Häxring
Hej! Jag har inte varit aktiv på denna sajt, men kommer att hålla ögonen mer här inne nu. I söndags fick jag uppleva något starkt. Jag går en kurs i medial utveckling och vi fick besök av en häxa. Hon visade hur man gjorde en sk. saltring. Kanske det har skrivits om detta här förut, men jag vill bara berätta om min upplevelse.
Vi var fem i varje häxring. En som välkomnade Moder jord och Fader himmel. De andra fyra var var sitt element- vatten, luft, jord och eld. man stod i var sitt väderstreck och välkomnande elementet. Sedan satt vi och bara tog in det som ville komma och vi kunde också be om hjälp om det var något vi behövde. Jag blev kraftigt illamående och lite ångetsladdad. detta gick över efter kanske 5 minuter. Sedan mådde jag istället väldigt väldigt bra. Kände mig lugn och skön. Efter ceremonien var jag väldigt påverkad, som jag var småfull. de andra såg det på mina ögon.
Idag, dagen efter har jag varit otroligt pigg och glad. Kände att detta var bra för mig. 
Det skulle tydligen bli ändå starkare om man gjorde detta då det är fullmåne så nu vet jag vad jag ska göra nästa fullmånde 
Någon här som har erfarenhet och kan ge lite mera råd om detta?
Kerstin…som inte alls vill sova ;-)
Kerstin, Medarbetare på Spiritualism IFokus
Jag kan bara vara mig själv och ingen annan, därför gör
jag det jag älskar just idag!
Grattis till en stark upplevelse!
Men det låter som du "glömde" jorda ner överskottsenergin som kan bli av en stark ceremoni. Går man kvar med den i kroppen kan man bli just som du beskriver, lite salongsberusad, hög, euforisk, flygig eller rastlös.
Ett väldigt enkelt sätt att jorda ner är att sätta båda handflatorna mot marken och låta överskottsenergin liksom "rinna ner" i Moder jord. Andra sätt är att låta vatten rinna över inre sidan av handlederna. Eller lägg lite salt på tungan, eller doppa fingrarna i en skål med salt och rör om en stund.
Äta något är också bra. Det är en av anledningarna till att man gärna avslutar en ceremoni med "cakes and ale".
--Trollvind

Tack för många tips, Trollvind! Jag är fortfarande lite euforisk. Inte längre yrkänsla, men jag är glad och uppspelt. Innann var jag mer eller mindre lite deprimerad.
Kerstin
får jag bara avbryta och tipsa om en sak?
det finns en jäääääääääääättttttttebra sida om häxkonst och magi!den heter http://www.beccus.se/index.htnl

Om jag får komma med en tanke också. Illamåendet och ångesten kan härstamma från trancen också. Jordad är man ju istort sett alltid då du står på henne dagligen.
Jag själv led av samma syptom när trumslagen ändrade mitt medvetande. Omläggning i kosten fixade den biten.
Euforin kommer ändå även om du slutar må dåligt.

Den länken finns inte:(

Länken är till Beccus Karlavagn, det är bara att trycka på hänvisningslänken istället. Det är en mkt trevlig hemsida :)

#3# du avbryter inte!! meningen är att komma med kommentarer i ett forum *L*
#6# Den funkar inte och det finns heller ingen hänvisning, tyvärr :-(
Jag kan berätta att vi var 5 tjejer som satt i häxring på skärtorsdagen då månen var helt full. Ingen fick någon jätteuppöevelse men ändå mycket härligt att sitta ute, känna vårdoft, höra göken och bara vara i nuet.
Några dagar senare känner man en påtaglig närvaro.
Vi kände inte varandra denna gång. Tror det kan bli starkare då man blivit bekväm med varandra i cirkeln.
Vad tror ni? Berätta gärna om ni har erfarenhet av detta eller liknande.,,
Hälsningar
Kerstin

hm.. menar ni länken som #3 djurgalen har skrivit? är det den så funkar det att trycka på länken, kommer till "länken är bruten", gå ner till där det står Gå till osv, annars kan ni ta direkt