Häxor iFokus

Häxor

Etikettallmänt
Läst 1967 ggr
BiGavia
0

God morgon 25:e april

Fågelsången idag får det att pirra i maggropen. Varenda buske verkar ha fått sångröst!

Skogsduvan har börjat såg ved i skogen  och hackspetten hejar på med sina trumvirvlar!

BlessedBe

Vandra i Ljus å SkönhetFlört

bettin65
0

Vad underbart det låter Big……………

Jag ska som vanligt gå ut med tidningar med sonen städa lite och kanske sitta en stund på balkongen en stund och njuta jag med ………………….

Blodeuwedd
0

Godmorgon alla. Jag trodde jag hörde göken men det var inbillning. *s*
Räddade en humla från kattungedöden i morse genom att öppna fönstret och släppa ut den. (humlan alltså)

Ha en fin dag alla och njut av vårens högtryck.

fridelfina
0

Här hos mig är det högtryck på att prestera ett åttasidigt PM till måndag, men tar mig just nu en liten paus i arbetet. Vackert väder och 16 grader utanför fönstret. Familjen ute på ärenden så mamma får arbetsro.

Må så gott och njut

[Tunridan]
0

God eftermiddag som det ju är nu. Glad
Härligt härligt med våren! Är på väg ut med hunden, solen lockar på oss båda…

Önskar alla en fortsatt skön dag!

Coturnix
0

Maskrosor-II.jpg
Maskrosen blommar! ;)

BiGavia
0

Små gula solar lyser upp grå sten, Jag snart kanske kan fota blommor åxå. : )

Blodeuwedd
0

Fyra humlor utsläppta idag! Jag tror de har ett jättebo i mitt hus och en extra utgång som mynnar på fel sida vaggen.. Det var lika dant förra året.. Massor av humlor små och stora. Inuti huset.

BiGavia
0

Du får till att snacka med dem och laga igen rätt hål!

Blodeuwedd
0

Oj oj oj.. laga hål.. då får jag jobba.. Det finns så många av dem så att hitta rätt kan bli svårt. Timmerväggar!

BiGavia
0

Ut i skogen å plocka väggmossa…haha, du har lite pyssel framöver. Du får be dem flyga ut på utsidan så de inte blir kattleksaker.

Blodeuwedd
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Min pepparmynta (Black Beauty) ser ut att ha överlevt vintern och Kejsarkronan är på väg upp och så dök Kungsängsliljorna upp i år. De som jag planterade för två år sedan och sedan inte sett röken av. *GLAD*

http://www.ifokus.se/ShowUserFile.aspx?BinaryId=53a1f864-13c0-4517-aa2d-4d4fb73b63cf

Nikolaus
0

Humlor är bra djur och det sägs att det kommer pengar till huset om humlan bygger bo i det *L*

Blodeuwedd
0

Sägs det? Undrar efter hur många år det kommer pengar?? *fundrar* De har boat här så länge som jag bott här. Förra året hade de bo precis utanför dörren på övervåningen och var riktigt ilskna när man ville gå in den vägen.

Coturnix
0

Jippi! Jag har också humlor inne! Igår satt det en i sonens sko! En moderhumla.

Blodeuwedd
0

Nu släppte jag ut en till..

Å nej.. jag hittade en död vid katternas matskål.

Nikolaus
0

Humlor är mysiga djur så länga man inte klämmer dom… då bränns dom… var rädd om humlisarna *L* Men stålarna kanske du kan glömma om dom har bott så länge… ta hyra istället.

Coturnix
0

Och vad får man i "hyra" av en humla?

(På tal om ingenting så är det nog ett sevärt avsnitt på kunskapskanalen kl 22.00 i kväll. Se Druid & Shaman)

Blodeuwedd
0

Hyra av en humla?? Hm.. vacker sång och glädje.

Nikolaus
0

Ja där ser du… du har ju redan fått betalt *L*

Coturnix
0

Pollinering! :)

Nikolaus
0

Många sätt att betala hyran på har dom små liven *L*

Blodeuwedd
0

Ja de har sex i min trädgård.

Nikolaus
0

Och så spårade denna tråd ur……. *S*

Coturnix
0

En god morgon tråd kan aldrig spåra ur! ;)

Blodeuwedd
0

Hahaha.. vaddå spårade ur??? Det är ju sant.. De har sex och mina blommor blir med barn… eller nåt sånt.. Flört

Nikolaus
0

Hmm….. iof så höll det sig ju till ämnet dvs blommor och bin eller humlor *L*