Litterära häxor
Hallo alla bokslukande häxor, ickehäxor, shamaner, polyteister, djävulsdyrkare och annat skönt folk i forumet!
Vad sägs om att starta en bokgrupp? Vi kommer överens om en bok vi läser och sedan diskuterar vi den.
Finns det intresse därute?
Praktiska detaljer kan vi ta när vi fått ihop en grupp.
Ha en finfin afton!
Om det blir en intressant bok så är jag gärna med.
Sajtvärd för Häxor iFokus
Mina bloggar: ALBA CORAX och KARTOMANTI
Spår i Lenormand: Eyskogamork@hotmail.com
Twitter: Alba Corax
Det komma att bli kul :) hoppas vi kan enas om någon schanger.Någon som har ett Häxigt förslag?

Jag skulle gärna läsa liber falxifer - Nä vet ni, jag har faktist inte läst den än alltså!
Men det är svårt för jag är väl den enda som har den, så jag måste väl scanna in hela boken och maila den till er först ;)
en annan bok jag tänkt läsa är den här 'kvinnor som slår följe med vargarna', den verkar vara väldigt intressant, kanske ni redan läst den?
Jag kollade lite på repulsives bokförsäljning ikväll, titta på sidan ni också, hittar ni någon billig nyhet som verkar vara intressant?
spindelfot, medarbetare på Druid & Shaman och Häxor ifokus
ja det är inte lätt om den är svår att få tag på :) ska kolla runt jag me

Jag är också nyfiken på "Kvinnor som slår följe med vargarna", blev rekommenderad den av en….klok dam.
Jajäsikens, det kanske blir svårt att välja en första bok som de flesta tycker är tillräckligt intressant, men man kanske kan vara flera som läser olika böcker och diskuterar? Eller blir det för rörigt?
Det här med det praktiska alltså…..

nä man väljer en bok och diskuterar den.. spelar roll om det bara blir en vi diskuterar nu, kommer bli kul ändå.
Kvinnor som slår följe med vargarna ska jag börja läsa vilken dag som helst… ;)

Men då så, då försöker jag skaffa den snarast jag med!

Fast nu när jag sökt lite på den verkar den vara tvärslut hos förlaget. Det blir till att rota fram bibliotekskortet och hoppas den går att hitta.

Ja, kanske att mina förseningssynder är preskiberade…de fick iaf bra betalt för en veckas försening…jag ska fråga på biblioteket om de kan tänka sig att låna ut en bok till mig.;)

Nackdelen med just den boken tror jag kan vara att man behöver läsa den i sin takt. Vissa avsnitt kan behöva mer betänketid och reflektioner. Inte så lätt att sträckläsa den, tycker jag då. :) Kul ändå kan det ju bli. Verkligen en bok som går att samtala kring.
Jag kan absolut tänka mig att vara med längre fram om det är en bok som lockar.
Kvinnor som slår följe med vargarna är nog en bok jag inte orkar läsa igen, så då står nog jag över den här gången.
Falxifer tänker jag fixa på något sätt även fast jag blev utan ett ex för att jag var så senfärdig. Jag kanske hinner läsa den före dig Spindelfot! ;-)

Yes, jag var också senfärdig..grämer mig lite då jag inte är så bra på det här med att hitta böcker.. Synd, synd för jag hade gärna varit med och läst den annars.. Fortfarande det här med pay pal, behöver nog lära mig det snart..

#12 hör av dig så har vi bokklubb då, skönt att få lite mer euntusiasm i livet över läsning och forskning.. i värsta fall får vi prata om den på träffen, förhoppningsvis har jag väl läst den då, annars är det PINSAMT.
#14 Har beställt den nu 

#14 Liksom jag. :) Då kör vi igång då så småningom..

Toppen, då är vi några som läser "Kvinnor som…"-boken och några som läser Liber Falxifer. Jag har precis beställt förstnämnda bok och ser fram emot att läsa den och framförallt att diskutera den, man får ut så mycket mer av en bok när man kan diskutera den.
Ni som redan läst den är väl med och surrar om den ändå hoppas jag?

#17 var fick du tag på den?

På AdLibris, de har boken på engelska till helt ok pris.

Den som vill ha ett beg ex av "Kvinnor slår följe" kan leta på www.bokborsen.se där finns flera ex!

#19 Jag hittade den oxå på ad libris men på svenska och för 37kr men det var visserligen ett par år sedan..

Japp, den verkar vara helt slutsåld nu. Jag läser i och för sig gärna på engelska, så det var kul att den fanns kvar och inte var så dyr.

nu har jag läst halva falxifer.. läser väl ut resten imorgon, hur går det för er, har ni fått böckerna än, eller borde jag vänta med att läsa resten (vill gärna avsluta ungefär samtidigt som er så att jag har boken och tankarna den väckt, färskt i minne) jag kom på nu att jag läser ju så jäkla snabbt så jag måste liksom hejda mig.. suck,

Jag har inte fått "Kvinnor som…"-boken än, borde få den på måndag, då blir det läsa av!
#23 Fick Falxifer igår och jag har väl precis hunnit börja i boken.

#23 Jag fick också boken igår. Jag ska börja i boken idag men sen blir det lite svårare. Har skolarbete och ett hem att packa upp..

Första delen är läst. Hur långt har ni kommit?
#28 Jag läser samtidigt i andra böcker och på nätet om San La Muerte för att få en bättre bild så jag är ännu bara på sidan 52 i Falxifer. 

Har fått avi på "Kvinnor som…."-boken nu, ska hämta den i em och ser fram emot att läsa den om huvudvärken ger sig!
Jag har börjat läsa men får inte riktigt ro att fatta.. läser och ser inte vad jag läser.. lite för mycket i huvudet just nu.
Själv läser jag Principles of Marketing. JÄTTE kul…. inte. Men vad gör man inte för skolan :) När jag inte pluggar skriver jag på en bok så de blir inte mycket läsa just nu för skojs skull :P

#32 Ah, den gamla klassikern av Kotler mfl! Den är seg men den sätter sig i bakhuvudet, såhär 14 år efter att jag tog mig igenom den har jag fortfarande nytta av kunskaperna.
Hämtade ut mitt ex av "Kvinnor som…" idag och har börjat läsa så smått. Som Astraea kommenterade så verkar den dock inte vara en bok man sträckläser.

Puffar upp den här tråden och passar på att fråga hur det går med läsningen? Min ligger på is en sväng.