Häxor iFokus

Häxor

Etikettallmänt
Läst 1606 ggr
BiGavia
0

Go'morrn 4 Maj...

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

"Du är godhet och nåd och medkänsla och förståelse.

Du är frid och glädje och ljus.

Du är räddare i nöden, en tröstare i tider av sorg, en helande kraft när någon skadats, en lärare i förrvirringens tider.

Du är den djupaste visdomen och den högsta sanningen , den största friden och den mest underbara kärleken.

DU är allt detta. Och i stunder av ditt liv har du känt dig själv som ALLT dettta.

Välj nu att alltid känna dig som ALLT detta."

Neale Donald Walsch

Bless

Vandra i Ljus å SkönhetFlört

isnornin
0

God morgon!

MVH Isnornin

Blodeuwedd
0

Godmorgon. Vackert BiG.

SilvianLuna
0

God morgon!

Vaknade av mobilen som just nu är min enda väckarklocka. Råkade slå den till golvet så batteriet och allt flög ur. Då kände jag att det inte var en bra början på dagen. Vinglandes in på toaletten, halvt ramlande. Konstigt yr och svårt att andas.

På sista tiden har jag drabbats av någon slags luftvägsinfetion. Jag vet dock inte om man kan jämföra med astma, men känslan är att jag inte kan andas som vanligt. Att jag bara får ta väldigt små andetag och när det till slut blir lite för jobbigt måste jag "sucka" fram andetagen. Någon här som vet vad det kan vara?  Rynkar på näsan

Jag tror att en gammal förskylning ligger kvar långt ner i lungorna, som är envis nog att lämna mig.

Så för mig blir det nog att stanna hemma idag och bara vila. Känns inte alls bra att börja dagen sådär. Någon som har något tips att råda bot mot?

Blessings!

bettin65
0

godmorgon alla Regn i skåne………

Vackert Big Både dikt och bild…….

Coturnix
0

God morgon! Efter tidigare rådande värme så kändes det riktigt kyligt ute idag. Fortsätter med trädgårdslanden, så blir det strax tillräckligt varmt igen;)
Magnoliablommorna dalar mot marken, fågelbärsträden blommar, grönskan grönskar allt intensivare grönt.

BabyDragon
0

#3 Man kan få förkylningsastma. Om det är jobbigt tycker jag att du ska ta kontakt med vårdcentralen. DÅ kan du få andas in lite adrenalin, då brukar det bli lättare att andas. Andra tips är tuggummi med xylitol. Lukta på eterisk olja eukalyptus.

Sovgott
0

God dag! Det blåser och regnar! Jag hade tänkt ta en cykeltur, men jag avstår. Här luktar iallafall såpa! :)

Rovanja
0

#3 Känner igen det du pratat om med andningen. För mig var det en "Infektions" astma efter en långvarig förkylning.

Fick en akuttid hos läkaren och en svindyr inhalator.

Ett annat tips jag fick var att göra te på Timjan.

Ta torkad timjan, kokhett vatten och låt dra sisådär en 5 minuter. Sen "shlabbar" du i en rejäl fräs med honung.

Det är ganska mumsigt och det hjälper.

Sovgott
0

#3. Tycker du ska kolla upp det där! Det kan vara lunginflammation.

BabyDragon
0

#8 Tänk då på stackars mig som måste köpa ett antal sånna där svindyra inhalatorer per år ;)

Te med honung hjälper bra när man har luftrörsinfektion :) Kan inte leva utan det när jag blir sjuk :P

SilvianLuna
0

Tack för alla tips! Ska prova avkoket på torkad timjan. Glad