Häxor iFokus

Häxor

Etikettmagi-formler-och-ritualer
Läst 11093 ggr
vildarosen
4

reningsritual för drömfångare?

Vet att jag läste för ett tag sen att man ska rena sina drömfångare med jämna mellarum..

Vad ska användas till det o finns det nåra ramsor att säga till det..

takcsam för svar!

VildaRosen

Mvh Rosen

Vild är vinden som tar mig ifrån dig!

Vildarosen medarbetare reumatism ifokus

[Tunridan]
0

Hej VildaRosen (fint namn förresten). Glad

Vet du vad syftet är med rening? Bara undrar, för att läsa något och sen göra det för att man läst eller hört att så "ska" man göra men utan att veta varför, är inte alltid så bra. Intentionen är a och o.

Dessutom kanske det inte ens är verkningsfullt det man gör, eftersom man inte har en klar intention och fokus.
Så vad man än ska göra magiskt, är det bra att fråga sig:_
Varför_ gör jag detta, vad är syftet, alltså intentionen? Sedan kommer frågan om hur kan jag göra detta, hur går jag tillväga.

Rena kan man, som svar på din fråga, göra på en massa olika sätt, t ex med hjälp av rökelse som har renande egenskaper som ört, men som också hör ihop med vissa element och att använda sig av elementen vid rening är också bra hjälp.
Bra renande egenskaper har äkta vit salvia.

Rim är mest verkningsfulla om du skapar dem själv med dina egna ord, du kan säga det som en förstärkning och som fokus för dig själv när du renar.
Du kan uttala din intention med reningen högt t ex, medan du utför den och avsluta med att "knyta ihop säcken" genom att bestämt säga att det är gjort.

Sebastian
1

En drömfångares uppgift är väl att hålla kvar skiten? Var tar det vägen om du tar ur det? Antagligen rakt in i den de ville till först..

[Tunridan]
2

#2 Fast i mina ögon handlar rening inte om att "släppa något fritt", utan om att nollställa och balansera energierna, grunda dem om det behövs.
Och det är väl ingen dum idé att rena även en drömfångare? Allt som samlar på sig energier behöver renas emellanåt.

Sebastian
0

Men också får man ha i åtanke att ingenting försvinner.

[Tunridan]
0

Ja, naturligtvis kan inget försvinna. Men själva tanken med rening som ju är arbete med energier, är ju att man kan transformera dem.

Bappho
0

Jag skulle hellre göra mig av med drömfångaren (om jag hade någon förstås) efter ett tag när den har gjort sitt på ett lämpligt sätt och sedan göra mig en ny.

Sajtvärd för Häxor iFokus
Mina bloggar: ALBA CORAX och KARTOMANTI
Spår i Lenormand: Eyskogamork@hotmail.com

Twitter: Alba Corax

Lorelai
0

Jag tycker nästan att den har fungerat bättre utan rening, att låta den vara.
Mardrömmarna har klart minskat i intensitet sedan i sommras när jag renade den då och då.

Florian
0

Jag brikar virvla med min.

Ga ut u vinden, snurra snurra snurra. Känna hur vinden tar med sig alla fastklibbade, onda drömmar. Mumla, nynna, sjunga. Dansa.

Det funkar för mig

Mr-K
0

Jag har inte drömt några mardrömmer sen jag var 14 och började träna kampsport. Sedan dess har jag sparkat ner allt otäckt i mina drömmar. Värsta Kung Fu filmen på nätterna i mitt huvud:)

vildarosen
0

Tack för alla svar, det fick mig att tänka till riktigt…

Jag har flera drömfånagre runt i mitt hus o det tar bort dom negativa drömmar som kommer både dag o natt för mig… (Har en förmåga o somna i soffan på  dan när jag är ledigFlört) När jag läste det om rening nånstans så tänkte jag va bra att tömma drömfångarna på onda drömmar  men nu vet jag faktiskt inte hur jag vill ha det… Kanske ska jag testa på den som har minst drömmar i sig o se hur resultat blir där…

Då blir det det en rökelse ritual me en liten ramsa till utomhus…

#1 tack för att du fick mig att tänka till!!!!!Glad

#8 bra ide oxå!=)

#2 du har oxå en bra ståndpunkt..

när detta ska jag fundera på o skriva ner i min anteckningsbok !

Mvh Rosen

Vild är vinden som tar mig ifrån dig!

Vildarosen medarbetare reumatism ifokus

[Tunridan]
0

#10 Lycka till hur du än gör! Glad