Häxor iFokus

Häxor

Etikettallmänt
Läst 1048 ggr
Endroppeihavet
0

Fokussvårigheter

Jag ska ha tenta på lördag, behöver verkligen fokusera, men lyckas inte!

Hjärnan bara flyger iväg i tusen olika riktningar (då jag har annat att tänka på) och det verkar helt omöjligt att sätta mig ner för ihärdigt studerande…

Obekvämt nog måste jag erkänna att den här gången behöver jag hjälp…

Så… Några bra idéer?

Medarbetare på Häxor och Fantasy.

[Tunridan]
0

Först och främst; kämpa inte emot din frustration. Ju mer du kämpar emot, ju mer biter den sig fast och ju svårare får du att fokusera och få saker gjorda.
Sätt dig ner i lugn och ro och låt alla känslor och tankar få vara där, som de är, utan att ändra på dem eller döma dem. Tillåt dem.

Omslut dem i dig själv, ta emot dem stöt inte bort dem. De är ändå bara energi som råkat blockera din syn. Energi är av sin natur alltid i rörelse, så låt denna energi få tillåtelse att röra sig vidare. Dessa tankar och känslor är ju inget statiskt ändå.

Då kommer du att nå en klarhet inom dig som gör att du kan fokusera.

Det är mitt tips i alla fall. Lycka till!

Endroppeihavet
0

Men det var ett bra tips, hittils har jag bara försökt ignorera hela eländet och inte släppa in och i slutändan förbi..

"Känslor är inte statiskt" *mantrar*

Medarbetare på Häxor och Fantasy.

[Tunridan]
0

#2 Ja, det funkar inte att ignorera eller stöta bort något som faktiskt redan är, för det är ju ett motstånd i sig mot själva livet. Och det binder dig ännu mer till det du "inte vill ha".

Rovanja
0

Jag brukar tända ljus.

Av någon anledning så funkar det alltid då och jag lugnar ner mig lite och kan fokusera lite bättre.

Det kan ju vara värt ett försök. Glad

Crowone
0

Tycker rådet från Tudridan verkade vettigt!!  =)

Läst nånstans nyligen om en sten som heter "Jet".

Då var det någon som frågade efter dess egenskaper för att hon/han kände sig just fokuserad.

Annars hade jag alltid en Flourit då jag studerade. Tyckte det hjälpte, men jag hade inget annat än studierna som störde i skallen just då.

Mvh Crowone

siddelina
0

Vet hur det är när man måste plugga.

Vet du vad din frustration beror på? Precis som Tunridan säger ska du inte kämpa emot frustrationen. Jag tror att ofta är man så nervös att det låser sig. Så är det ofta för mig i alla fall.

Jag hade en sådan kurs där jag inte fick in något i skallen hur jag än försökte, jag körde på första tentan och sen sa jag till mig själv att nu jäklar ska du läsa.

Så jag satte mig ner, läste och gjorde mindmaps som jag berättade för mig själv om och sedan gjorde jag andra tentan helt utan svårigheter.

Lycka till!