Häxor iFokus

Häxor

Etikettmånen
Läst 2861 ggr
BranDuir
0

Mörkmåne

Mörkmånen är  över oss igen, nymåne på torsdag …

lånade lite av Vetteljus:

Mörk Måne

Den Mörka Månen har orsakat mycken tvister bland Häxor. Somliga säger att det är en tid för meditation och att trollformler inte skall utföras, andra känner att den Mörka Månen är den mest kraftfulla tiden att utföra formler. Det är en tid av förståelse för och att ta itu med våra ilskor och passioner. Alla Häxor som känner en stark energi från den Mörka Månen bör ta tillfället i akt och utföra trollformler. Från 11 till 14 dagar efter fullmånen klockan 10 på förmiddagen är bästa tiden att utföra formler runt beroende, förändring, skilsmässa, fiender, rättvisa, gräl, borttagning, separation, förhindra förföljare och tjuvar.

sajtvärd på Druid & Shaman iFokus

karinf
0

Ja, det stämmer sannerligen!
Har klagat på sömnlöshet & att ja varit speedad sedan i söndags redan…varje natt.
"Det är en tid av förståelse för och att ta itu med våra ilskor och passioner."
Definitivt!! Cool
Bra går det också. För mig står just "passionen" högst på listan av känslor under månfaserna. Kreativitet följer tätt därefter.

Lorelai
0

Nu hör den hemma:
Giv mig styrka!

Mina pojkar är oroliga denna afton. Många vakenstunder och många skrik. Deras natt började med hysteriska skrik, det är aldrig ett bra omen för en rogivande sömn.
Jag svär solen och månen ansvariga för deras oro.. Medan det är gudinnans kraft som hjälper dem till ro. :P

Jodrena
0

nå jag hade ju ingen tanke på Måne, det är därför det har varit litet märkligt på senaste tid. En del utav det. Gott att gudinnan är med mig :)

kalcit
0

Mörkermånen är för mig oerhört magisk, den kan anpassas efter behovet. antingen en tid för tillbakadragande o meditation eller en fantastisk tidpunkt att förstärka magi på. Men allt handlar om känsla tycker jag.

Själv ska jag passa på att rena huset i skymningen, då sover vi alla gott!

Blodeuwedd
0

Mörkmåne i morgon. Det känns.

BiGavia
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

De ante mej att nått var i görningen!

Vandra i Ljus å SkönhetFlört

bettin65
0

Häftig bild Big känner även jag att det är något på gång runt omkring mig, kan dock inte sätta fingret på vad………..

vill ha en förändring men hur det ska gå till har jag fortfarande inte kommit på………….