Häxor iFokus

Häxor

Etiketthuskurer-brygder-och-recept
Läst 2862 ggr
sanna82
0

Tips mot dålig hy?

Tror att min kropp är lite i obalans och detta har lett till att jag fått problem med huden i ansktet, orenhetet och finnar. Tänkte bara fråga om någon har bra tips på vad man kan äta eller ta på huden för att läka ut detta?

Väldigt tacksam för svar

Be a rainbow in someones cloud

fridelfina
0

Mitt tips blir att dricka vatten och te i stället för annan dryck. Kanske prova på LCHF-kost. Har för mig att det finns fler trådar om detta, sök så får du säkert många bra svar!

sanna82
0

Vad innebär LCHF-kost? vilket te tror du är bäst?

Bappho
0

#2 Är du intresserad av att veta mer om LCHF, kika då in på Kolhydrater iFokus :)

Sajtvärd för Häxor iFokus
Mina bloggar: ALBA CORAX och KARTOMANTI
Spår i Lenormand: Eyskogamork@hotmail.com

Twitter: Alba Corax

sanna82
0

# 3 tack för tipset, har även sökt på gamla trådar om detta ämne och fått många bra förslag på lösningar.

Existerande
0

Ett alternativ som inte är så "häxigt" eller speciellt billigt men väldigt bra är att gå på spa, då ansiktsbehandling, de rengör grundligt och ger en bra grund att bygga vidare på efteråt. Finns supermysiga aromaversioner.. Väldigt balanserande om man känner sig i obalans dessutom.

Kanske inte svar på frågan men jag vill passa på att slå ett slag för att man ska försöka ta hand om sin kropp, om man har möjligheten, och låta någon professionell ta hand om den åt en.

Zoraye
0

#5 Bra råd!

#0 På många salonger kan man boka tid för kostnadsfri konsultation då man får hyn analyserad. Ett förslag är att gå på ett par och höra vad de säger och föreslår. Lycka till!

sanna82
0

# 5 har fått ett presentkort på en skönhetssalong i födelsedagspresent, ska boka tid för en ansiktsbehandling där :)

Lorelai
0

Jag tycker att det är svårt att skriva någonting om det här. Just dålig hy kan ju bero på så otroligt många olika saker. Utan någon information alls egentligen, vi vet ju ingenting om din hormonella balans exempelvis, Vi har ju inte kunnat se din hy med mera.

Men om jag då skall komma med några generella tips så kanske det  blir en bra början.
Ansiktsmasker är ju bra. Finns att köpa i vissa butiker. Annars använder jag själv mest två olika, en ren honungsmask och en lera. Den med lera torkar ut och drar ur orenheter i hyn. Men den är ganska massiv och bör inte användas mer än någon gång i veckan.
Honungen är väldigt len och fin mot huden, honungen med sina antiseptiska egenkaper är ju väldigt närande för huden.
En varm handduka över ansiktet öppnar upp porerna och bidrar till ett lugn som behöver för att må bra. Slappna av i musklerna med mera.
Jag fuktar upp handduken och kör den i micron ett par minuter på max. Till det använder jag en kornkudde för att hjälpa andra muskler att slappna av.

Att se till LCHF metoden är bra för att rena ut. Men jag vill ändå rekomendera att du balanserar upp det efter ditt liv. Tar du bort allt socker exempelvis kan du råka finna idg väldigt orkeslös.
Men vissa fetter kan kännas bra att ta bort, exempelvis mejeriprodukter, nötter med mera. Läser du på om LCHF så får du en bra grundförståele och förmåga att själv lägga upp vad du behöver.

Lorelai
0

Glömde de uppenbara.. vitaminer. Boosta med vitaminer

sanna82
0

# 8, mejeriprodukter har jag i princip plockat bort ur min kost, det har hjälpt huden att bli bättre. Tror att socker, stress och att jag provat en ny rengöringsprodukt kan vara orsaken till detta nuvarande utbrott. Ska försöka ta bort sockret och ersätta det med frukt och grönt, träna för att bli mer avslappnad och återgå till min gamla ansiktstvätt och hoppas att det klarnar upp igen.

Tack för dina råd, ska prova honungsmask och även varm handduk på ansiktet, det låter skönt och avslappnande.