Häxor iFokus

Häxor

Etiketttarot-och-spådomskonst
Läst 1454 ggr
[lillajessi]
0

Vad tror ni om detta??

Det har varit några jobbiga dagar nu. Tankarna äter upp mig och allt känns tungt. Men till saken: Jag har drömt om två tarot kort. Månen och överste prästinnan. Men dessa kort har även dykt upp i andra sammanhang idag både hemma och här på häxor i fokus. Hur ska man tolka det? Kan absolut ingenting om tarot eller hur man tolkar kort. Är det bara slumpen eller vad tror ni? Fick så konstig känsla bara…

Ceriadwen
0

Även om du just inte vet hur man traditionellt tolkar tarotkorten, så har du säkert en intuitiv eller intellektuell aning om vad man skulle kunna förknippa med dessa två kort. Och vad det är kanske är just vad du behöver?

[lillajessi]
0

jo, kollat upp korten men blir bara förvirrad :(

sen vet jag inte om jag ska ta det till mig eller inte.. kanske bara är slumpen…men det känns ju inte så.

BabyDragon
0

Lovar att kolla upp det när jag kommer hem. Det blir på Lördag om ingen annan hinner svara först :) men Översteprästinnan brukar betyda att det är dags för dig att lugna ner dig och reflektera över din situatuion. Kanske har du tagit på dig lite för mycket och behöver säga nej för att orka fortsätta. Den visar också på dold kunskap.

[lillajessi]
0

Jättesnällt BabyDragon. Det som skrämmer mig är att det varkar stämma. Både Översteprästinnan och Månen. Men Månen verkar svår tycker jag.

Mr-K
0

Lustigt jag fick ju The High Priestess i den tråden om tarot kort:) Kanske ska jag vara din lärare:)

[lillajessi]
0

Är du inte det redan? Skrattande

Mr-K
0

Ehh jo det är jag nog:)

[lillajessi]
0

:) bra det.

Nu gör sig månen påmind igen. Tyvärr irrar jag bara omkring bland massa olika människors tolkningar. Finns det ingen "grund" för korten?

Aerborn
0

Jag har aldrig i hela mitt liv sett en tarotkortlek, har heller aldrig drömt om något kort. Jag tror inte att du ska fundera på kortens djupare betydelse, utan koncentrera dig på vad de betyder för dig. Känn efter hur det känns i dig direkt när du vaknar och skriv ner det. Det första som kommer till dig är oftast det som drömmen vill säga dig, men det är viktigt att skriva ner det, för det försvinner fort när du börjar bli fullt vaken.

Trollvind
0

Min spontana tanke är att Översteprästinnan säger åt dig att lyssna till din egen vägledning och intuition, och tro på din egen förmåga och dina inre krafter. Månen varnar för att falla för illusioner och låta dig förvillas till att tro att något utifrån eller VI ska kunna ge dig svaren du redan har Flört

Kram
Trollvind

Aerborn
0

Jo så kan det ju också vara.Glad

Florian
0

Vad vackert!

Månsken, mystik, intuition, magi.

Jag är avundsjuk

[lillajessi]
0

Tack snälla ni! Det här var precis vad jag behövde höra. Tack snälla! Månen fortsätter att dyka upp och det kommer jag att lyssna till.