OT- Vilken synd bekänner du?

Lust och Vrede varannan minut ungefär
Oj, har jag hamnat på Katoliker i Fokus? Måste ha svängt höger när jag skulle vänster i någon router. ;)
~*~ Trolldom och Nordisk folkmagi www.tunridacraft.com - Min djupt sovande blogg ~*~
Alla, faktiskt. Dom är användbara. Utom Avundsjuka, då..:p Lust är ju iof inte användbar… Men vet inte vad jag skulle göra utan det..
Likgiltighet kan jag knäppa på och använda i svåra situationer, där logiken är viktigare än känslor…
Ilska och vrede innehåller enorma mängder energi, och den använder jag ibland. Men det är mer skadligt för en själv…
Frossa - Mat är gott. Mwhaha:D

jag pendlar nog mellan spelad likgiltighet och stolthet.
Dom där frågorna sätter verkligen hjärn-kontoret på prov, det är inte lätt att tillstå sina svagheter.

#0 Ilska och vrede är väl rätt så nära varann?
Om du menar av de sju dödssynderna (högmod, girighet, avund, begär, frosseri, lättja och vrede) så bekänner jag mig skyldig till allt förutom avund.
#2 Hehehehe, backa och ta vänster vid korsvägen!

Nu blev jag betänksam… är det en synd att visa stolthet? jag kan nog använda mig av allihop får jag erkänna, men jag väljer bort avundsjuka - det är inte något som jag brukar känna av.

Jag är avundsjuk och högmodig så det är snuskigt, jag måste ständigt vakta på mig själv så att jag inte förvandlas till en missunsam narcissist.. Det är sant.
spindelfot, medarbetare på Druid & Shaman och Häxor ifokus

hahaha… du är härlig du spindelfot! :)

Stolthet definitivt… Bortsett från lördagskvällarna - då frossar jag i lösviktsgodis - surisar i mängder….
"There is nothing more despicable than respect based on fear."
LUST och FROSSA ftw!!

Tveklöst, som Trunnan;
Lusten är värst
och frossa.

#12 #13 Lusten till vad…. ?
He, he…

#10 mm.. mata egot.. jag är bra jag.
spindelfot, medarbetare på Druid & Shaman och Häxor ifokus
#11 Älskar surisar ^^
Hmm, jad är nog kapabel till alla delar. Men jag slår stor vakt om avundsjukan. Det strider lite med min livsfilosofi. Resten kan vara ganska underbara ibland
ja även ilska/vrede när det passar sig.

lust och frossa! avhållsamhet är inte riktigt min grej…
Kastas mellan lust och vrede jag med ;)
lust och frossa
Ingen tvekan om det!
fattar inte egentligen varför man klassar så många känslor som dåliga, den är ju precis lika många bra som dåliga.. Dom behöver ju varandra för att existera, och man kan ju inte känna någon av dom om man inte vet hur den andra känns:P
#20 Inget ljus utan mörker ;)
#21 Precis:)
#23 Jo, jag med… Bra tråd dok:)
#24 Japp, mer synder till alla :P men förstår att man vill tona ner sådant beteende. Men som man brukar säga. Lagom e bäst. i alla fall för mig :P

Lusten att platta till besserwissrar - vilken synd hör det till?

#26 Det är väldigt synd, för jag tror att den känslan är dålig självkänsla, för det vet ju jag, för jag vill ju veta allting bäst själv:)
Min jobbigaste känsla är när jag känner förakt. För då är jag inte större själv.

Allihop.
Jag får nog ta och erkänna mig skyldig till allihop 

Ja, jag har inget gjort….. 

avundsjuka, vrede och frosseri kan jag nog ägna mig åt :P Mest vrede och frosseri.
Men självklart är jag skyldig till allihop och några till ^^
/ Johanna Hoogendoorn, ordförande för Kattens Talan

Jag är nog skyldig till dom flesta utom avundsjuka för det finns ingen jag är avundsjuk på.
högmod, jag vet inte men troligen
girighet, Ge mej mer..
avund, jag är avundsjuk på alla som har ett jobb
begär, begära vaddå???
frosseri, japp
lättja, hela tiden
vrede, ibland
Ja jag är skylldig till alltihop oxå