Häxor iFokus

Häxor

Etikettoff-topic
Läst 970 ggr
Susanne
0

Vet någon var ...

jag kan hitta en sida där man skriver den mening man vill ha översatt till runskrift, klickar OK och meningen visas i runskrift?
Jag har tidigare använt mig av den sidan men minns inte var den är eller hur jag hittade till den.
Tacksam för all hjälp jag kan få.

Susanne Glad

Susanne Glad

Inget är omöjligt, vissa saker tar bara lite längre tid.

Jera
0

http://www.sunnyway.com/runes/write_in_runes.html

Detta är visserligen en engelsk sida, men hoppas det inte gör något.

Den har ganska många regler för hur man ska skriva, och den känns inte vid stora bokstäver, de ignoreras bara, och den skriver inga mellanrum, så det kan bli lite svårt att läsa sen, men den funkar i alla fall.

Ha det bra

Susanne
0

Tack!

Den sidan fungerade dock inte, runorna stämmer inte med dem jag har på armen, vilket är synd när du svarade så snabbt.

Återigen tack.
Susanne Glad

Susanne Glad

Ganna
0

#2 Har du tatuerat in runor på armen utan att veta vad de betyder?

~*~ Trolldom och Nordisk folkmagi  www.tunridacraft.com - Min djupt sovande blogg ~*~

Susanne
0

# 3, nej, vem skulle göra något så korkat?

Susanne Skrattande

Susanne Glad

Sebastian
0

En hel del.. En del får ristningar av shamaner i trance på kroppen utan att veta vad de betyder. En del utan att ens veta hur de ser ut. Men kraftfulla är de. 

Att tatuera runor utan att veta dess innebörd hos en tattooshop kan vara en aning dumdristigt. Runor får inte sin kraft för att man väljer att använde dem, Runor är kraftfulla, alltid, vad man än gör eller inte gör med dem.

Hur som helst Susanne det finns ett textsnitt till word gjort med runskrift. Kommer inte ihåg adressen men Google är bra på den punkten.