God morgon 16 marz 09
+ grader ute:) Solen får gärna visa sig så att snön smälter fortare.
Har ni några bra tips mot nässelutslag (annat än Histamin)?
Ha en underbar dag!
MVH Isnornin
Här ska det bli 5 + idag och solsken. Just nu är det dimma och minus men jag får ha tålamod!
Tips mot nässelutslag har jag inga. Mer än att äta antihistaminer då.
När jag får nässelutslag så brukar jag iofs ta sesamolja på (ev. olivolja) och kyla ned utslagen så att rodnade lägger sig. Med det kalla så tar det bort lite av kliandet också.

God morgon!
Nässelutslag, det beror ju på vad de beror på. Ofta är det ju något man fått i sig. Ett "främmande" ämne.(Glutamat, färgämne ex.)
Beror det på yttre skäl, kvalster,hårspray, tvätt, sköljmedel etc. så av med alla kläder och ta en dusch.
Ibland begriper man inte vad det beror på och nässelutslag kan leda till allergisk chock. Där är det tacksamt att adekvata mediciner finns att tillgå.

Jag tror att det är jordnötter hon har fått det av.. Hon har fått det förut, jag tror att det var nötter då med.
MVH Isnornin
godmorgon
Jag har tyvärr ingen ide vad man kan använda till nässelutslag förutom histamin min som fick det ofta när han var mindre fick åka in till akuten några gånger. Där fick han Betapred tabletter ett rätt stort antal.
Men någon Naturlig medicin har jag tyvärr ingen erfarenhet av så jag vågar tyvärr inte ge något råd förutom det som #1 säger att kanske lite oliv olja eller äppel cider vinäger kan ta bort klådan ( om inte din dotter är allergisk mot de ämnena förstås)
hoppas att det löser sig…………
må gott alla

Ja, snön får gärna smälta nu! Jag vill börja med trädgården.
Håller på o möblerar om i sonens rum, det lär ta sin tid. Efter det blir det en kväll på arbetet. Det känns underligt nog mer ok än vanligt. Jag känner mig faktiskt ganska pigg, ett riktigt glädjeämne. Egentligen borde jag bara gå omkring och morra nu, PMS och allt. :-)
Hoppas det ordnade sig med nässelutslagen!

Tack det har lugnat nersig, vi har baddat med kalla blöta handukar och smörjt in med ringblomssalva.
MVH Isnornin
Idag är jag utbota trött. Har jobbat hela helgen, så idag är min helg. Får nog lägga gurkskivor på ögonen.
Godförmiddag..städdag idag igen.. Kattungar är precis som småbarn, det blir rörigt och stökigt även av så små varelser. ;) ingen sol här och jag är trött efter en händelserik helg.
Nässelutslag har jag inga tips mot, mer än kalla handdukar, bara att lida sej igenom… jordnötter kan mycket väl vara anledningen, min dotter tål inte heller just jordnötter. Det verkar som om de är värst av nötterna.
Hoppas ni får en fin dag alla..

Mulen dag idag och det gör att jag oxå känner mig "mulen"…
Nässelutslag finns det lite tips om på allternativmedicin men det kan vara lite knepigt att hitta alla tillbehör
http://www.alternativmedicin.se/ter/Arendell/Arendell2/orteranv.html
mulen?? Hur gör man när man känner sej mulen?? ;)

Tja du… våren känns så långt borta idag så jag känner mig som vädret…
Jaha du menar så?? Jag antar att jag har så mycket sol inuti idag att jag inte ser det mulna. Kanske jag kan sprida lite till dej och de som behöver. ;)

Tack *L* Nu känns det bättre