Manifestation av Hjärtats nätverk
Gemensam manifestation av Hjärtats nätverk!
Vill du vara med i ett synligt nätverk av öppna hjärtan? Vill du bidra till mänsklighetens hjärteöppning?
Då har du chansen att delta i en gemensam bön varje torsdag kl 21.00 i ett nätverksamarbete, för fred och harmoni i mänskligheten.
Tänd ett ljus som en symbol på ljuset i mänsklighetens hjärta och be sedan med egna ord en bön om tex: att freden och kärleken stärks i mänskligheten att broder/systerskapets anda blir mer och mer synligt i mänskligheten.
Hjärtligt välkomna att delta varje torsdag kl 21.00. Du är försjunken i bön så länge du själv önskar.
Andlig Utveckling och Existens
Grafik: Gilla©

Hm. Lite mer tydligare böner skull vara bra. En "god" sak för en person kan vara "ond" för nästa.
Öppnande av kärleken i människors hjärtan kan aldrig vara en ond sak.
Kram!

Det beror helt och hållet på människan i fråga.
#3 haha :P

#3 Vad då, menar du att vissa hjärtan inte bör öppnas för att där bara finns ont eller? 
Jag är med - jag tror att det finns gott i var mänskas hjärta!
"There is nothing more despicable than respect based on fear."

Nej. Det jag menar är att en intention som inte är tydlig blir lätt missvisande och en person som inte är redo för det ni talar om kan få helt andra upplevelser än vad som är avsett.

#6 Som?

Som vad?

#8 "…helt andra upplevelser än vad som är avsett" skriver du, upplevelser som exempelvis vaddå?

Som tex en riktigt stor deppresion pga att kärleken eller vad h*n nu får till sig inte kan riktas åt något håll eller det inte är vad den personen behöver. Att skicka ett tillstånd av eufori till en person kan vara riktigt illa om den personen har något att lära sig av sin smärta.
Kärlek är inte bara av godo i alla fall.
Ärligt talat så finns det en hel del saker som kan gå snett om man exprimenterar med vaga intentioner. Intentionen i det man gör är som en livlina om något går fel.
men som du skrev i #3 Jag tror också att det finns gott i alla människor hjärta, och vill man hjälpa dem att ta fram den kraften så många har ligger under ytan måste man nog förtydliga sig en aning.
Missförstå mig rätt nu. jag vill inte hacka ner på själva saken med en gemensam bön till makterna om att människor ska hitta frid i sinnet eller själen. Jag tycker faktiskt att idén är jättebra.
men för att uppnå ett riktigt resultat behöver det finnas en tydligt formulerad Bön/intention med i ekvationen. Just så att inte 200000 människor sitter och ber om helt olika saker.
Det är därför jag skriver som jag gör och inte för att vara någon gnällgubbe som aldrig är nöjd.
Mvh Sebastian

#10 Så vad du egenligen menar är att vi borde komma överens om en bön. Några enkla rader som alla kan säga precis likadant? Kanske vi skulle göra en förslagslista…
Kom gärna med förslag Sebastian!
//
Bönen är mer tänkt som en bön för mänskligheten som en helhet, inte för enskilda människor.
Lite mer som böner alltid har betts inom klostrens alla murar.
Jag tror också det är viktigt att var och en formulerar sin egen bön ur hjärtat och inte rabblar något diktat.
De som känner sig dragna till uppropet finner nog bönen i sitt hjärta.

#13 Men onekligen vore det väldigt mäktigt om man visste att…
Just nu ber jag exakt samma bön som mängder av andra, för en och samma sak i ett och samma syfte..
#14 Det är ju sant
, och det finns ju två meningar i #0 som ju är böner om något specifikt, så om alla väljer just de två meningarna, så är saken klar! 
Vi ber om att freden och kärleken stärks i mänskligheten.
Vi ber om att broder/systerskapets anda blir mer och mer synligt i mänskligheten.
Och för vår inre blick så ser vi det ske.
#14 Precis! Det är så det blir kraft i saker och ting, precis som Sebastian vet.
Att bara sitta och rabbla en massa olika saker är säkert jättefint också, men om fokus och intention RIKTAS --- då jävlar!
Jag vänder mig till Nord - Syd - Öst och Väst; till alla Er som vet bäst!
Jag ber att Fred och Kärlek stärks i alla människor!
Jag ber att vi alla visar varandra mer medmänsklighet!
Jag tar tacksamt emot den bönen och kommer att föra den vidare.
Tillsammans blir vi starka

Härligt Trumman! Då blir det kraft i bönen!