Häxan från Portobello
Jag har just beställt denna bok. Har ni läst den, vad tyckte ni om den?
MVH Isnornin
Tråkig och förutsägbar precis som Alkemisten, den enda andra bok av Coelho jag läst. Han är grymt överskattad.
~*~ Trolldom och Nordisk folkmagi www.tunridacraft.com - Min djupt sovande blogg ~*~

Jag har läst Häxan från Portobello och jag tycker att den är…. annorlunda. Intressant på ett sätt men lite för seg för mig.
Alkemisten tycker jag mycket om dock. Min favorit av Coelhos böcker är nog 'Vid floden Piedra satte jag mig ner och grät'. Men hans senaste böcker slår inte an några strängar hos mig, tyvärr.
Jag gillar Coelho.. men häxan från Portobello har jag inte läst. den jag tyckte bäst om hittills är Elva minuter. Just nu håller jag på med Zahiren..

Jag gillade de första böckerna som utkom på svenska. Speciellt 'vid floden piedra satte jag mig ner och grät', 'elva minuter' samt 'djävulen och fröken prym'. Tyvärr måste jag säga att 'häxan från portobello' var bland det segaste och tråkigaste jag någonsin läst. Jag har läst alla böckerna förutom den sista, 'brida' och det tack vare den här. Jag känner att han inte behärskar ämnena han skriver om. Det funkar när det gäller katolicismen men inte det här..vet inte vad han vill ha sagt..tyvärr…
Men det är min åsikt. Kanske tycker du den är jättebra.
Låt oss veta!
Jag började lyssna på häxan från portobello som cd-bok men fastnade inte alls för den, lyssnade en ganska lång stund, försökte ge den en chans, men den var inget för mig.
Alkemisten däremot tyckte jag mycket om, helt underbar om du frågar mig. Något annat har jag inte läst av honom… :)
Hoppas att du tycker bättre om boken än vad jag gjorde! 

Håller med #1, han är otroligt överskattad. Och tråkig.

ojojoj, det låter inte bra, men men jag ska ju kika i den;)
MVH Isnornin

Haha! Tusan vad tråkiga vi är. Du är glad och förväntansfull som väntar på en ny bok och vi har bara fullt med negativt. Kom igen, någon har väl tyckt den var bra, eller?

haha det gör inget;) Jag har så mycket att läsa ändå, när det blir denna boks tur har jag glömt vad ni skrev om den;)
MVH Isnornin

Isnornin, klart du ska ge den en chans oavsett vad vi som svarat tycker.
I övrigt, smaken är som den bekanta bakdelen och frågar man vad folk anser om något så får man svar, alla möjliga svar.
Och det vore väl varken kul eller intressant om allt blev konstant rosat i positiva superlativ?

Jag har läst den. Har läst allt av Paolo Choelo… Jag tycker inte den är hans bästa - men dålig var den inte heller… Förmodar att den nog är mer spännande för dem som inte är insatta ett dugg i vad det är/kan vara att vara en häxa… Tarot osv.
"There is nothing more despicable than respect based on fear."

#10 Håller helt med dig. Jag blev bara full i skratt. Själv blir jag mest nyfiken på det som blir risat. Antar att jag har kärringen mot strömmen gener i mig.

#12 Kärringen mot strömmen-gener är asbra, hejjahejja!
Vem fasen vill flyta medströms, hehe.
man blir inte så trött i armarna om man flyter med strömmen.. :) Onödigt att kämpa åt fel håll jämt om det är enklare att ta en genväg.

Smärta är endast en högre form av njutning. Och genvägar - blir ofta senvägar vet du….
Vill poängtera att jag skriver detta med stor portion humor!
Skriver dock inte ut smileys eftersom jag fullkomligt avskyr dom och anser att de tecknen är en pueril styggelse.
Den har en del att ge , om man e öppen..å de e du Is-nornin.
Vandra i Ljus å Skönhet
det gäller att man väljer noga när det är lämpligt med en genväg…. eller när man vinner på att följa strömmen.. och sen kliva upp på rätt sten. :) (jag gillar smilisar)
Klivsten över en strid bäck
Vandra i Ljus å Skönhet

Heheheehe, cool! Man får se upp dock, så man inte halkar på slippriga stenar.
Nu har vi gått (flutit?) bort från ämnet, men jag måste säga att jag verkligen gillar den smått filosofiska vändning som tråden (strömmen?) tagit.
filosofiska vändning , åki vill nog kalla det är en sökning efter kärnan…
Vandra i Ljus å Skönhet

Jag tycker det låter härligt pretentiöst och motströms att skriva "filosofisk", hehe.
Tyckte den var bra faktiskt. Lite speciell :) Helt klart läsvärd….ska rota lite i bokhyllorna och läsa om den.
Som folk sagt så kanske man får ut mer av den om man inte vet ett skvatt om häxor och annat men den var läsvärd iaf. Underhållande. Mycket bättre än alkemisten.
Jag har inte läst allt av coehlo men elva minuter var bra (Pervo^^) Och vid floden Piedra satte jag mig ner och grät.
Alkemisten är nog tame *** hans sämsta bok faktiskt.

Vad roligt att ni tycker olika! Boken har kommit ;) Detta ska bli skoj.
MVH Isnornin

Har bara läst Pilgrimsfärden men tycker den är jättebra.
Häxan från portobello har jag velat läsa länge. Men inte tagit mig för det. Kanske ska göra det när jag får lite mer tid.
Denna bok är alldeles värdelös… tyvärr..
Jag såg såå fram emot att lyssna på den (har den i ljudbok) & satte igång den… Iofs har jag inte hört hela än, men jag har kommit en bra bit & tycker inte alls om den…
Supertrist med bara en massa olika folk som berättar om "Athena" Ibland hinner ett kapitel nästan komma till slutet innan man fattar att "jag" i just det kapitlet inte var författaren (som i övriga) utan helt plötsligt är det som om "Athena" själv berättar… hmmm…
Nä… tyvärr blev det en besvikelse för mig…
Ska iaf lyssna klart på den, man kan ju alltid hoppas att den blir bättre

Jag tycker oerhört bra om den här boken!
Visst, Coelho är överskattad, men just den här boken tycker jag väldigt bra om. Just för att den är… annorlunda.
Haha, kan vara farligt att fråga vad andra tycker innan man själv har läst den. Hoppas du inte låter dig färgas av andras åsikter.
Lyscka till med läsningen

Tack Florian:) Är man nyfiken så är man;)
Kul att åsikterna är så olika:) Boken blir nog bra i sommar när man ligger och solar skulle jag tro! Omslaget på boken var iaf fint;)
MVH Isnornin

Jag själv har inget med häxor att göra, har inga egna erfarenheter eller förväntningar av en bok som heter häxan från… Och jag tyckte väldigt bra om denna bok, liksom hans flesta. Jag gillar hans sätt att förespråka enkelheten eller rättare sagt att försöka vara hygglig, att försöka förstå sig själv och vandra sin egen väg.
Ha en fin dag med glädje o skratt, hälsn. Maria från Glas DeCo