Häxor iFokus

Häxor

Etikettdrömmar-och-drömtydning
Läst 1837 ggr
Nallemaja1
0

Min kompis dröm

Min kompis drömde en sak, han drömde att hanvar en varg tillsammans med en flock en vit hona, en svart unge och dom andra var gråa.
Nästa dröm drömmde han att han var en ensamm svart varg som sprang runt och dödade oskyldiga folk.
drömmen berörde han väldigt mycket, någon som kan lista ut vad drömmarna betydde?Hans favoritdjur är också varg.

Zoraye
0

Drömmar är så pass individuella att det är svårt att "lista ut" vad de "betyder" för någon bara sådär. Det finns ett gäng "drömtydningslexikon" på webben som kanske kan vara till hjälp, googla lite så hittar ni. Lycka till!

spindelfot
0

Ett bra sätt att tolka drömmar är att försöka besvara på olika frågor, tex - hur kändes drömmen? Hur kändes de olika vargarna i hans familj, påminde de om någon? Hur kändes han själv?

Familj, närhet, och till sist - frustration, ilska, i drömmar blir man ofta våldsam om man har ilska inuti, fastän man kanske är världens mest sympatiska person vanligtvis, så hittar ens undermedvetna sätt att få ur sig frustrationen man känner i vardagen.

På det sättet får man sig nya synvinklar och perspektiv..

spindelfot, medarbetare på Druid & Shaman och Häxor ifokus

Panora
0

Vi människor är i grunden "primitiva varelser". Otämjda.

Trots vårt stora intellekt drivs vi av det ursprungligas krafter, av livets krafter. Här ser jag en inre konflikt mellan dessa krafter, eller snarare av acceptansen av dessa krafter.

Svart och vitt, det onda och det goda, som är mitt ibland oss, och finns inom oss alla. Ibland skadar vi "oskyldiga människor" utan att vara medvetna om det.

Att gå genom livet utan att skada andra, (eller "skada"/såra andras känslor) är omöjligt. Försöker vi dessutom förneka detta inför oss själva, gör vi bara ännu mer skada.

Jag tror att något har hänt i din väns liv, som gjort att han börjar få upp ögonen för de här sambanden. Och det hänger nu i gränslandet mellan medvetenhet och omedvetenhet.

Det är gott, för man kan inte hantera något i livet, som man inte vet om, eller inte är medveten om, eller inte accepterar.

Nallemaja1
0

tack för svaren! Glad