Häxor iFokus

Häxor

Etikett: allmänt
Läst 1529 ggr
Coturnix
0

Magnolian spricker ut i kväll!

magnolia.jpg

Coturnix
0

Det lilla trädet som kanske inte kunde växa här i den oländiga zonen. Trädet som nu når upp till andra våningen. Imorgon blommor det på bara kvistar! :)

Blodeuwedd
0

Var bor du egentligen C? I främmande land? Exotiskt….Kyss

Florian
0

Tusen gånger grattis,

magnoliablommor är bland det vackraste som finns!

Coturnix
0

Första gången det blommade, med hundra blommor, var tjugohundra. Då lade vi vårt nyfödda barn att sova under trädet.

BiGavia
0

Åh, ljuviga sköra blomma..

Vandra i Ljus å SkönhetFlört

bettin65
0

Här i skåne blommar den redan såg ett jätte fint Träd i från Buss fönstret kunde inte ta något kort otroligt fint……..

Astraea
0

Magnolia, mmm….

BiGavia
0

Har den slagit ut?

bettin65
0

Här i skåne har den det ………..

Coturnix
0

#8 Nej. Hon avvaktar ;) Det är ganska svalt här idag. Det är bra jag vill inte att allting ska gå så fort. Snödropparna är redan överblommade.

Florian
0

Ja drömde om ditt magnoliaträd!

Det var fantastiskt, såå vackert. Det såg inte riktigt ut som magnoliaträd brukar, men det var ditt, det vet jag. En blomma slog ut medan jag såg på, och sedan började den långsamt ändra färg. Den blev violett, och till slut djuplila. Och så började den lysa.

Det var natt, och högst upp i trädet satt en stor, lila, självlysande magnoliablomma. Så vackert!

Ayena
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Här i Malmö har den slagit ut. Jag var ute och fotade lite vårblomster igår, och skulle cykla en tur idag till en trädgård där jag vet att det finns tre praktfulla magnolia träd. Men batterierna i kameran går inte att ladda mera så jag får köpa nya. Däremot så kan ni få njuta av körsbärsblommen jag fotade igår :-)

BiGavia
0

Har inte kunnat njuta av varken magnolia eller körsbärsblom i detta livet! Så jag njuter av era tankar å bilder!

Keylie
0

Undrade just vad det var för träd jag går förbi på morgonen. Nu fick jag svarSkrattande

Underbart vacker!!

Coturnix
0

# 11 Fint att få läsa Din dröm.

Körsbärsblommor, äppelblommor, vackra, vackra värld.

attvaraellerintevara
0

Så vackert Cortunix,Gillan och Florian m.fler.och så vackra bilder på Magnoliablomman.och Japanskt körsbär. Längtar efter mitt vackra magnoliaträd som jag själv satte för ca 6 år sedan.Vi flyttade ifrån min drömträdgård för ca 2 år sedan,,för att få det lite bekvämare på äldre dagar… Men gud vad jag saknar denna trädgård,saknaden sitter djupt inne i hjärteroten.. Hoppas mitt Magnolia blommar nu,för i Alingsås har vi fler uttav dessa underbara träd och buskar och blommorna har faktiskt slagit ut.I parken blommarockså scilla, krokus,vitsippor,m.fler…En underbar tid../ Astrid

Coturnix
0

Magnolian i kväll den 25 april 2009 Östra Västergötland

Magnolian-25-april.jpg

BiGavia
0

Tack för den underbara bilden, doftar den?

Coturnix
0

Den doftar. Sublimt. Underbart. Särskilt om kvällen.

Blodeuwedd
0

Så vacker den är C. Jag kan nästan känna lukten ända hit!
Jag tror jag önskar mej en Magnolia i födelsedagspresent. Eller ett plommonträd, eller ett päronträd eller körsbärsträd, eller, eller, eller……

Jag har ett äppelträd med fyra sorters äpplen på. Ännu har det inte burit frukt men kanske kanske i år. Det hade i alla fall bladknoppar på EN gren idag.

BiGavia
0

Tånar har aldrig varit i närheten när Magnolia blommar.

Coturnix
0

Kom ner BiGavia! Du är alltid välkommen!

Åk 14.30 så hämtar jag kl. 07.43.

Blodeuwedd
0

Jag har ingen Magnolia men du är välkommen ändå. Vad jag förstår så bor din syrra nästgårds.. ;)

BiGavia
0

Jojomen, till syrran ska jag i allafall!Skrattande