Säljes. Skallror och Trumpinnar.
Hej. Jag tycker om att pyssla ganska mycket och tillverkar skallror och trumpinnar osv. Så jag tänkte sätta ut en annons här om att jag har dem till försäljning också. Har bilder att visa upp i fotoalbumet men de två är inte till salu för jag tillverkar efterhand så att det ska bli just "ditt" föremål.
Säljer dem billigt för att alla ska ha råd.
Skallra Från 250:- Beroende på utsmyckning.
Trumpinne 200:- Också där beroende på utsmyckning.
Alla priser är exkl. frakt.
OBS. Jag tillverkar inga Runor. Det överlåter jag åt De med djupare insikt i dem.
Mvh Sebastian
Bra idé!
Du gör ju riktigt bra skallror och är en av de få av oss som lyckats få till riktigt bra tovade trumpinnar om och om igen ju!
Hade jag inte nyss fått en enorm skallra av dig hade jag beställt en ;)
Mvh, T
Jag har beställt en skallra…. Vart så nöjd o glad åt trumpinnen Sebastian gjorde åt mig i Mora så jag kände att jag ville ha en skallra gjord av honom också!!!
"Lev i nuet, sedan kan vara försent"
Medarbetare på Druid&Shaman

#1,2 Tack hörni! Det värmer att höra att ni gillar det jag gör.
Mvh Sebastian (Numer med svenskt uttal)

Ett litet PS bara. Jag är ju snart tillbaka på jobbet (4v semester kvar). Då kommer jag ha tillgång till stål och fler verktyg. Så är det någon som vill ha nått i stål så kan jag göra lite enklare saker av det med. Dock inga knivar, är nämligen skrockfull..
Mvh Sebastian
Åhhh så lite bilder oxå hoppas jag ;-)
Vill se hur de ser ut ju. Är bara så nyfiken ;-)
Mvh
Marika "Ioma"
Sajtvärdinna på barnlöshet www.barnloshet.ifokus.se
Jag anordnar HexMeet i Småland
Min hobbyblogg & dagbok: http://www.ioma.se

Läs inlägg nr0 så ser du att det står att det finns bilder i mitt fotoalbum.;)
Ahh det missade jag trots att jag läste inlägget. Sorry.
Mvh
Marika "Ioma"
Sajtvärdinna på barnlöshet www.barnloshet.ifokus.se
Jag anordnar HexMeet i Småland
Min hobbyblogg & dagbok: http://www.ioma.se

Solqvinna: Kan du skicka ett mail till mig med din adress?

Anco o solkvinna. Goda nyheter. Era saker är så gott som klara. Kommer skicka dem på måndag om inget oförutsett händer.
Mvh Sebastian
Så glad jag blir !!!!
Fullständigt övertygad om att den kommer att vara helt underbar…..

Kan hälsa att Solgudinnan är så gjad över sin magiskaskallra !!
Tack Sebastian:)
MVH Isnornin

#11 den skallran hon fick var ju den allra finaste! imponerad över skaftet!
spindelfot, medarbetare på Druid & Shaman och Häxor ifokus

Ojojoj vänta ni bara. De kommer fler i den kalibern. Är inspirerad till tusen här. Vad glad jag blir att hon gillade den Isnornin. Det märktes ju redan på fredagen att det var hennes.. Jag är lika glad äver min runpåse hon gjort! Hälsa!
#12. Nästa gång vi ses har du en sån där fin du med;)

#13 är det sant!? 'dör lite av glädje'

Nää Gör inte det heller.

#13 :)
MVH Isnornin

Solqvinna: Kan du maila mig din hemadress? Din beställning är klar.
Tänkte försöka skicka allihop som är klara i morgon.

ja du får skynda dig så att alla som ska gå på trumman och min kurs har sina skallror innan fredag;)

Japp:) De två som ska på kursen har sina prylar i morgon eller på onsdagen. Hias din skallra kommer förhoppningsvis att skickas nu i veckan eller nästa måndag.

Anco och solqvinna era saker ligger just nu i postsäcken på ICA
Hoppas ni ska trivas att arbeta med dem. Har ni några frågor så skriv i tråden eller maila.
Mvh Sebastian
Tjohoo… kommer att vakta på brevbäraren som en hök….

Nu finns det fler bilder i fotoalbumet. Det är de två jag gjort nu som ligger där.
Idag kom skallran med posten. Yippiiii!! Precis så underbart vacker som jag trodde!!! Och med ett ljud som passar mig perfekt.
Tack Sebastian!!! Det gjorde du helt prefekt, du förstod vad det var jag ville ha!!!

#23. Vad glad jag blir att du gillar det den.
Men jag visste inte alls vad det var du ville ha. Det är de jag arbetar med som skapar föremålet. Jag bara håller i kniven.
Mvh Sebastian
#24 Även om du inte personligen visst vad…. så var det några andra som styrde din kniv till att få den precis som jag ville ha den….

Exakt;)

Sebastian! Har du sett mitt pm? Tänkte om du kanske hinner svara ikväll innan jag loggar ut ;o)

Äsch då. Såg just att du inte var online längre. Men det ordnar sig nog ändå =)

Fick en underbar trumpinne med posten igår, ska lägga ut bild på den så snart jag fått fason på kameran.
Tack Sebastian..den blev verkligen fin.

Tack! Det ligger en bild i mitt fotoalbum som du kan använda om kameran krånglar.
Mvh Ssbastian
#29 Men lägg gärna ut bild på trumma och pinne tillsammans ;) och då gärna trummans sanna framsida: BAKSIDAN!
Mvh, T

Jo det skulle jag också vilja se!

Anco: Skulle du inte kunna fixa en tjusig bild du med? Kommer nig ihåg att du har en såndäringa tjusig systemkamera

Hias: Har mailat dig ang skallran:)

#34 Tack kollar de genast /Krax

#

Hias nu har jag mailat dig igen.

Ok jag är på G varit sååååååååååååå mycket innan bröllopet här men De är på G nu Sorry men laga käk till över 60pers mm mm .

Det är ingen fara. Kul att det gått bra med bröloppet!

Nu finns det nya bilder i fotoalbumet:)

Den senaste.
Skallra av råhud med snidat handtag av paradisäppelträ.

Sebastian, är den skallran till salu?

Tyvärr inte. Inte en iaf. Den väntar på att sin ägare ännu. Men jag kan göra fler liknande men dock inte exakt lika.
Hur länge ska den vara snäll och vänta?

Hm. Ja du.. Är lite för snäll med sånt här jag vet. Tills måndag bestämmer vi nu!
Gott.

Oh snyggt! Är det tre månar-symbolen??
Mvh, T

Jupp. Är snyggare IRL. Trät mörkare också:) Blixten på kameran har gjort så den ser ljusare ut.
Det finns en till symbol men den får köparen se själv;)

Väldigt vackert arbete Sebastian!!
MVH Isnornin

Tack:)

Föresten priset är självklart diskuterbart. Säljes till högst bjudande.;)

Jag fyller år snart!!! Jag önskar mig just en sådan vacker magisk skallra!!
MVH Isnornin

Otroligt vackra skallror du gör Sebastian! Jag är också intresserad så jag skickar dig ett pm.

Va roligt.
Jag älskar min! Är så glad över den Sebastian, stort tack!! Jag har invigt den och hon har fått ett namn.

Åh den kom fram alltså. Skönt att höra att du tyckte om den.
Jag är hopplös, förlåt….min vecka har varit helskum, sjuk och saker faller runtomkring. Just nu önskar jag bara att jag kunde sjunka ner i jorden.

#58 Du, då sjunker vi tillsammans. :) Här har datorer fått virus, flera lampor har gått, tv'n gått sönder, migrän i dålig timing. Ta mig tusan har allt krånglat på kort tid. Som om hela jag skriker efter paus. En varm grotta i jorden, vakna upp längre fram, skööönt. 

#58. Det är ingen fara! Har haft lite att stå i själv;)

Piuitt

Då ämnet varit på tapeten igen puttar jag upp den.

Astrea: Din skallra är färdig;) Efter mycket om och men så ligger den nu här och väntar på dig.
Skicka ett mail till S.Wassgarden Kanelbulle Live.se med din adress till mig så skickar jag kontonummer och skallra så fort kulorna trillar in;)
Priset landade på 250:- bjussar på frakt med tanke på väntetiden.
Min kamera har lagt av och tackat för sig så jag har ingen möjlighet att fota den innan:(
Mvh Sebastian

Putt

Sebastian, har du gjor några mini skallror?
MVH Isnornin

Mini? Att hänga runt halsen eller liknande? Har inte gjort ngra men kan ju alltid försöka. Har gjort en ganska lite en gång när Isak var bebis som han fick ha..

Ja typ, jag såg det på någon hemsida de hade tillsalu, jag minns inte vart det var… skaften var av ben. Det var väl kul för honom att skallra med?:)
MVH Isnornin

Kanske man skulle prova det. Göra små halssmycken av dem. Eller till barn. Bra idé!

Mycket bra!:)
MVH Isnornin

Låter som Gannas sida, hon har jättefina miniskallror, riktigt fina med benskaften osv..

#70 ja det var det jag menade:) tack
MVH Isnornin
#68 - 70 Tack, Spindelfot - och det stämmer. :)
Jag skulle _inte_ ge sådana skallror till för små barn dock, både för barnen och skallrornas skull.
Jag har f.ö. precis tagit fram en bebisskallra också, som ni ser. Den är helt säker att ge även till de minsta.
~*~ Trolldom och Nordisk folkmagi www.tunridacraft.com - Min djupt sovande blogg ~*~

vilken fin bebisskallra..
en gång var jag och såg en speciell utställning om samer på nordiska museet. Där hade de en ca 100 år gammal bebisskallra, gjord av ett ben, antagligen var benet urgröpt och så var det skallrigt inuti, riktigt häftigt.
#73 Hm, det får bli en idé att lägga i bakhuvudet. :)
~*~ Trolldom och Nordisk folkmagi www.tunridacraft.com - Min djupt sovande blogg ~*~

ja, den var så liten så att den precis kunde hållas i handen, som en liten fyrkant, väl slipad av många barnhänder, mjuk i kanterna.
min son hade en skallra i form av en gosedjurs-giraff.. den kanske man skulle ta med på nästa trum-träff i dalarna.. lol

Nej ska man göra skallror till småbarn får man göra dem ytterst säkra. Sy väldigt noga och inga lösa delar.
Ganna: Skallran på bilden. Vad är det du klätt tyget runt? Vad har du för rassel i den?
#76 Den är stoppad med mjuk allergisäker mjukdjursstoppning. När jag gör dem i ylle brukar jag stoppa dem med ull, men linfibrer är inte mysiga nog att stoppa med. ;)
Rasslet kommer från en liten bjällra jag stoppat om ordentligt och stoppat in, dels för att göra den så säker som möjligt, dels för att det ska bli ett ljud som inte är för högt för små trumhinnor.

Bra idé att göra så!
Mycket fint.
#77 Tack. :)

Tack Sebastian! Blir så glad, så glad! Mejlar adressen omgående.

Vad roligt. Ska bli kul när du får den. Det är en speciell känsla att veta att något man byggt med sina händer och med själ och hjärta används och tycks om.
Mail skickat med k-nummer och väntar bara på att det ska bli klart. sen är den på väg hem till dig.

Den som väntar på nåt gott…

Väntar alltid för länge.

#82 Du må tro att jag blivit förtjust i din skallra Astraea! Den är lätt i handen och har ett underbart rassel. Kul att du får chansen att bekanta dig med den innan Häxträffen. Kanske hinner den tom få sig ett namn innan dess? 
All lycka till dig syster!

#84 O la la! Nu blir jag ju ännu mer nyfiken på den. :) Ska bli så kul med post…
Ja, det ska bli kul att lära känna den. Förhoppningsvis känner vi varandra bra till träffen. :)
All lycka till dig Syster, du har ju en sjuk man hemma. 

det är jobbigare än att föda barn har jag hört, när killar blir förkylda.. ojoj.. kan inte vara lätt..

SANT!!
Nej fy vilken liknelse.

ja jävligt provocerande att påstå något sådant! men jag tänker på den där vidriga reklamen som gick på tv förut med den gnälliga gubben :)

Din skallra finns förmodligen på din gamla adress i morgon. Postade den innan tre. Så den borde kommit md idag.

Skallra åt vanadotter med handtag av paradisäppelträ och huvud av renhud.
Mer bilder finns i albumet. Dock inte på Astreas skallra.

Ang barnskallror: tänk på att ungar äter på allt och att huden bucklar sig och mjuknar vid väta = dålig kombo med anda ord.
Min lilla grabb "åt upp" min finaste skallra på det viset… eller tja, ska jag kalla det "välsignade" kanske :) nu är den ett enda stort buckel iaf.
#92 Min hammarskallra är garanterat "ätvänlig". Går att tvätta i 40 grader, så den är spyvänlig också. ;)
Vad kostar den då?
#94 Jag tar 120:- för dem + frakt.
Hade Oet vart mindre hade jag slagit till direkt! Nu är han mer intresserad för sugrör, vispar och pinnar :)
#96 Det låter som höjdargrejor att leka med. :) Har han upptäckt tjusningen med flyttkartonger också, måhända? Det var i ungefär samma period mina grabbar uppskattade sådana.
Nä men spritpennor och nakna kroppsdelar…
spritpennor är bra att skriva med på väggen när man precis lärt sej skriva sitt namn.. helst hemma hos någon annan. ;)
#98 Badkritor kan stävja det beteendet en smula.

Hörni. Sluta med OT snacket nu.
sorry.. ;)

Hehe men älsklingen då! 
#100 Ska blir skoj att se din barnskallra Ganna. För visst tar du med dig den på träffen? Kanske vore nått för vår lilla Alva.
Själv är jag så glad över min skallra som jag fått och tänker stolt visa upp den för alla som bryr sig. 
#103 Jajemän, de åker med. Brevid påsen med källarspindlar till Spindelfot, kanske. :) *räcker f.ö. ut tungan till Sebastian och säger "badkrita" tre gånger* ;)

F.ö. går det inte att säga badkrita med tungan ute;) Provade nyss.
#104 Hahaha, extra effekt! Hoppas någon annan såg och hörde och fick nöje av ditt prov! :D

Nädu.
det går utmärkt… dadkjiita dadkjita dadkjita.. se det gick visst

#109 vad fin den är!
MVH Isnornin

Tack för bilden! Angående ditt mail ska jag svara på det så fort jag kan.

Putt

POFF