Häxor iFokus

Häxor

Etikettallmänt
Läst 1105 ggr
Blodeuwedd
0

Tiden i tiden

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

"De säger tiden går förbi, men tiden står, går gör vi"

Fick en liten fundering.

Jag är den evige tidsoptimisten. Jag tror/vet alltid att jag hinner och jag kommer inte en minut för tidigt till det jag ska på för det finns ju fortfarande tid….
Jag ska bara..
Visst kommer jag försent en del gånger när jag får sitta i bilköer för att det är andra som inte har så bråttom framför mej och muttrar då en hel del både snälla och mindre rara ord. ;)
Men oftast kommer jag precis i tid och flåsande och frustande infinner jag mej då.. Puh! Jag hann!

Hemma lever jag i stort sett klocklöst. Jag har en klocka på väggen, men den står för tillfället och jag har inte bestämt mej för om jag ska dra upp den än. Troligen gör jag det för jag tycker ju om det hemtrevliga tickandet.

Det är mitt förhållande till tiden… men jag frågar nu..

Vad är erat förhållande till tiden??

Coturnix
0

Senast igår uttryckte min livskamrat att jag definitivt levde i tidlöshet. Att det tom var så att aldrig en klocka fungerat för mig nästan lustigt förstärkte det ytterligare. Jag tycker väggklockorna kan vara vackra men då ska de stå stilla. Deras eviga tickande är enerverande.

I tid kommer jag alltid när det är viktigt. Och då rejält i god tid före.

Bjuder alltid arbetsgivaren på gratistid. Det kan jag också bli förbannad på mig själv för.

evrekaw
0

Är också en sån där tidsoptimist… Kommer alltid i sista minuten och ibland någon minut försent… Planerar det inte så, det blir bara nästan alltid så… "suck"

"There is nothing more despicable than respect based on fear."

BabyDragon
0

Jag är en blandning tror jag :P en tidsoptimist men kommer sällan för sent. Men mpste säga att dagarna går alldeles för snabbt.  :P

Sovgott
0

Jag kommer oftast i tid. Och i god tid. Förutom när jag ska träffa någon som aldrig kommer i tid. Då kommer jag försent. Ha ha.

Eftersom jag jobbar och åker både buss och tåg till och från jobbet, så måste jag passa tider. Är jag ledig spelar det egentligen ingen roll vad klockan är.

Jag har ingen väggklocka. Det enda som tickar hos mig är äggklockan vid brödbak.

Tistel-
0

Mitt föhållande till tiden….?

Jag har aldrig tid! hinner aldrig med de mål som jag satt upp. Tiden går för snabbt.

Måste kolla på klockan när jag lägger mej och när jag vaknar. kollar på klockan minst 15-20 ggr om dagen. Eller kanske mer.

Hennum
0

mitt förhållande till tiden är ganska komplicerat, likaså förhållandet till klockan. jag är oftast 10-20 minuter efter den tid det verkligen är. bryr mig inte riktigt om tiden förräns det är lite sent och då blir det stressigt! ^^

/ Johanna Hoogendoorn, ordförande för Kattens Talan

spindelfot
0

Jag lever tämligen mycket efter klockan eftersom jag har ett barn på dagis, som har sina tider där som jag måste anpassa mig efter + Middag vid 18 och läggdags vid 20, i stort sett inga undantag, tiden lunkar på tämligen fast här hemma. Jag tycker det känns bra.

Ibland bryr jag mig inte så mkt om klockan, om jag inte har några plikter och tider att följa - men dessa tillfällen är tämligen få.

spindelfot, medarbetare på Druid & Shaman och Häxor ifokus

Bjornen
0

Jag har väl aldrig hunnit det jag vill göra och får alltid göra omprioriteringar. Jag har ett större förhållande till solen än klockan.

Om jag måste iväg tidigt på morgonen så blir jag senare ju tidigare jag går upp. Har jag några timmar över på morgonen då hittar jag på en massa att göra istället för att förbereda mig för någon tidsplanerad aktivitet. Jag kommer mest lagom om jag ligger länge och bara går upp en timme före jag behöver åka. Tre timmar före då blir jag nästan alltid i senaste laget.

Blodeuwedd
0

#8 Ha ha ha.. jag gillar din beskrivning.. den stämmer alltför väl in på mej. Ju mer tid jag har på mej desto säkrare att jag får stressa. ,)

Nath
0

Jag är kommer alltid minst några minuter tidigare. Annars blir man lätt uppe i varv och okoncentrerad, enligt min erfarenhet. :)

Hwinya
0

Tid.. Tid finns i massor, men ändå räcker den aldrig till, hur lite saker man än har att göra på dagarna! Måste lära mig att sluta lulla runt så mycket :p Har jag itget inplanerat under dagen kan en dag bara försvinna väldigt obemärkt utan att jag har gjort någonting. :p

evrekaw
0

Konstigt det där med tid…. Minuterna är aldrig rätt i antal… å aldrig går de i samma takt heller…

De är för många eller för få…

Går lååångsamt, eller för fort…

Varför aldrig LAGOM?

Nikolaus
0

Tid… ja vad är tid innan man kom på hur tiden skulle mätas var det sol uppgång sen nedgång och där emellan var det jakt.

Nu jagar vi tiden… jakten på dessa minuter och sekunder dag ut och in.

Jag är själv styrd av klockan pga arbete och att se till så grynen kommer till skolan där dom får lära sig hur viktig tiden är.

Jag har levt klocklöst och det var underbart vaknade när solen gick upp och när jag blev trött på kvällen så la jag mig för att sova oavsett va klockan visade.

Men tyvärr så var det en kort period men den gav mer smak… men pengar behövs för överlevnad så på med uret och in i ledet för att jaga minuter och sekunder…

Ijin
0

Tid…? Är inte det lite relativt? Tror fortfarande att om man anser att tiden går långsamt så gör den det!

Bjornen
0

Förr räckte tiden till allt som skulle göras men fyra föremmål har tagit tiden av oss. Först klockan och sedan bilen, TV och datorn. Utan dessa föremål skulle vi hinna allt som vi vill. Största tidstjuven är klockan som gör att vi måste hinna så mycket före en viss tid och i samband med det blir det gott om tid som vi inte kan använda för vi hinner inte.

Blodeuwedd
0

#15 Hahaha.. Ja så är det ju.

Jag har en skylt med kloka ord där det står:
_
"Man hinner med nästan hur mycket som helst om man bara inte gör sej någon brådska"_

BabyDragon
0

#16 så sant :)

evrekaw
0

#16 Det ordspråket gillar jag! Glad