Existens bort från iFokus
Enligt besked från iFokus måste Existens försvinna från iFokus nätvärk eftersom Andlig Utveckling anser att sajten är konkurrerande.
AU har alltså mutat in sig på alla Teosofiska Förbund i Sverige trots att hon inte har rätt att föra deras talan. Med andra ord så anser sig AU ha rätt på andligheten här på iFokus.
Existens har alltså fått förslaget att vi går med i något som heter Föreningssajt och inte har tillgång till de sajter som vanliga sajtvärder och medarbetare har.
Ut i kylan alltså!
Gunilla fd Sajtvärd på Existens

Rätt på "andligheten"? Hur går det med till exempel "Jesus" då? Nej jag förstår nog inte riktigt vad det här handlar om.

teosofer? vad har de med iFokus att göra?
det kan inte vara så helt enkelt att det var dålig trafik på sajten pga att det ju finns många i samma ämne.
spindelfot, medarbetare på Druid & Shaman och Häxor ifokus

Jag fattar heller inte vad det här bråket handlar om, men jag var inne och kollade på AU och Existens, (inga ställen jag brukar vara på, för andligt för mig.)
Jag förstod att det nog är något som har prasslat och tjattrat i bakgrunden, sajtvärden på AU har inte försvarat sig/skrivit något ännu, får se om det kommer mer :)
Men…min tanke var, Otroligt!!
Det är som det alltid varit när man kommer till religioner-religiösa! Det krigas ständigt! och enligt mig kommer dom alltid att göra detta, dom kommer aldrig acceptera eller tycka om andras syn, deras egna syn är det enda riktiga. Alltså, ständiga intriger, spel i kulisserna osv. i deras egna/samma religion! Man undrar var deras guds ord försvann? Ödmjukhet! -Pyttsan! Otroligt!
Samma visa gång på gång! Fast man behöver ju inte tro på allt "sin" religion predikar, man kan ju bara ta dom bitarna man tycker om, sen lever man lycklig i alla sina dagar!!??
Jaja, lite hårda ord från mig, men jag kunde inte låta bli! :)
(vaknade kanske på fel sida idag? jag? stingslig? neee.. hehe)
Vi har inga religioner inne på Existens utan diskuterar existensiella frågor och livsåskådning.
Sajtens mening är just att hjälpa individen att hitta sin egen sanning.
Vi på existens anser att de båda sajterna är utmärkta komplement till varandra.

Ok :) Jag har inte så stor kunskap om era sajter, men jag tror att ni har många religösa medlemmar på både AU och exis.
Och det var lite det jag "kräkte" på, religion+ödmjukhet= väldigt sällsynt!
Men detta är min uppfattning och åsikter, jag säger inte att det är så! Vad vet jag?
Jag ser inga problem med att båda sajterna finns, många sajter här kompletterar varandra, det tycker jag är bra! :)
Jag tycker inte om spel i kulisserna heller, men jag vet inte anledningen till att Existens ska tas bort, är det för få besökare? eller fult spel? är det det sista hade jag försvarat sajten som en pitbull! :) = och då kanske du förstår mitt inlägg #3 ;)
Väl mött o BB
Existens har högt aktivitetsindex och inga som helst problem.
Och nej, de som är religösa finns inte på Existens.

Är sajten aktiv med högt index så förstår jag inte varför den ska bort, ja då är det konstigt..
spindelfot, medarbetare på Druid & Shaman och Häxor ifokus
Jag ber om ursäkt för detta plötsliga utfall här på Häxor precis som jag gjort på en del andra sajter, men jag kan inte tiga still när den sajt som jag byggt upp ska gå i graven för att någon annan sajt mutat in ett intresseområde.

Men varför ska ni tvunget bort? Det går ju emot allt möjligt, demokrati, yttrandefrihet… Har ni gjort nån förnär, eller har de bara blivit förnärmade av er blotta (E)xistens?
Dumheter att ni inte ska få ha ert forum kvar! Varför ska teosoferna få bestämma?
Diskussionen är på gång nu inne på värdsajten, precis där den ska vara öppet och ärligt.
Så nu hoppas vi att alla kort kan läggas på bordet och allting reds upp.
Existens får vara kvar precis som vi är!
Tack för support