Häxor iFokus

Häxor

Etikett: folktro-och-myter
Läst 5818 ggr
felixmartinsson
1

Möten med skogsväsen osv.:)

Hejsan alla glada:) och ja, ett litet hej till er tjuriga:D

Jag har då suttit och funderat på skogsväsen hela dagen nu, mycket har snurrat runt i mina tankar,

som t.ex mina möten med skogsväsen och hur dom lever, äter och sådant.

Och förstås vänskap mellan Skogsväsen & människor.

Iallfall, Jag snurrade på tanken med att kunna prata med t.ex småfolk eller älvor, asså redigt kuna prata med dem,bara tanken gör mig liksom helt undebart varm i kroppen:), dock så har jag aldrig kunnat prata med dem, utan när jags ett dem och anat dom har jag börjat prata högt, vilket jag hoppas är en bra start,

Jag har haft udnerliga händelser & möten med skogsväsen, och jag är verkligen tacksam över att ens fått se dom!, det tycker jag är viktigast, att vara tacksam för saker, även det minsta, för det lönar sig!

Så jag tänkte, Att vi kunde starta en ny tråd med möten osv med skogsväsen & dylikt, (vet att det finns massa trådar om det men det skadar väll aldrig att uptptadera minnet lite:P)

#1, Mitt första möten medskogsväsen:

Det var en sommardag på slutet av lovet, Jag var ute och gick med en av våra Hundar som heter Smulan i skogen,när vi kom till ens tor stig kändes allt lustigt och en bit fram var det en varelse jag aldrig sett tidigare, den va hårig, den saknade svans & öron vad jag kunde se,ungefär 50 cm hög,Ugglestora ögon och eldfärgade.den gick som  en människa, När den såg min pops den försvann, eftersom detta va första mötet blev jag väldigt paff och samtidigt lite skrajj om jag ska vara ärlig, Men öj? inte varje dag man ser ett skogsväsen?,

Pst har ännu inte kommit fram till vad det var för något.

#2, Andra ''mötet'' jo jag va ute och gick i skogen (ensam) och la lite mat till skogens invånare, efter det tog jag mobilen och fotade lite allt möjligt när jg kmr till ett berg och ett så kallat trollbo i sagorna, tog ett foto och gick hem, när jag kom hem tittade jag igenom bilderna och på ena bilden är det en liteeen figurca 30 cm med sött ljusblåa kläder och brånt hår:)

Jag rusade för att ladda upp bilden tilld atan, men sladden brta.. och jag e alltid noga med vart mina saker ligger, jag ber pappa om att få låna hans UBS kabel eller vad det hter, han sa att den ligger i byrån så gå du och hämta den, den ligger inte där.. både jag och pappa börjar leta efter som galningar efter våra sladdar, en vecka har gått och inte ett spår av sladdarna,

och för att tilläga tror jaga tt jag fått hem några små busar:) som gömmer mina saker som t.ex nycklar och springer runt och fnittrar när jag ska sova:)

verkligen intressant:)

Så berätta om era upplevelser nu gott folk!

Mvh & massa kramarrrr

felixmartinsson
0

titta denna youtube filmen!.

hittade den i något forum här, det liknar en liten tomte elller vätt/gnom, HA ljudet på så du hör vad hon säger!. Alla säger det är fejk men det tror aboslut inte jag,

http://www.youtube.com/watch?v=cpG-FHcPddo

Jennix
0

#1  Jag är väldigt skeptisk… För jag tror inte att väsen VILL hamna på film. Vet inte varför, det bara känns som det är så.

Filmen ser mer ut som det är en person av dvärgväxt, dom brukar se ut så där när dom går, lite vaggande.

Ta allt som skrivs på Internet med en nypa salt. Du vet inte vem som sitter bakom det andra tangentbordet och du vet inte vilken kunskap eller utbildning de har. Tänk efter själv!

Simelion
0

hmm… mycket intressant! om det är fejk så tycker jag det är mycket bra fejkat.

håller inte med om att det ser ut som en person med dvärgväxt.

det borde la finnas väsen som vill göra sej till känna, de lär väl vara olika i sina personligheter och viljor precis som vi?

felixmartinsson
0

#3 jag håller med dig!, En dvärg är inte så liten och flera personer hade rappoterat att dom sett figuren.

Hoppas det är verkligt:)

Sebastian
0

Poff

Jennix
0

OK, för det första: storleken säger ingenting eftersom filmen är suddig och det finns INGET som visar hur stor figuren är jämfört med något annat objekt.

För det andra, bara för att det finns en film betyder inte att "vittnen" har kommit överens om att ljuga om det.

Visst finns det tomtar och väsen, men denna film bevisar INGENTING. Den är dåligt filmad, suddig och som sagt var, visar inga proportioner överhuvudtaget.

Ta allt som skrivs på Internet med en nypa salt. Du vet inte vem som sitter bakom det andra tangentbordet och du vet inte vilken kunskap eller utbildning de har. Tänk efter själv!

Mililot
0

Jag tror absolut på skogsväsen! Vad beträffar den där lilla filmsnutten så tror jag faktiskt inte att det är någon tomte, utan något helt annat. Jag vet inte vad det kan vara men precis som Jennix sa tror jag inte att de vill bli filmade, fotograferade etc.

När jag var lite byggde jag små hus åt småtomtarna eller andra skogsvägen, i bland annat stubbar. Jag använda mig av mossa och bark. Jag var helt övertygad om att de skulle hitta husen och kanske bo där om dom gått vilse. Nu på senare år har jag fått den glädjen av att få se småtomtar flera gånger. Jag har alltid left i tron att skogsfolket finns, jag har aldrig tvivlat på det.

manvintersaga
0

Jag tror att det är väldigt få som faktiskt får se dessa hemlighetsfulla varelser på riktigt, mer vanligt är det nog att kunna förnimma deras närvaro.

När jag går i skog och mark kan jag ibland känna viss utstrålning från vissa stenar, träd mm

vet faktiskt inte vad det betyder men väldigt ofta när jag ser ut över ett större naturområde får jag upp bilder från förr och hur skogsfolk och andeväsen levat öppet där, om det beror på mycket livlig fantasi vet jag inte,

jag brukar säga att det är skogsfolkets sätt att berätta sina historier för mig.

Jag tror att det är nödvändigt för deras fridfulla liv att förbli oseeda och förbli en gåta för oss människa.

Jag menar skulle för många människor få bevis på deras existens skulle det väl inte dröja förrän vi dumma människor gör husdjur och tjänare av dem.

Rovanja
0

Videon har tagits bort av användaren…Obestämd

siddelina
0

Första gången:

Jag var ute och gick en vårdag för några år sen. Luften var varm, det var ca +20 grader och jag bestämde mig för att gå in en bit i skogen och titta på ett ställe som jag var nyfiken på. Jag la mig en stund i solen och slöt ögonen. Hörde hur träden prasslade och det tisslade och tasslade plötsligt bakom mig. Jag låg kvar och kände hur något rörde i mitt hår och det gick ett sus genom trädens kronor. Jag öppnade ögonen och satte mig upp, kände mig iakttagen men kunde inte se någon. Det fick mig att fundera på om tisslet och tasslet var naturvarelser.

Andra gången:

Var ute med kissen Leo på ett stort gammalt fält som ligger bakom bostadsområdet. På fältet finns det gamla förmultnade träd, och det verkar som det någon gång i tiden varit bostadshus där. Det var skymning, vi strosade omkring och Leo sprang onkring, mycket ivrig och klättrade i träd. När vi gick där kände jag mig iakttagen, så mycket att jag titt sist kopplade Leo och vi gick ut från fältet. Jag tyckte inte det var hotfullt, men att de iakttog oss med nyfikenhet. Leo brukar gå dit, nu när han får springa på egen tass och jag har läst i Cassandra Easons bok att naturandar brukar gilla katter och har dragit slutsatsen att det kanske var därför de iakttog oss med nyfikenhet.

botakt
0

åh vad spännande att läsa om era upplevelser! Skrattande

Första gången:   Jag var ute med min ponny Alex och tömkörde plötsligt så stannar Alex och blåser (han är en sån som inte ryr sig så mycket) Sen ser jag en liten  liten  stuga!Förvånad den var som  i sagorna så där liten. Brevid står det en liiten vätte / tomte! Blev så paff så jag vände ..

Andra gången: Kom till stallet en morgon och skulle släppa ut hästarna. Det är 10 hästar. Så går jag för att sätta på grimman på min Alex. Så ser jag att det är flätor i man och svans på honom! Jag flätar inte manen svansen på honom. Jag tog ur dom, Men nästa morgon var  det samma igen Förvånad

I stallet där Alex står finns det MYCKET småknytt av olika slag som gör bus i stalletSkrattande