Häxor iFokus

Häxor

Etikettmagi-formler-och-ritualer
Läst 2409 ggr
BiGavia
0

Vart e vi på väg?

Örtvägen ligger mej nära. Andarna kontaktar mej då  å då. Ger mej budskap som jag ska föra vidare. Känner att min kraft e stor…. men vet inte om jag vill använda den…. hur e det för dej?

Vandra i Ljus å SkönhetFlört

fridelfina
0

Ja du, BiG, om jag det visste! Jag virrar omkring och går avkrokar för det mesta. Men det är ju så som min väg är just nu, kan inget annat säga om det.

Zoraye
0

Just nu är det mest snårigt på vägen, men rätt vad det är blir det lätt att ta sig igenom. Det är i överlag seeeeegt just nu.

Coturnix
0

Världen glittrande
kalejdoskop konfiguration
sakta glidande konstellation

bettin65
0

Har  ingen aning av hur allt påverkar mig men jag tycks går runt lite i cirklar, börjar med något, hittar annat, kommer tillbaka där jag började nästan ………..

har inga stor kraft !

men tror att jag ska pyssla med något som har med helande att göra Obestämd örter osv

Big hoppas att du kan se vad du ska ha din kraft till så vet du om du vill använda den eller inte

(kanske för kryptiskt )

BiGavia
0

Livet e kryptiskt….å allt går i cirklar…kretslopp..återvinning…

bettin65
0

jaa det känns verkligen så…………

Mr-K
0

Jag känner att jag hittade min väg för flera år sedan och är fortfarande på väg åt rätt håll. Även om jag har stött på hinder.

fridelfina
0

Mr-K, jo så är det nog även för mig, bara det att ibland beror det på vilken dag man frågar också. Ibland är man på rätt väg, men ibland är man ute på villovägar, tror man. Just nu har jag ont i kroppen, är torr i huden och anfådd, känner mig tung och trött, då är man inte säker på nånting. Men när jag känner mig stark, har flow och känner mig full av liv - då är jag säker på vart jag är på väg och vet att det är den rätta, min väg.

lightseeker
0

mitt liv har också gått i cirklar, många gångar så påminner den mig om, coturnix kalejdoskop.

ibland känner jag mig nästan styrd och blir då irritierad och obstinat, vill bestämma över livet självt.

Jag tror att jag är fullt normal, alla kan sådant som jag kan, ingen specielll alls.

Men som inatt, sover ju vanligtvis alltid stenhårt, men väcktes redan vid 5, fick ge upp mina försök att somna om vid 6, då hade några små-troll stuckit sina trynen upp i ansiktet mitt, ett flertal gånger och väckt mig.

Irriterande! vad ville dom?

Hungern tvang mig att äta furkost, då kom jag på att jag skulle till begravning idag.

Den döde, var en av mina mentorer, när jag var barn.

Pratade mycket om natur-tecken, djur-skrönor och skogens-varelser.

Tomtar och troll, vad ville han säga mig?

Vid begravningen, så grät jag över förlusten, att han skulle fylla 90 år osv. spelade ingen roll, han hade ju haft ett lika stort band till naturen och varelserna i den, som jag.

Vad fick jag då se kika fram bakom kistan? ett troll, ett glatt och skrattande troll och jag började genast att skrattta istället.

Såg någon annan trollet? inte vet jag. Men jag vet vad det betydde för mig.

Inte ens en kyrka, kan hålla de goda energierna borta från en skogens människa.

Tack för det !

Och jag vet fortfarande inte vem jag är, vart jag skall, men jag tror inte att "jag" har någon kraft, kraften bara "är".

Outrageous
0

Även om man känner att man har kraft, så tycker jag inte att man nödvändigtvis behöver använda den om det inte kommer naturligt. Den kanske bara behöver vara där, utan något särskilt syfte ännu.

Blodeuwedd
0

Ja jag vet inte.. Jag bara ÄR..

En kompis sa häromdagen till mej när vi kom in att tala om jakt. Jag sa jag brukar sitta på en stubbe i skogen och glo.. Han sa -Jamen du är ju ett troll..
Hm..undras vad jag kan göra av det?

lightseeker
0

om du är ett troll, som sitter på en stubbe och glor när du jagar,,,,hm, sitt kvar då! du verkar ju göra någon nytta därFlört

Hadina
0

Systrami.. det du beskriver inledningsvis hade jag med en gång i tiden.. och jag var lycklig och glad för det.. kände mej speciell och utvald..
En dag bara försvann det..

Jag vet att det beror på att jag mår och har mått dåligt i så många år nu.. men har också fått bekräftat av fler  att det finns kvar innom mej:)
Det gör mej lugn.. för då vet jag att det kommer komma en dag då jag får allt tillbaka.. och kan få vara den jag varit innan

Om du vill använda dina *krafter* eller ditt *kall* är bara upp till dej.. och vad du vill

Kramar till dej..BB

BiGavia
0

Hadina, vill bara hålla om dej!

Hadina
0

Det gör du systrami!! Och jag om dej.