Min frölåda.

Jo, jag ville bara tipsa om fröpåsar, om man byter frön el tar på hösten. Man kanske inte är så pysslig el bara vill göra det lite änkelt för sig;) Så kan man använda tepåse förpk (se bilden ovanför den orange tepåsen i lådan;)
MVH Isnornin

Enkla fröpåsar kan man göra av pappersbitar som man viker dubbla kanter och tar häftapparaten och häftar i hop kanterna. Lämplig storlek är valsedlar. Om man hittar frön kan man bara vika ihop dem försiktigt tills man kommer hem. Tejp är mindre bra eftersom fröna fastnar lätt på tejpet. Använd inte plastpåsar för är fröna inte tillräckligt torra så möglar fröna. I papperspåsar torkar fröna också om de inte är väldigt fuktiga.

Jag lägger mina torkade fröer i kaffefilter!
sen förvarar jag dom i en liten bytta.. inte en sån vacker låda som du har Isnornin:)

#4 tack Hadina:)
MVH Isnornin

En väldigt vacker låda du fick. :D Så fina tips med fröförvarandet. Tycker absolut att du skall sätta lite kkattgräs. ;)
Åh vilken vacker låda!
Skulle också vilja ha, men jag hade nog lagt tepåsar i den 

#8 Det had enog jag med gjort… *s* letar efter en fin telåda.

#1 så din sötekisse äter kattgräs! va glad för det.. Mina totalvägrar men kommer en ampellilja hem så är den söndertuggad på en gång…
Jag brukar göra egna fröpåsar av papper o skriver fint på vaf det är för frön,ingen tjep bara lite lim….
Sen förvarar jag dom i en låda som jag har scrappat…
Men din låda är ju hur Fin som helst… ska någ leta efter en i trä..
Mvh vildaRosen