Häxor iFokus

Häxor

Etikettdrömmar-och-drömtydning
Läst 4011 ggr
Crowone
0

Dröm om djur.

Hej!

Har drömt något skumt med en igelkott. Igelkotten är både vild och tam och den klänger på mig, lite nafsande (jag blir nervös för bett) men sen slickar den på min hand. Försöker lämna den men då slutar drömmen. Känslan jag får är att jag både vill vara hos den men samtidigt måste jag iväg och vill lämna den. Jag får en lite ömmande känsla för det lilla halvfarliga djuret, men jag vet ju att den kan ta hand om sig själv.

Vad har igelkott för symbolik??

Innan drömnatten var jag hos en osteopat som får kontakt med "mina hjälparenergier" i slutet av behandlingen.

Då sa han att jag skulle tänka mig en typ bäver (dess egenskaper), sen pratade han om ett bältdjur (han visste inte namnet på den) som hade egenskaper som jag har, som jag inte vet om, som ska vara mig till hjälp. Men jag ska inte inse den egenskapen själv.

Hmm…undrar just vad? Får inte ihop det riktigt där.

Hej å hå, så snurrigt allt låter, och det ÄR det också för mig.

Hjälp med tanka och ideer tack!!

Mvh Crowone

Coturnix
0

Igelkotten är ett uråldrigt djur.

("Förr tänkte man att igelkotten var "hus"tomtens lilla gris, det var lite gulligt tycker jag")

RavenTheAngel
0

En igelkott har ju egenskaperna att rulla ihopp sig till en boll när den är rädd eller känner sig hotad.

kanske är de den förmågan du ska ha nu från ditt tillfälliga kraftdjur att kunna rulla till en boll när de är lite mkt omkring dig för att inte bli sårad igen, att inte bli trampad på av kanske någon person i din närhet..att kunna stå på sina egna ben,gå sin egna väg att våga vara den du är kanske säger de dig nåt?

Jag tror denna igelkotten vill hjälpa dig för den verkar ju vara snäll.

du behöver nog ej vara rädd för den utan den väntar på dig i din dröm när du är redo igen,tala med den så tror jag..

så du kommer nog drömma mer om den,den kommer,vägleda dig i dina drömmar tror jag..Flört

De var en härlig dröm du hade igelkottar är rätt charmiga,söta djur dem.. hade gott..

Crowone
0

Tack för era tankar!

Ska fundera vidare, men det ligger kanske nåt i det där att jag inte "tar in" vad som helst i min själ. Tex har jag valt bort eländesnyheterna på tv och radio då det bara gör mig lessen. Jag har också valt bort människor som ger mig negativ energi/vibbar. Det är så skönt att bara få va sig själv (positiv) utan att ha andra som försöker ta det från mig.

Det kanske kan symboliseras i igelkottens ihoprullande skydd??

Sen gör jag lite som jag vill. Jag går min egna lilla väg. Struntar ganska blankt i hur saker och ting "borde" göras.  *fniss*

Det kanske man kan säga om kotten med??

Igelkottar e verkligen super-söta!!

Och namnet hustomtens lilla gris var oxå det tycker ja!  *ler*

Kram från Crowone!!

RavenTheAngel
0

Ingen orsak!:D

Jag tycker igelkotten grå sin egen väg,de rä nog de den försöker tala om för dig att de gör du helt rätt i.;)

,Sen är de ju den egna tolkningen som är den som är rätt ju så de ska du lyssna på tror de är som du själv beskrev de.:)

kram tillbaka