulle jag (och har gjort då jag själv hjälpt mig och andra med sånt här) gå ut i skogen och göra en längre eller kortare sittning över mina problem.

Sen skulle jag efter, eller under sittningen, hitta ett kraft-föremål som jag skulle se på som precis det jag söker efter: en kraft-boost för att orka.

I ditt fall skulle den påminna dig om dina löften där ute i skogen att behålla din hälsa, att stå emot den Onda Ande (om vi kallar den det) som är Ångest, att ta Dag för Dag och genomleva och framförallt för att hämta fokus ifrån (genom att hålla den hårt i handen) då ångest och annat kommer anstormande.

Detta kommer hjälpa dig mota Olle i grind så att säga.

Du köper helst inte kraft-saker i butik; du finner dom under starka känslor och i livsavgörande tidpunkter. På det sättet är de laddade med Intentionen från start och kommer vara mycket starkare i ditt sinne än om du bara trallat in på ngn butik och handlat den.

Tro mig :)

[trumman]
1

Fotnot: Det här med att se på sin sjuka som en Ond Ande är bra på många olika sätt.

Det distansierar en själv från sjukdommen och man fastarn inte i "jag är sjuk"-tänket utan kan anamma en mycket mer hälsosam "nu jävlar sjka sjukan ut!"-inställning som gör boten så mycket enklare.

Man får helt enkelt ngt att kämpa mot, ngt som inte HÖR TILL i kroppen sin, ngt som ska bort. Detta lösgör en massa fina kemikalier och funktioner i kroppen som påskyndar helande och bot.

Även vid psykiska lidelser.

I USA använder de en mycket effektiv metod för att behandla cancer. Många blir helt utan symptom, och de allra flesta slipper tyngre medicinering efter att de gör detta. Det har givetvis INGET med shamanism eller annat hokus pokus att göra säger läkarna, absolut inte. Nej nej! Inget sånt… ;) Tillåt mig kortfattat beskriva:

1. Patienterna får visualisera sin canser som ett intrång i kroppen, som ngt som inte skall vara där. Man skiljer på patient ochsjukdom.

2. Patienten uppmuntras att se cancern som en insekt, orm eller annat monster och de får teckna och måla detta "onda" på papper.

3. Sen sitter man i cirkel och trummar. Länge. Under trummningen uppmanas man bekämpa spindeln, larven eller vad det nu är man ser sin canser som.

Men NÄ, det är inte shamanism!! Inte alls! Nej nej :)

[trumman]
0

Läs gärna mer på:

http://remo.com/portal/hr/article - artiklar om trummans hälsofördelar

http://remo.com/portal/pages/hr/research/Immune+System.html - forskningsresultat

http://remo.com/portal/pages/hr/benefits/index.html - fördelarna med hälsotrummning

evrekaw
0

Citrin, Karneol och Onyx…

Tappa upp ett bad, lägg i stenarna…

glöm bara inte att de ska renas och laddas först… Det räcker med vatten. Sedan kan de antingen laddas i månskenet från ett fönster, eller att du lägger dem vid ett vitt stearinljus som får brinna ner helt.

"There is nothing more despicable than respect based on fear."

Casiopeia
0

#4 Grymmt intressant!

0#Tänkte också på Citrin, brukar anses vara en mycket posetivt laddad sten med bra enegrier. Dock kan det vara bra att ha i åtanke att de flesta citriner på marknaden bara är värmebehandlade ametister (speciellt billiga klargula som man hittar i new age butiker). Rent tekniskt sett är det ingen skillnad mellan en värmebehandlad citrin och en ametist, men personligen känns det inte helt bra med tanke på de "magiska" egenskaperna.(ametisten anses ju nästan ha motsatta effekter till citrinen)  Jag är över lag lite skeptiskt till kristallmagi, inte det faktum att stenar har egenskaper som man kan bli påvrkad av- det är jag helt övertygad att de har- men att man kan tillskriva exakta egenskaper till olika typer av mineral. Jag tror det är mer komplext än så. (speciellt som så många stenar som säljs för dessa ändåmål är maipulerade eller säljs under påhittade namn m.m.)

I slutändan är jag nog mer inne på trummans linje, att det är du själv som väljer ditt kraftföremål (eller föremålet som väljer dig?). Det kan vara en kristall som du köpt, en gråsten du hittat eller något helt annat. Huvudsaken är att det känns rätt för dig. Kan du inte känna och identifiera stenen/föremålets energier spelar det nog ingen roll vilken sten/föremål du väljer.

~ medarbetare på amigurumi och vegan ~

evrekaw
0

Glömde Turkosen… Den är så bra att absorbera negativa energier - och vem vill inte bli av med dem?

BiGavia
0

Meditera över den sten som Du känner för…kanske nån du hittar vid din ingång.. det e din känsla som kommer inifrån som e viktig…sen om det blir ett streck eller punkt…e oviktigt , bara det öppna ditt inre..

Vandra i Ljus å SkönhetFlört

Denna kommentar har tagits bort.
xLillaMy
0

Tack för intressant fakta och snabba svar :D

#1: Vill helst inte gå in på detaljer här - men det handlar om självskadebeteende, brist på självförtroende och depprison.

#3: Ojdå, mycket intressant där du!
tack så mycket, jag ska genast sätta igång och läsa (:
(och nej, jag tror inte att en sten kan hjälpa mig - men liksom.. tryggt med något)

Jera
0

Jag hade ett tag en väldigt mörk period. Jag kunde inte ta mig till att göra något mer än att gå upp efter middag någon gång, ge katterna mat och gå och lägga mig igen och läsa/titta på tv/sova.

Jag fick diagnos dopaminbrist, och därmed utskrivet 'lyckopiller' med förklaringen att min kropp inte kunde tillverka tillräckligt med dopamin för att jag skulle kunna känna någon glädje eller engagemang alls, och att kroppen inte skulle kunna rätta till detta själv eller med koständring, och att jag därför troligen skulle behöva gå på dessa piller resten av livet. "Men vad gör det om det fungerar?" tyckte han.

Varnad av andra vägrade jag ta tabletterna, och försökte istället hitta andra sätt att klara ut det hela. Jag gick till en gammal kvinna som jobbade med zonterapi, kostråd och annat, och fick då testat mig för candida, en jästsvamp som finns bland den naturliga bakteriefloran hos de flesta, men som kan ta över och bli skadlig. Efter omlagd kost blev jag så av med svampen, och min dopamintillverkning fungerade igen.

Nu vet jag ju inte om detta kan vara vad som felas dig, men det finns böcker om candida, var man kan göra frågetest som en fingervisning, och var det även står om vad man ska låta bli att äta ett tag, om man har candida.

När det kommer till självförtroendet kan det tyvärr bli svårare, mitt var kasst även efter dopaminet började flöda igen, hur mycket folk än berättade hur fin människa jag var, och hur jag dög precis som jag var. Det som gjorde att det vände för mig var när jag mötte ett medium som verkligen såg hur jag var, från själens djup och ut, och lyckades spegla lite av den synen tillbaka till mig. Hon hjälpte mig att förstå att jag är bra som jag är. Hon fick mig att börja titta i speglen, och inte kritisera mig själv, utan koncentrera på vad jag tyckte om med det jag såg, som om det var en vännina med dålig självkänsla som stod där mittemot.

Jag vet inte om något av detta hjälper dig, men jag hoppas du hittar ljusare tider snart. Häng kvar och kämpa på, det blir mödan värt.

Alla välönskningar /Jera

Mr-K
0

En grej du skulle kunna prova som är relativt enkel är att sy en docka och fylla med halm eller något liknande. Sen spyr du liksom ut all dina problem och sånt som ger dig ångest till dockan. Alltså pratar och skriker åt den och fyller den med din ångest. När du känner att du är klar så bränner du upp den.

Sen kan man givetvis göra det hela mer komplicerat med örter och föremål som renar och/eller binder negativitet.

Bästa tipset på ångest jag kan ge annars är en andningmetod för att fokusera. Den kan t om bryta en panikångestattack mitt i om man börjar använda den. Är en gammal andningteknik som från börjar var avsedd för att göra sig redo inför Ki manipulering. I alla fall så kallar jag den 4-4-4-4 metoden.

Det innebär att du andas in genom näsan djupt men långsamt i 4 sekunder, sedan håller du kvar luften i lungorna i 4 sekunder, andas ut långsamt ur munnen tills all luft är borta under 4 sekunder, håller andan i 4 sekunder. Upprepa sedan.

Om du gör detta när du börjar känna ångest så lugnar man sig snabbt.

Crowone
0

Turkosen (särskilt ihop med lapis lazuli) kommer få dig att gråta……men det ska ju ut…

Rosenkvarts är en sten som även kallas "kärleksstenen", kan va bra för dig att ha nära dig. Något jag däremot inte skulle välja att ha mot kroppen är vanlig bergskristall, då den förstärker det du känner.

Ett väldigt effektivt sätt att rena kristaller och stenar är att lägga dem i torr havssalt över natten, sen lägga dem så de får månljus på sig och laddas då upp. (Vissa stenar tål inte vatten).

Men jag brukar visualisera att orenheter flyger bort från stenen då jag blundar och blåser på dem. Helst utomhus, så det negativa "flyger bort".

Tycker du om musik? Att ta sig ut i naturen (där man vet man är helt ostörd) och bara sjunga rakt ut är huuur skönt som helst. När jag bodde i "skogen" (litet bysamhälle) gjorde jag detta för att få ut min depression genom sång och gråt.

Varför inte göra något som får dig att bli glad och som får dig att känna dig levande? Umgås bara med människor som får dig att må bra….jätteviktigt för dig nu!!….

Gör något du egentligen inte vågar och känn livsglädjen komma tillbaka.

Varma Kramar från Crowone!

Combi
0

Hmm.. vill protestera lite, men bara lite. Jag var inte på jakt efter något speciellt, men när jag praktiserade i en liten butik i Åtvidaberg såkade jag ev en slump fastna för en ring där. Vi diskuterade lite i största allmänhelt och efter att butikens ägare berättat att hon beställt flera ringar av just den modellen men att bara den kom muttrade hon något om att hon aldrig skulle få den såld. Den var ju på tok för stor! Jag testade ringen och den inte bara satt perfekt, det spred sig en märklig värme i hela handen så fort jag fick på mig ringen. Jag blev lite rädd faktiskt, och började leta i ala tänkbara böcker vad det kan ha berott på.

Jag fick inte fram något exakt eftersom "röd granat" är den enda ledtråden om vad det var för sten i ringen och jag inte hittat något som passar in på det jag upplevde. Det var den enda ringen i östergötland enligt butikens ägare och efter att ha funderat några dagar köpte jag ringen. Jag vet inte vad den står för men jag har aldrig trivts så bra med en ring förr.

Så man kan kan hitta det speciella i butiker med även om det kanske är lika vanligt. Färdig protesterat :)

Crowone
0

Vilken söt liten historia Combi!

Det är ju då man känner att det är nåt speciellt med stenen…

Själv fick jag yrselattack av min kristallpendel jag fann på en marknad i New Castle. Då var det inget tvivel om att jag skulle ha den, kosta vad den ville, ful är den men jag älskar den.

Mvh Crowone

pelle1234
0

Ångest det ska du arbeta med inte använda magi till tror du bara förvärrar allt då. Jobba med dig själv anser jag är rätt taktik!…

evrekaw
0

#17 Kristaller i kombination med en bra terepeut eller kurator - det är grejer det… Citrin och Ametist är bra… också en månsten för god sömn under kudden, då sömnen ofta strejkar när man mår dåligt.

Det ena behöver inte utesluta det andra - låt dem inkludera varandra istället…Flört