Häxor iFokus

Häxor

Etikettoff-topic
Läst 6015 ggr
Rovanja
2009-04-17 10:50
0

Eksem

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Hej

Först tänkte jag skriva ett utlägg om mina problem. Men jag besparar er denna historia.

Jag har eksem. En mängd eksem och har alltid haft som jag tidigare frågat om råd för. Blåsor, sår etc.

Snart är det dags för att boka tid hos dermatologen för mer starka krämer som bara lindrar tillfälligt. När kuren är över så kommer det alltid tillbaka.

Min hy har fått nog av alla starka krämer.

Vart kan jag gå? Vem kan hjälpa mig med detta?

En alternativ behandling som hjälper hade varit underbart att hitta. Läser om i tidningar om folk som blivit botade.

Går eksemet att bota?

På bilden är min arm. Mina ben är värre.

Inte så överdrivet gulligt.Obestämd

Sebastian
2009-04-17 11:09
0

Jag fick en salva av BiGavia förra sommaren. Den är tametusan bra till det mesta. Tror dock att du måste ha en full diagnos på dina eksem, vad det är som orsakar dem, varför de kommer osv. 
Eksem är ju kroppens/Hudens/Svettkörtlarnas sätt att säga att något är fel. Kanske du skulle må bättre av att utesluta vissa saker i kosten, eller fundera på livssitationer osv. 
Tycker du ska gå till hudläkarn och se vad han kan göra eller har att säga. Men det är tråkigt att medicinen idag är dämpande och inte botande. 

Problem får man av en anledning. Hoppas du hittar din.

Rovanja
2009-04-17 11:26
0

Tack så mycket.

Jag får gå till min läkare igen.

Det är så tråkigt bara när de sticker en i armarna för allergitester och man bara får tillbaka blanktRynkar på näsan

Det finns mängder med saker jag är allergisk emot. Men enligt blodprover och pricktest så är jag inte det…

bettin65
2009-04-17 11:30
0

Hej Har köpt en salva på hälsokost som är bra mot eksem, såvida att inte dina eksem är orsak av något allergiskt.

Den heter Zona lite dyr men den fungerar på mig iallafall.

Rovanja
2009-04-17 12:11
0

nu har jag bokat tid för remiss till hudmottagningen.

får ge det ett försök till.

#2 Det är ofta allergiska reaktioner som triggar såna här "anfall" av eksem. Men de gånger då det inte är det så kan det ju vara värt ett försök.

Finns den på life?

bettin65
2009-04-17 12:14
0

ja det är där jag köpte den men tror att den finns på många Hälsokost affärer finns i olika utförande …… schampo etc

Bra mot klåda man kan alltid prova en liten tub Tror min kostade 99:-

Rovanja
2009-04-17 12:42
0

Det kan man ju leva med.

Det salvar jag brukar köpa kostar strax under 400 kr..

bettin65
2009-04-17 12:50
0

Denna jag har är bara på 30 ml  Den större går nog på nästan 250 kr men Prova den mindre först. För det är ju inte alla som klarar av alla krämer

Jag har väldigt svårt att hitta nya krämer och sånt som passar mig så just nu använder jag bara Oliv olja  och Zona…….

även som Ansikts kräm…..

Rovanja
2009-04-17 12:53
0

Jag använder sesamolja istället för oliv. Tycker det funkar utmärkt.

fast just nu funkar ingenting. Men snart ska det väl gå att få bukt med även det här.

bettin65
2009-04-17 13:02
0

Tycker du sesam olja är bättre

Vågar nästan inte prova något annat nu när det här har fungerat så bra ett tag hade jag stora eksem runt ögonen men de försvann efter att jag bara använt oliv olja inget annat under 1 månad efter tips av en medlem på Alternativa Behandlingar`s  Sida ………

Rovanja
2009-04-17 13:22
0

Tycker det funkar super med både oliv och sesam!

Blev tipsad om sesam här på sidan så jag har kört på det!

bettin65
2009-04-17 13:23
0

Kanske något att Tänka på !