Godmorgon Ostara
Jobbhelg väntar, men jag hoppas på att hinna se solen en stund först. Igår sken den helt underbart varmt och det var verkligen vår i luften.
Ha en bra helg allihop, vare sig ni ska vara lediga eller jobba!
Kram Marie
Godmorgon Iram. Hoppas din jobbhelg blir lugn. Jo jag tror solen är på väg. Den kikade lite nyss i alla fall.
Idag är det ju Vårdagjämning. Klockan 11.44 tror jag visst att den infaller.
Efter det klockslaget blir dagen längre än natten och sen blir det bara bättre.
Här ska huggas ved.. eller åtminstone sågas ner några träd som ska bli ved i sinom tid och jag hoppas det ska ge lite mer ljus i min trädgård. Det är några stora gamla risiga Björkar som ska få ge mej av sin energi, fast först får de ju min energi förstås.(pust)
Idag är väl en passande dag för det ändamålet tror jag.
Hoppas ni alla får en vacker vårdagjämning och kan njuta av solens strålande kraft.
Kram på er

Glad Ostara!
Här är det fullt ös. Är ledig i helgen, ska in till Mora och se if garnet till blodtopps poncho har kommit, kan bara hoppas! Jag och mina döttrar ska till frissan, ska bli skönt, har ingen aning hur jag vill ha håret! Min stora dotter har sista dagen på praktiken, hon ska få göra egen tårta att ta med sig hem:) Hon har jobbat bra och flitigt denna vecka, fått beröm och beställningar (stolta mamman;)!
Min moster har skickat skinnväskan till mig, ska bli kul och få den, jag lär ligga i med virkningen så hon får sin sjal!:)
Kram på er
MVH Isnornin
Här stormar det å e molnigt. Jag e sjuk så de blir inte mycket firning. Tänkte tända ett ljus ikväll bara.
Glad Ostara på er.
Godförmiddag alla här skiner solen men lite kallt är det dock än………
Ska i väg och handlar lite…..

Trevlig Ostara allihop!
12:44 var det vårdagjämning då solskivans centrum bröt himmelsekvatorn.
Då gick A.'.A.'. åter in i en period av tal i fem år.
Ha en trevlig vårdagjämning alla.
Vi höres.
Frater Sirivs
Trevlig Ostara allihopa!!
Själv ska jag inte göra nåt annat än hoppas på att solen tittar lite fram ännu idag, vill se solnedgången.
Ha det bra!

Trevlig Ostara allihop, här har det varit snorigt värre (inne och ute =) är inne på min tredje förkylning sen 5:e januari.. men har trots det storstädat och plockat här hemma, dragit in lite ris av olika sorter (experimentera lite med vilket som slår ut först och hur lång tid det tar) och har min sista rättning kvar av uppgifter, sen är praktiken klar för denna gången också :)

god ostarakväll på er!
Sitter här och myser framför TVn med maken och Bruce Willis, äter äggmacka och dricker te. Mår gott och känner mig nöjd med dagen.

Igår hade vi en fantastiskt fin & solig dag.
Är jite rädd för solen om våren då den gör mig nervös, men igår kändes det underbart!
Välkomnar Ostara med ett leende.