Häxor iFokus

Häxor

Etikettövriga-övernaturligheter
Läst 3123 ggr
xLillaMy
1

Kristaller och deras förmågor?

är ny och har ingen aning om det redan finns något liknande här på forumet - i så fall får ni ursäkta mig…

Det är såhär att jag vill få tag på någon form av kristall.
Kristaller sägs ju kunna skydda och hjälpa mot olika saker men jag vet inte vad jag ska leta efter… O.o
(jag är nybörjare inom allt dethär med häxor och så.. )

Vill gärna ha någon (i form av smycke) som ger en kraft att orka överleva ångesten.
Någon som symboliserar kreativitet eller som känns.. trygg.

Så, vart kan man få tag på?
och exakt VAD ska jag leta efter?

Ijin
0

Mer nyfiken på vad det är för ångest du verkar ha…? Magi för något sånt skulle inte hjälpa "på riktigt" det skulle vara som att fly..

isnornin
0

Ja att gå till botten med ditt problem är nog det bästa.

Det finns några stenar som jag kan dock tipsa om. Malakit, Citrin, Karneol och Onyx. Dessa kan du ju bära i en amulettpåse el if du vill bara ha en som smycke så tror jag att du kan ta Citrin att börja med. Den kan hjälpa dig att hitta det ljusa i ditt liv.

Lycka till!

MVH Isnornin

[trumman]
0

Jag antar att du är smartare än att bara förlita dig på småsten för att behandla din ångest ;)

Det viktiga är att du söker professionell hjälp och, om du vill, kompletterar med alternativa helare/botare och eller medicinering (även om jag inte förepsråkar medicinering vet jag att det kan hjälpa igenom processen) för att må bättre.

Själv skulle jag (och har gjort då jag själv hjälpt mig och andra med sånt här) gå ut i skogen och göra en längre eller kortare sittning över mina problem.

Sen skulle jag efter, eller under sittningen, hitta ett kraft-föremål som jag skulle se på som precis det jag söker efter: en kraft-boost för att orka.