alstraprojektion
är det någon här på häxor i fokus som har provat alstraprojektion?jag har testat det några gånger men det var svårt.för er som inte vet vad "alstraprojektion" är för något så kan jag bäretta det:det är med korta ord sin själ(eller vad man ska kalla det)som lämnar kroppen.OBS!någonstans har jag hört att det kan vara farligt att hålla på med alstraprojektion!(men att testa någon gång kan nog inte skada).

att använda mellanslag och skiljetecken kan nog heller inte skada…

Jag tror du menar astral projektion, eller astral resa. Det betyder att din själ, eller ditt medvetande, har förlyttats till en astral kropp, som befinner sig i det astrala planet, som är en parallell värld. Hur kom du dit?

förlåt att jag var dryg,
det är verkligen ett jätteintressant ämne, och jag skulle gärna vilja bemästra den tekniken. Skulle vara ute och flyga hela nätterna

Jag har försökt ganska länge med astral projektion, men det har helt enkelt inte gått, hur mycket jag än använder olika övningar. Jag har kommit så att det känns som om jag är pricis vid en rand, bara behöver en knuff, en liten vindpust som hjälper mig på traven, men det är ändå stopp.
Nu senast fick jag svaret på varför. När det kändes som om jag skulle kunna ha någon framgång för en gångs skull kom mitt ande djur (eller vägvisare, eller vad det kan tänkas kallas, det är en varg i alla fall) och gav mig en syn av hur han bet tag i stjärtfjädrarna på en ung korp som försökte flyga iväg, och drog ner den försiktigt till marken igen (korpen var jag det) och när jag ändå försökte igen, lade han sig helt sonika över min mage där jag låg i sängen, för att hålla mig nere, och sade till mig att jag var för ung för att flyga ännu. Efter det var det inte ens lönt att försöka. (Han är ännu envisare än jag, och antagligen har han ju en enledning…)
Jag undrar nu om någon erfaren astral resenär kan ge några ideer om varför jag anses vara för ung. Är det farligt att kliva ur sin kropp medan man genomgår utveckling? Jag tror nämligen inte det var år han menade, utan min själsliga mognad, och jag är just nu mitt i en utveckligsfas.
Ha en toppen dag allihopa

Fick till det ofta när jag var yngre och bekymmerslös… men på äldredagar har det visat sig fruktlöst.
Det var så jag healade förr… reste till den som behövde healing och utförde det nattetid. Följande morgon var personen kry och hade inte varit till besvär under processen. ^ ^

#7 Jasså har du problem med att göra det kan de verkligen bero på ålder?

#8 Ja absolut. Men förmodligen inte allas åldrar, utan min.
Med åldern har jag blivit annorlunda, inte lika öppensinnad som förr. Jag tror att det beror på det. Jag litar inte på mig själv lika mycket längre helt enkelt. Kritiserar för mkt osv. Det har kommit med åldern.
Jag kan ha fel naturligtvis. Eftersom jag anser att har man lösningen på problemet, har man inte problemet. jag har ju fortfarande problemet….

Nu gissar jag bara men det beror nog på inställning dvs öppenheten. Kritisk till information ska man alltid va.

#10 Jo då.. blir vi inte tjurskalligare dessto äldre vi blir då? ;)
Nej men det är säkert så och lite till. Har slitit håret av mig i fem år om detta nu och jag verkar inte komma närmare. Känns som att en stor bit av mig själv är borta. Rätt drygt.
Jag menade att jag är självkritisk i en smula överdriven mängd. :)

Haha klokare o kunnigare med åren:)
Vad konstigt. Aldrig hört talas om jaja…
Ok, överdrivet är aldrig bra..lagom;)

#12 Ah…ha! jag har fått de om bakfoten alltså?
känner en viss lättnad