Färg för trumma
Hejsan,
Jag undrar om någon har tips på vilken färg som är bäst att använda om man vill måla sin trumma?
Jag vill gärna ha svart och rött men vill att färgen ska hålla bra och gärna vara så "naturlig" som möjligt. Då det är på skinn övervägde jag henna, vet någon om det funkar eller har ni något annat tipps?

Albark.

Hmmmm…. Och nu har du en flicka med väldigt dålig koll här ;)
Hur gör jag med det om jag får tag i det och vilken färg blir det?

Tugga så får Du se! ;)

*s* Vad informativ du var då :P

Rött som blod. Smakar sådär.
Skulle också vilja färga mitt trumskinn…?
Och undrar vilka sorts färger som funkar bra på just skinn/hud?
Vandra i Ljus å Skönhet

#5 Tackar :) Det blir bra till det röda om jag bara får tag i det. Någon som har tips för svart?

Å jag har ingen trumma! Jag vill ha en trumma! Häromdagen trummade jag på en träskiva.

#8 Ja alla sätt är bra utan de dåliga :)
Jag hade riktigt tur när jag hittade min, fick den lite billigare för att den inte var helt rund :) Motivet som jag ska måla den med kom till mig i en dröm samma natt men jag har som sagt ännu inte kommit helt underfund med vilken färg som var bäst att måla den med. Är rädd för att förstöra skinnet eller att färgen ska flaga bort så fort jag börjar trumma på den.

#10 Oh, vilka vackra trummor :)
Och på första trumman nämner de att de använt Henna så det kan nog fungera i alla fall :) Jag hoppas det då det kommer i både rött och svart. Ska läsa på lite till.
Kaffe Tjära
#11 det finns bara rödaktig henna. sägs den vara svart är det antingen inblandat indigo eller läskiga kemikalier så var försiktig med det.
gurkmeja - gult
valnötskal - brun/mörkbrun

#13 Tack för varningen.
#14 Valnötsskal kunde vara en lösning om man får det riktigt mörkbrunt :)
#15 lägg det i blöt isådana fall minst kvällen innan och koka ner det så det blir mer koncentrerat. det gör ingen helt svart färg, men mörkt kan det bli.
Är det någon som har testat att färga skinn med bläcksvamp?

På den här har jag använt brunt hennapulver. strött på och använt olika tyngder för att få mönster på huden.

jag har jättemycket henna hemma som du kan få av mig
trädet här målade jag med den hennan, slutprodukten är alltså någon slags mörk-grön
spindelfot, medarbetare på Druid & Shaman och Häxor ifokus

#16 Det ska jag prova.
#17 Vad snygg den blev :)
#18 Tack gumman :) Det testar jag gärna.
Min nya tanke är att provmåla på skinnet innanför ramen så får jag se vilken färg det blir i slutändan, så fortsätt med förslag. Jag vill få den så nära min drömbild som möjligt :)
Akryl använder många som vill ha riktiga motiv på sin trumma.