vad e dethär för slags magi/religion ?????
jag e min egen gud, jag vill åkalla vilket väsen jag vill både till godo å ondo, jag vill utveckla både den ljusa å mörka sidan(som vi alla människor har (jag anser att ingen tillhör bara den ljusa elr mörka sidan utan alla bara är å tkr man ska utveckla båda två få utlopp för sina känslor lixom) vilken religion/magi e det här???? jag har kommit på det här alldeles nyligen å undrar om det e min egen religion elr om det e förknippat med nån annnan religion/magiker

Låter mycket likt den satanistiska läran. Har studerat den förr i mitt sökandes väg men inget som jag direkt lockades av.
Deras filosofi kan låta nonsens i vissa partier och andra delar låter väldigt vardagliga till ens egna. Titta gärna upp vad satanism skulle vara för dig. Många förskräckas av att det är i någon form av Djävulsdyrkan, men ibland får man tänka om.
Det som inte är en främmande, är heller inte skrämmande.
jo, det ska jag kolla:) trodde förr satanism va djävulsdyrkan men det va ju fel, jag hade svårt å hitta min väg förr men tycks nu ha hittat hem:) jag ska verkligen kolla upp satanismen tack för ditt svar
jag läste om lavey satanismen det lät VERKLIGEN nånting för mig jag vill lära mig MKT mer än det jag läst, men kan man tro på andra väsen då???? som demoner å änglar fast man inte tror att det kmr från gud utan att det bara e väsen som människan gett namn på funkar det????
dragon rouges teori e ju inte så dum den heller liknar oxå min teori:D:D
Äkta satanism är det som också kallas för djävulsdyrkan. Laveyaner är atheister och alltså inte satanister alls. Av någon anledning så har alla Laveyaner fått för sig att de är den enda formen av äkta satanism och totalt kidnappad ordet från sin ursprungliga betydelse. De påstår totalt felaktigt att det inte fanns något som kallades satanism innan Lavey. Vilket är en total lögn.
Finns fullt med både individuella satanister och organiserade satanister långt före LaVey vilket de förnekar lika tydligt som de som förnekar att förintelsen någonsin ägde rum.
Om du tror på någon form av andligt liv så är inte LaVey något för dig då de förnekar all form av ett liv utanför det fysiska. Då passar nog en LHP baserad form klart bättre som t ex Dragon Rouge.
ja, dragon rouge lät VÄLDIGT bra, vad betyder förresten LHP jag vill lära mig ALLT om sånt här.En sak e iaf klar det e skillnad på svartmagiker å mörkmagiker jag har vart nära å blivit ond(svartmagiker men e det inte alls åt det hållet längre där däremot vill jag lära mig om den vänstra handens väg jag tror på gudar å gudinnor men dyrkar dom inte jag dyrkar mig själv( jag vill lära mig om det fördolda å hemliga lära mig om demoner å olika väsen och om deras manifrestationer(mörkmagiker) rätta mig om jag har fel
LHP=Left Hand Path=Vänstra Handens Lära
På enkel magisk och praktisk nivå kan man skilja mellan LHP och RHP genom hur de väljer att jobba med en demon. En RHP magiker använder skydd och befaller demoner att utföra uppgifter åt dem i guds namn. En LHP magiker använder oftast inte skydd då de ser på demoner som deras vänner och ber om hjälp snarare än att befalla.
LHP folket ser ofta demoner som totalt missförstådda varelser som inte alls förtjänar det dåliga rykte de har. Sen finns det högvis med andra skillnader mellan LHP och RHP. Tillräckligt för att skriva flera böcker om det.
jag ser hellre demoner som mina vänner likaså andra väsen vill helst inte *tvinga* nån utan mer be om hjälp det finns nått som heter mörkerälvor likaså som det finns andra älvor har jag hört

Här kommer två ordnar du kan titta närmare på som kanske passar dig?!
Hoppas det hjälper.
Men jag e tvecksam till att man kan tvinga makter att göra ens vilja eftersom de e så mäktiga energier makter tänk dig en myra du o en elefant i jämförelse. Tror mer på ett samspel.
ja det ska jag titta på tack för tipset:):)
Inga problem alls att tvinga en demon att göra vad du vill om du vet vad du håller på med. En ängel kan du dock inte tvinga att göra nånting alls. Samspel med en demon är inte att rekommendera utan det kan vara direkt farligt.

Ok. demon delen intresserar inte mig. Jasså du skriver en bok?
Berätta gärna!
Om demon delen inte intresserar dig så lär inte min bok intressera dig speciellt heller:)

OK men va tvungen o fråga:)
Ett kapitel ur min kommande bok kommer publiceras i en Antologi av Avalonia Books som kommer heta Both Sides of Heaven med författare så som Michael Howard, Rufus Harrington, Aaron Leitch, Jake Stratton-Kent, David Rankine, Stephen Skinner med flera. Mitt bidrag heter ju passanda Demons and Devils.
Kommer nog ut efter sommaren nån gång.

ok. Känner till David Rankine, Stephen Skinner men de andra namnen är för mig ännu okända.

#0 Så din blogg du hade där du skrev om satanismen, den är nere då? Skall du göra samma sak här? å en tanke om en grej och desan blossa upp det för full fart? Eller tänker du bara lyssna, läsa, ta in och låta det gro?
Du måste inte tillhöra ett förbaskat dugg. Du måste inte skaffa dig ord av tillhörighet.
Vad du behöver är att ta det lite lugnt, läsa vad de här skriver till dig utan att springa iväg. som du brukar.
#13 Din bok kan jag tänka mig att eventuellt bläddra igenom.
Nejdå, jag har INTE glömt bort satanismen absolut inte!!!!! men dragon rouge intresserar mig OXÅ väldigt mkt jag tkr de har brateori:):) Som sagt dragon rouge menar i sina texter att man INTE ska skada andra elr andras egendomar å jag försöker följa detta