Häxor iFokus

Häxor

Etikettallmänt
Läst 2939 ggr
Blodeuwedd
0

GLAD PÅSK

GLAD PÅSK på er

Har ni fixat i ordning kvasten??
Min är putsad och skiner som solen.
Lagren är bytta och raketbränslet påfyllt.
Katterna är nersotade.
(det duger ju inte med vita katter)

Se till att köra försiktigt så ses vi i kväll.

SumacWarmi
0

Glad Påsk på er! Min kvast är nytrimmad så jag tror jag flyger om er alla även om jag är lite seg i starten.

Tillit är den magiska ingrediensen som skapar under. Lev väl!

Coturnix
0

Lilla-Coturnix.jpg

Tänd en eld! ;)
Kl. 20:00 ?!

bettin65
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Låter intressant ! Tror att jag Ansluter mig också till ER………..

Glad påsk Hela gänget !!!!!!!!!!!!

[Lady-Oona]
0

Ni får fira själva…firar inte påsk…åker inte iväg någon stans alls…men på kul kanske jag gör er sällskap för att kolla vad "dom andra gör"…

Må så gott..

Coturnix
0

Nej det såklart. Man kan ju inte fira påsken med den kristna innebörden om man inte är kristen. Men just "Glad Påsk" känns lika sekulariserat som "God Jul".

Personligen tycker jag om stämningen av den allmänt rådande "påsk" och har tagit fasta på traditionen med målandet, dekorerandet av äggen, tillverkningen av pappersäggen, påskharen, dekorerandet av träden med fjädrar och barnens upptåg med maskeradtillfälle.

Men visst. Det är alltid nyttigt att ta reda på varför och hur vi firar högtider. ;)

Folkloristiskt var skärtorsdagen en dag att akta sig för att få in häxor genom skorstenen! ;)

Blodeuwedd
0

Egentligen vet jag inte om jag firar nåt, mer bara samvaron. Anledningar eller ej, i o med att det är långhelg så kommer nära och kära hem över helgen och då får man passa på att vara tillsammans.. att det sammanfaller med Påsk.. tja.. vad ska jag göra åt det? ;)

Sen är det väl en kul grej det där med Blåkulla.. klart vi flyger dit.. man kan ju sitta i eldens sken och kika på vad de andra gör eller så kan man deltaga i dansen. Kanske det smittar! Skrattet är befriande.
Det är som sagt fritt men kul att dela en tanke.

Mr-K
0

Dont drink and broom!

Blodeuwedd
0

brumma stavas det

BiGavia
0

Påsken e glad, polisen kollar släpar här, å tokiga turister försöker köra efter skoterlederna å blir förvånade när de fastnar i snön, se upp för lågflygande häxor!

Vandra i Ljus å SkönhetFlört

BabyDragon
0

Jag känner för påsken som en förlängning av Ostara. För mig har det inget med jesus att göra, men jag älskar påsken. Våren på g, måla ägg, pynta, söta kycklingar, böja plantera. Kan det bli bättre? :)

isnornin
0

Härligt med lite ledighet! Njuta i solen ska jag göra, fest blir det i kväll! Min bror fyller år:) Lammsadeln ska preppas, tårta bakas! I morgon blir det mera kul, då ska jag träffa gamla kompisar från högstadiet som jag inte har träffat sen 9an, men tack vare facebook har vi hittat varandra igen! Sen ska vi på resturang med min far och min yngsta bror:)

Hoppas att ni andra får en trevlig helg!

MVH Isnornin

Bjornen
0

Påsken är ju också en biologisk företeelse. När hönsen börjar värpa igen efter en nästan ägglös vinter. Den fasta som var från början en tvångsmässig fasta genom matbrist börjar avslutas när våren är på gång. Både tama och vilda fåglar börjar lägga ägg som gav en extra portion med mat för oss människor. Därutöver en del grönskande blad och näringsrik sav från savande träd. Även kan man se framemot fiskarnas lektider som ger ett stort mattillskott. Vinterns snålhet med mat kanske var lite överdriven och förråden tål att skattas lite flitigare när nytt är snart på gång.

altrheio
0

Tack! Glad påsk på dig med :)

marinelady
0

Glad Påsk allihopa från ett Grått Obbola :) jag väntar och väntar på sol..men den verkar dröja, här firas ju inte påsken så ikväll blir det gott sällskap av vänner och musik ute på krogen och sen en tidig kväll hem :).

BabyDragon
0

Soliga påskhälsningar kommer ifrån ett varmt Örebro :)

BiGavia
0

Soligt här åxå , även om jag leker Mikel Jakson och inte får vistas i solen…

BabyDragon
0

Själv har jag försökt bättra på brännan innan jag måste åka hem igen. Där snöar de ju bara :P

BiGavia
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Hänt igen suck..

BabyDragon
0

#18 Hehe hoppas att häxan inte skadade sig alltför allvarligt