Häxor iFokus

Häxor

Etikettoff-topic
Läst 2875 ggr
Casiopeia
0

Häxfika i Götet?

Med anledning av den här tråden tänkte jag om det fanns något intresse för en liten forumträff här i krokarna? Finns det någrot fikasuget häxfolk i Göteborg som skulle tycka det var kul att ses? När var hur? Glad

~ medarbetare på amigurumi och vegan ~

lightseeker
0

När: till halloween

Var: på bronsåldslabyrinten, i Gamlestaden (vid ruskväder…..?)

Hur: Med medtagen fika, ljus, gott humör

karinf
0

..Eller varför inte bara "ses" så vi får "känna av varandra"?
Halloween tror jag att jag är fullt upptagen med häxgrejjer ;-) ändå.

Varför inte ett annat datum?
- Har hört både det ena & det 3:e om gbg:s pubm…. så därför skulle åtminstone JAG efterlysa något mindre konventionellt sätt att träffa likasinnade på.

Casiopeia - bra idé!

Casiopeia
0

Lightseeker: Men jösses vad roligt att du nämner labyrinten på gamlestadsberget! Jag hade också den i tankarna! Bor bara en bit därifrån nämligen och skulle tycka det vore kul plats för en träff någongång :-)

Annars håller jag med karinf: Vi kan ju göra något mindre pretantiöst till att börja med, bara fika och känna av varandra låter som en god början om inte annat :-)

lightseeker
0

http://www.algonet.se/~ukforsk/nya/vhm.htm

Här är en länk om någon vill läsa mer om teorier kring bronsålders-labyrinter och nerthus/moder jord-dyrkan, i norden.

#2, har jag förstått dig rätt att du tyckte att mitt förslag var för, konventionellt.

Ewa-Marie
0

Hej..

Här kommer en göteborgare som gärna är med på en fika..

Casiopeia
0

Kul! då är vi i alla fall fyra stycken mig själv inräknad? Det måste väl finnas fler i krokarna kan man tycka?

Sen är ju jag lite ny här på forumet- har det anordnats något liknande innan och hur gjorde ni då?

Vekka
0

Det är väl attans att alla ska bo så långt från mig!
Jag vill också vara med på träffar, gå o fika, o bara ha det trevligt med likasinnade! :(

spindelfot
0

någon som bor i närheten av västerås då ;)

spindelfot, medarbetare på Druid & Shaman och Häxor ifokus

KlaraStjarnljus
0

jag bor i göteborg, och vill komma! bara det är nåt datum då jag inte jobbar,

Casiopeia
0

*puttar upp lite*

Då är det bara att enas om vart och när. Fler förslag! På café, i skogen, hemma hos någon? Kvällar och helger funkar i alla fall bäst för mig.

Casiopeia
0

*putt*

Krusmynta
0

Hej tjejer!

Jag är ju också en ny. Är visserligen från Stockholm om ni står ut med dialekten men inflyttad till västkusten sedan ett och ett halvt år.

Och jag har hittat hem. Örtagård och nära till havet i ett gammalt gammalt hus. *suckar av lycka*

Jag vill också ses! Jag kan alla dagar, alla tider. Känner inte till så mycket bra cafeér i Göteborg eftersom jag bor utanför (Kungsbacka).

Men det finns nog ett härligt mysigt som kan passa. Någon av er kanske vet?

KlaraStjarnljus
0

18:e eller 19:e oktober? Det är enda helgen i oktober som jag kan vara med, annars bara diverse vardagar men andra människor brukar aldrig kunna på vardagar.

15-16 och 22-23 november är jag ledig, men kan bara en av helgerna, ska ta reda på vilken. Vad passar er andra?

Casiopeia
0

18 oktober är jag upptagen, men 19:e ska gå bra. Annars ser båda helgerna i november gröna ut för min del :-)

KlaraStjarnljus
0

19:e kanske då… får avvakta och se vad resten säger ^^

Casiopeia
0

*puttar lite till*

19 oktober på något café?

lightseeker
0

#16, okej, jag dyker upp då.

Ewa-Marie
0

Ska kolla om tiden passar..återkommer..

KlaraStjarnljus
0

Wherever, whenever, I'll be there!

Tid… nån gång mitt på dagen? 13? Eller senare?

Plats… nån som vet nåt mysigt café?

Casiopeia
0

kl 13 låter bra!

Caféer finns det gott om, det gäller bara att hitta något dit alla hittar och där man får plats att sitta och snacka relativt ostört även om man är ett gäng. Jag tycker Fröken Olssons är bra, men det kan vara olidlig akustik där om det är mycket folk (kakel på väggarna) och ofta är rätt trångt. Flygarns haga har det varit paraträffar på innan, det är ofta gott om plats men kanske inte mysigaste stället.  Samma sak med Andrum, det är ett bra ställe för möten.  Vanilj är också ganska trevligt.

Vad tycker ni?

blodtopp
0

Ett tips från en 'utböling' ;o) Det finns ett fairtrade-café på Haga Nygata. Hur mysigt som helst!!! Rekommenderar verkligen ett besök där nångång =)

Casiopeia
0

åhå, nyöppnat eller? det har jag missat :-) Men haga nygata har många mysiga caféer :-)

blodtopp
0

Mnja, det fanns där när jag var där 2005, och när jag var där för en månad sen. Så nytt är det inte. Men det kanske inte har haft den inriktningen hela tiden. Kommer inte ens ihåg om det var det när jag var där 2005. Urmysigt är det i alla fall och supergott fika =)

Astraea
0

#20 Ååh, Fröken Olssons är min favorit. Är jag alltid till när jag är nere i Götet. :)

Casiopeia
0

#23 Då har jag säker gått förbi det flera gånger utan att veta om att det är fairtrade. Du minns inte vad det hette?

blodtopp
0

Näe, tyvärr. Vet bara att det ligger efter det lilla torget när man kommer från kyrkhållet.

FUnderar på om det ens är det som är fairtrade, det kanske är en butik i närheten jag tänker på… Men ekologiska produkter har de i alla fall =) Det är lite gammeldags i stilen också.

KlaraStjarnljus
0

Jag tycker om Vanilj (tror det ligger på Kyrkogatan om jag inte minns fel), men å andra sidan vet jag inte så många caféer heller, så bestäm ni!

Casiopeia
0

Det enda jag har emot vanilj är att dom inte har så mycket sötsaker som jag kan äta- Å andra sidan är det nog bara bra med tanke på att jag försöker går ner i vikt ;-D Jag ska nog hålla mig till té i vilket fall. Det är ju väldigt mysigt och rymmligt :-)

Ewa-Marie
0

Jag var på vanilj i dag..

de har laktosfri mjölk till sina latte..ett klart +..

ganska trevligt..

Casiopeia
0

Ska vi ta vanilj då?

Keylie
0

Var ligger  vanilj? Funderar på att ta mig dit!Skrattande

Casiopeia
0

#31 Här:

:-)

KlaraStjarnljus
0

Ja men det tycker jag att vi gör, det blir lättast att ha något bestämt.

lightseeker
0

tjohej, då bokar vi detta nu då…

Casiopeia
0

spännande!! :-)

KlaraStjarnljus
0

ja :) jag ser fram emot att träffas!

lightseeker
0

då vart vi 3 st. ni andra kan väl också bekräfta, om ni inte har hunnit att ändra er.

Casiopeia
0

*putt!*

Keylie
0

kanske  4!? Ska se med sambon om han kan ta "lillan"

karinf
0

Kanske oxå kan komma till Vanilj, 13.00 , 19/10… ska kolla

lightseeker
0

då vart vi 6 personer, kanske lämpligt med mobilnr, så man inte står där ensam till slut.

lightseeker
0

putt….

De som skall komma: lightseeker, casiopeia, karinf, klarastjärnljus, (keylie?) och (ewamarie samt krusmynta), ni inom parentes kan väl bekräfta här, så vet vi om vi skall vänta in er.

Casiopeia
0

Jo mobilnummer är inte dumt- ni kan ju pm:a mig ert så får ni mitt.

Krusmynta
0

Hej!

Jag kommer!! Vad kul!

Keylie
0

Jag kommer oxå!

Casiopeia
0

Kul då blir vi ett gäng ju! :-D

lightseeker
0

one hour to go, casiopeia

Casiopeia
0

jepp! jag ska sätta på mig strumpor och dra en kam genom håret så åker jag :-)

Coturnix
0

Å vad roligt!!! "Vrålfika" nu ordentligt!!!:) Ta det bästa de har!!!

lightseeker
0

tack, lilla-stora Cc

KlaraStjarnljus
0

Tack för fikat och sushin, flickor, det var jättekul att träffas! Det får bli fler gånger!

Casiopeia
0

Tack själv! det var verkligen jättekul att se er! Ja det är bara att börja planer inför nästa gång… ;-)

lightseeker
0

nästa gång ses vi på berget, tack för dagens samtalsstund och fika, trevligt värre.

Keylie
0

Tack tjejer! Det var jättetrevligt idag.  Som sagt bara att börja planera för nästa gång:)

Astraea
0

Vad roligt att ni fick det så trevligt!

Ewa-Marie
0

kul att ni hade trevlig!!

lightseeker
0

Tack, ewa-marie, du är välkommen att delta vid nästa café-möte, om en månad.

vildarosen
0

Hej träffas ni fortfarande? Skulle var bra o veta då jag är intresserad oxå…

Mvh VildaRosen

Mvh Rosen

Vild är vinden som tar mig ifrån dig!

Vildarosen medarbetare reumatism ifokus

[lillajessi]
0

Annars kan vi ju starta en ny fikaklubb :)

Jera
0

Ja, jag är i alla fall intresserad! Jag bor visserligen inte i Göteborg, men om det bara är någon gång på helgen så reser jag gärna en bit för att träffa likasinnade :)

Outrageous
0

Jag bor i Göteborg igen nu!

Casiopeia
0

Ja, en fika snart igen vore jättetrevligt!  Jag kan nästan när som helst, men på helgen är kanske lämpligast för de flesta?

Outrageous
0

Jag får förhoppningsvis ett jobbschema på onsdag.

vildarosen
0

Jag kan varann helg, ojämna veckor.. Då mitt jobb har lite konstiga tider hmm.. Vården alltså

Mvh Rosen

[lillajessi]
0

Hojta till när vi har en tid som passar alla. Är relativt flexibel :)

Casiopeia
0

*putt*

Jera
0

Någon som har lust nu till lördag då? Det är väl ojämn vecka nu?

vildarosen
0

Det stämmer!!! ska bara kolla me sambon så han inte har nåt inplananerat för oss… återkommer senare idag mme svar..

Mvh Rosen

lightseeker
0

vad har jag missat nu? skall ni skåla i öl på en pub? eller skall ni fika?

Var, när, hur, med vem?

Jera
0

#69 Var, när, hur och så har inte riktigt bestämts än. Vi är bara några som tyckte det kunde vara kul att träffas och ha fikaträff för häxor. Jag föreslog nu på lördag, men inget närmare än så är sagt ännu.

För vem? För alla som vill!

Casiopeia
0

Lördag skulle funka, åtminståne på eftermiddagen!

Fika eller öl?

Jera
0

#71 Fika eller öl fungerar vilket som för min del i alla fall. Båda hade varit roligt.

Någon som föredrar det ena eller det andra?

Outrageous
0

Jag får se. Kanske är ledig.

Jera
0

Kan vi bestämma något specifikt? Om jag ska kunna komma imorgon måste jag beställa billjet idag tyvärr.

Jag känner inte till Göteborg så jättemycket, så plats kan jag inte föreslå. Men vad säger ni om att ta en fika någonstans vid 2?

Kom gärna med andra förslag också, hoppas bara vi får ett beslut. Vill gärna träffas :)

vildarosen
0

Jag kan inte.. måste ta hand om min katt som är sjuk då sambon har andra planer.. Suckar högt… Varför ska han alltid få ha sina intressen o jag aldrig kommer iväg på mina.. Hmmm??

Om inte jag kan fixa nån som kan hjälpa mig me kissen under nåra timmar… ska kolla upp det….

Mvh Rosen

Jera
0

#75 *Ler* precis så är det hemma hos mor min också. Hon har svårt att hinna med sina intressen tack vare karlen sin. Ibland är det härligt att vara singel… Märk väl: Ibland ;)

Hoppas det löser sig med misen, och att den blir bra snart.

lightseeker
0

74, fika vid 2 passar mig bra, skall vi mötas på….centralen, eftesom du tydligen kommer med tåget, så kan vi bestämma mer där?

Vilka mer blir det?

vildarosen
0

#76 ibland ¨så önskar man attman va singel oxå.. Men det bara ibland!!!!Flört

inte kul att vara singel heller i längden ju! Hoppas du hittar nån att dela ditt liv me oxå i framtiden!

sötisen blev opererad i tisdag o kan ej lämnas ensam än… Sambon får sitta hemma idag  tills jag slutar så!!!

Mvh Rosen

Jera
0

#78 Tack, hoppas jag också Glad*letar, letar…*

Stackars liten! Hoppas misen mår bra snart igen

#77 Centralen blir bra, mitt tåg inkommer 14:17

Casiopeia
0

Jag är pangförkyld så det är inte troligt att jag kan ta mig iväg på fika imorgon tyvärr, men jag kurerar mig med alla häxbrygder jag har och hoppas på ett mirakel!

Jera
0

#80 Vi hoppas också! Krya på dig, ska skicka lite helande energi…

Casiopeia
0

#80 tack, gulle dig!

vildarosen
0

#82 Krya på dig!

Vi får ta o ses en annan dag framöver då vi alla kan komma loss…

Mvh Rosen

lightseeker
0

vildrosen, dyker du också upp`?

attvaraellerintevara
0

Botaniska har ett mysigt cafe,förslagsvis… ifrån mig / Tyvärr så kan inte jag komma…men där blommar det nu för fullt,så häxor borde trivas,det finns också en örtagård att lukta och titta på.Obestämd.Astrid

lightseeker
0

jag och jera besökte botaniska, en härlig dag blev det, i vårsolens värme. Tack! för det.

Nästa tillfälle, då…..

Casiopeia
0

Ja, nu måste vi ju dra ihop något så vi som fick förhinder får en chans! Jag och Lightseeker pratade lite om att ta en tur till Billdals rosenträdgård, hur låter det?

lightseeker
0

vilken dag passar er/dig?

vildarosen
0

bra fråga.. säg nåra dagar o tider så får jag kolla min almenacka så jag inte jobbar eller sambon har nåt….

Skulle ju vara hur kul som helst o träffa er me samma tro som mig!!!!Glad

Mvh Rosen

Outrageous
0

Nu blir jag busy ett tag, med flytt och jobb.

Diskussionen närmar sig gränsen för max antal kommentarer. Överväg att skapa en ny diskussion och länka till den här.