Rätt låt vann!
Det var längesen man tyckte rätt låt vann i melodifestivalen, men idag….! La voix. Underbar låt.
Va dtycker ni? Vann rätt låt?
om inte, vem skulle ha vunnit?
Hmmm, tyckte inte det var nån som var bra tyvärr..
Vandra i Ljus å Skönhet

Oj. Det här är något som gått mig helt förbi.

Jaaa!!
Rätt låt vann, helt klart en passande låt för Ryssland att ha något att bita i. Men jag höll på Heat´s låt 1000 miles och Sarah Dawn Finers Moving on ett tag där.
Men i slutet vann rätt låt till sist! Hipp Hurra!
Moving on rörde mej personligen….
Vandra i Ljus å Skönhet
Jag gillade verkligen snälla snälla, men la voix va oxå väldigt bra. Jag höll på att garva ihjäl mig när jag såg säkra måns få så liten poäng av folket. ahhahaha. Tur d, för hans låt höll verkligen inte måttet.
Skönt att varken internationella juryn eller de andra jurygrupperna hade något med resultatet att göra den här gången.
#3 Jag röstade på 1000 miles och La voix. En på Heat och två på malena. För det var så jag tyckte om dem.
#4 Moving on var en vacker låt. sarah Dawn finer är verkligen duktig också!
#5 Visst var det roligt? Han sågså säker ut och rätt som det är så föll minen på honom. Nästan lite synd om honom. Han är ju urduktig. Men låte n höll inte….
jag tittar aldrig på melodifestivalen det finns ingen riktig tung metal därXDXD jag gillar bara punkrock , rå punk å tung metal ettb undantag e väkll hammerfall då men vanlig mesig hårdrock har jag inget övers för, visserligen e väll vanlig pu7nk inter så hårt då men jag tkr dom e bra ändå, men mest nära hjärtat ligger tung metal till
Jag hade en sån period.
Lyssnade väl digt mycket på Children of Bodom. Tycker fortfarande de är hur bra som helst.
Men melodifestivalen tittar jag alltid på ändå!
Nöje Nöje Nöje!
Lyssnar du på Bodom?
Hammmerfall e riktigt bra..
Vandra i Ljus å Skönhet

Jamen Hammerfall är ju riktiga klassikers numera. Dom kan man ju inte bortse ifrån heller
Och Joakim Cans har sin egen lilla charm!

Snälla snälla ni fel låt vann som vanligt.
Det var i alla fall rätt låt som INTE vann.. Snälla snälla ni låt henne sitta där alldeles för sej själv och gnälla gnälla ni. Haha..
7# nej, tyvärr,:( jag har hört talas om dom å att dom ska va bra, men jag får väll gå in imorron å kolla på youtube om inte annat;) jag lyssnar mest på soilwork,slipknot, sonic syndicate,hammerfall och så NASUM dom e ett av de brutalaste band jag hört i musikväg texterna e skitbra å musiken…..hur TUNG som helst

Den låten var ju bäst och enda anledningen till att vi tittade på spektaklet.
..snälla, snälla, snälla.. 
Sajtvärd för Häxor iFokus
Mina bloggar: ALBA CORAX och KARTOMANTI
Spår i Lenormand: Eyskogamork@hotmail.com
Twitter: Alba Corax

Men usch..den ruggugglan med sin låt!
Den var ju hemsk! Alla andra låtar var 100 ggr bättre i jämförelse.

Ingen annan låt hade själ. Multifabriserade britney spears kopior hela högen!

Instämmer med föregående skrivare. Mer soul åt folket.

#17 Kan jag inte hålla med om. Visst kan discolåtarna ta en funderare, men Heat exempelvis hade slått den "soulkaraktäriserade ruggugglan" lätt.

Heat? Nu skojar du va?

Nej *asg*
De var egentligen det enda som gick att lyssna på.
Tyckte om Moving on
Men snälla snälla var speciell antingen tycker man om den eller inte. men jag Är fortfarande lite obestämd när det gäller den låten faktiskt
Men eftersom jag låg och nästan halv sov så kanske jag bara drömde
.

Jag instämmer helhjärtat med Sebastian här.
Och Heats fjollrock gillade jag inte alls. Hm, nej, jag gillade nog inte någon annan än Snälla, snälla.

Det underbara är att rösterna fick avgöra och inte "juryn" ute i Sverige som jag misstänker egentligen bara är skivbolagen! Dem är köpta, det räckte med att se vilka som ledde efter jury rösterna…Måns sjönk som en sten när sverige fick säga sitt!

Jag tyckte att flera av bidragen var rätt ok. Så länge inte Alcazar vann så tänkte jag att jag var glad.
Höll väl lite extra på Ugglas (som jag avskydde i första deltävlingen men sedan ändrade åsikt om, alltså låten - inte henne) men det ska bli väldigt spännande att se hur opera står sig internationellt. Haha. Är det förresten någon som hör vad hon sjunger i refrängen?!

Fanns väl bara en låt jag tyckte om, Snälla snälla :) speciell och en speciell sångerska, finns ett drag av Janis Joplin - tycker jag om :)
Vinnarlåten kunde nog vara bra egentligen, sångerskans röst klarar inte låga toner, opera stuket i refrängen är fint men man hör inte ett skvatt vad hon sjunger :)
Jag gillar den här typen av musik, opera+hårdare, favoriter som Within Temptation och Nightwish :)
Jag kanske inte har så mkt att säga i det här när jag inte, har varken följt eller sett på programmet :) men kollade youtube idag :)
Jag gillar låten som van,har haft den som favorit hela tiden. Att se på melodifestivalen är en trevlig tradition som jag följt sedan jag var barn,även om jag inte är mycket för den sortens musik som det offtast brukar vara.
Ska bli kul att se hur det går för henne.
~ mayolica ~
Mina båda favoriter var just La Voix och Snälla snälla och så kom dom etta och tvåa, helt fantastiskt! 

Personligen fattar jag inte syftet med att tävla i musik… Musik fyller olika syften vid olika tillfällen… Jag gillar olika genrer beroende på om jag ska slappa i badkaret, städa, är ledsen, arg osv…
Har allt från Nirvana till Maria Callas i min samling… Skulle inte vilja säga vilken som är bäst…
"There is nothing more despicable than respect based on fear."
Jasså? Har det varit nu igen? Har ingen aning om någon av låtarna :P Takida e bra.

Ni som missade men vill se kan titta på SVT24 just nu faktiskt…
Jaha, har det vart melodifestivalspektakel igen?
Min gamla klasskompis Lasse Lindh var med igen såg jag.
Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.
Jag tycker Tingeling skulle vunnit..

Haha Tingeling var iaf tusen gånger bättre än spektaklet vi skickade… ;)
Själv är jag galet förtjust i Alcazar. Samt Caroline af Ugglas, hennes låt känns som den kommer stå sig i flera år och det gillar jag. Mer soul åt folket helt klart!

Tingeling var underbar *L* Roligt att den har blivit internationell…