Häxor iFokus

Häxor

Etikettdrömmar-och-drömtydning
Läst 5532 ggr
spindelfot
0

Driva ut andar?

Inatt hade jag en rolig dröm, och den fick mig att tänka till. Jag har ingen koll egentligen på hur man driver ut andar, jag vet inte om jag lärde mig nåt inatt.

I drömmen var jag i ett hus för att driva ut andar.. och jag vet ju inte hur man gör så jag fick tänka till ett tag innan. Jag stod i en cirkel och förde liv, och satte mig i mellanvärlds-trans, eller vad vi ska kalla det. Så såg jag plötsligt andarna, riktigt elaka och jobbiga var de. Någon ropade brevid mig flera gånger - 'men vad ska vi ge dem för offer, vad ska vi ge i offer' och först gav vi ett äpple som vi hade borrat ett hål i, ifall andarna hade tagit sig in i äpplet skulle vi täppt igen, och sedan grävt ner det på en speciell plats i tomten.

De ville inte ha äpplet, och jag gav dem då en skål med öl, som jag skulle locka och ljuga ner dem i, sedan skulle vi hälla ut ölen i ett hål i marken, som med äpplet.

Men då gick något fel, cirkeln brast, och då brast även fokus på andarna, människor började plötsligt gå omkring och småprata, göra annat, koncentrationen försvann och då brast alltign. Jag ropade åt människorna omkring mig att fokusera.. Men det var helt hopplöst. Då blev jag arg och sa 'ni kan behålla era andar, otacksamma jävlar' och gick hem. I drömmen var cirkeln viktig.

Hur fördriver man andar egentligen?

spindelfot, medarbetare på Druid & Shaman och Häxor ifokus

Sebastian
0

Ungefär så som du beskrev det.. Det finns många sätt men alla inebär inte att lura dem utan att hjälpa dem över. Allt beroende på typ av ande.

spindelfot
0

Såhär i efterhand tycker jag inte att andarna i drömmen var vanliga människoandar.. människoandar är som människor är mest, men de här var av annan sort.. Nu i drömmen var det inte fråga om att få dem att gå över till himlen, ala terry evans, utan snarare att 'binda fast dem' så att de skulle sluta störa.

Sebastian
0

hm. Jordandar kanske.

Mr-K
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Jag använder en exorcism ur Rituale Romanum. Den fördriver dem verkligen. Inget om att hjälpa eller binda dem bara rent stick härifrån annars är det kört för er del tänkande.

Att binda demoner är vanligt i evokeringssammanhang. Solomon hade ju en mässingbehållare som han tvingade in demonerna i och band dem till den via vissa symboler och järn som också är bindande på demoner.

Bifogar en bild på mässingbehållaren från Goetia.

Sebastian
0

Jag försöker ringa till dig men det går inget bra alls. 

Spindelfot alltså-

spindelfot
0

#4 katolskt? Krävs det inte att man är lite kristen för det, eller döpt åtminstone? Eller krävs det bara att man tror på det man gör?

Jag tänkte att vad ska man göra när andarna och demonerna väl är bundna därute i trädgården, när äpplet multnat eller överhuvudtaget.. Jag skulle inte vilja ha någonting bundet i trädgården, sådär utan nytta.

#5 fixat!

Mr-K
0

Ska man gå efter deras regler så måste du ju vara präst och ha tillstånd från en biskop för att utföra dem. Personligen så utnyttjar jag en liten passage i Key of Solomon för att gå förbi hela den grejen.

" ZAZAII, ZAMAII, PUIDAMON Most Powerful, SEDON Most Strong. EL, YOD HE VAU HE, IAH, AGLA, assist me an unworthy sinner who have had the boldness to pronounce these Holy Names which no man should name and invoke save in very great danger. Therefor have I recourse unto these Most Holy Names, being in great peril both of soul and of body. Pardon me if I have sinned in any manner, for I trust in Thy protection alone, especially on this journey."

I princip så kallar man på gud och förklarar att man är tvungen att göra detta och ber om hans välsignelse och skydd.

Om du är intresserad så kan jag skicka dig en artikel som jag och en annan magiker har skrivit som handlar om just exorcismens utövande och hur jag går tillväga när jag gör det.

Skicka mig bara ett meddelande och en mail adress så kan jag skicka den till dig. Det gäller alla andra som är intresserade med för den delen.

Sebastian
0

Måste man säga det på engelska eller citerar du någonting?

Bappho
0

Fick mig att tänka på ett stycke jag läst i en bok av Draja Mickaharic.

"God told King Solomon he created the sea to absorb and hold every evil thing. For this reason the noble and learned monarch deposited the flasks and bottles containing ten thousand evil spirits into the sea. He had contained the evil spirits to relieve the sufferings of humanity."

Så istället för att behålla dem i trädgården så kan man kanske sänka ner dem i havet :)

Sajtvärd för Häxor iFokus
Mina bloggar: ALBA CORAX och KARTOMANTI
Spår i Lenormand: Eyskogamork@hotmail.com

Twitter: Alba Corax

BiGavia
0

Hade en dröm , som barn (6 år), där man skulle sänka de giftiga/ onda i jorden, förklarade att då förgiftar det jorden /vatten. Elda upp blev deras(svart klädda män) nästa förslag….men då förgiftas luften….min tolkning e att hur än man gör blir man aldrig av med skiten,,, den måste vaktas, mycket noga.

Vandra i Ljus å SkönhetFlört

Mr-K
0

Man kan ta det på Svenska men man bör behålla de hebreiska namnen som de är då de har kraft i sig själva via Kabbala. Det är ett direkt citat ur The Key of Solomon dock.

Finns flera varianter på legenden om Solomon. I en jag läst så binder han demonerna till en järnplatta i sitt tempel. Vad dock de flesta magiker är överrens om är att demonerna blev fria när Solomons tempel förstördes.

spindelfot
0

Ang att stänga in andar, inom asiatisk folktro och sägner är ju det allmänt känt att andar stängs in på särskilda sätt. Det skrivs om tempel som har flera låsta rum och olika lådor med särskilda lås.. och längst in ligger fruktansvärda demoner kättjade.

Och så finns det små andar, som hjälper turistnäringen :) Min farmor hade varit i Kina och kom hem med en sovernir åt mig - ett ägg i någon slags emaljerad metall som sades innehålla en ande. Jag låg och lyssnade på ägget och försökte öppna det x antal gånger..

spindelfot
0

#10 men borde det inte finnas genvägar - jord och vatten bör ju kunna rena sig själv, det finns ju särskilda källor som rinner åt särskilda håll, osv. Annars är min uppfattning ungefär som din..

BiGavia
0

Nej, har aldrig sett genvägar,tyvärr..

Vandra i Ljus å SkönhetFlört

SilvianLuna
0

Själv har jag drömt att jag blivit jagad besinnigslöst av en ond ande/demon som ville ta över min kropp. Till slut fick anden tag i mig och jag föll ner till marken skakande.

Vänner till mig hade av en slump kommit till platsen där jag låg avsvimmad. De visste tydligen direkt vad det handlade om. De omslöt en cirkel där de skulle driva ut anden ur mig. När jag vaknade sa de åt mig att jag skulle akta på mig så de kunde binda demonen. Demonen var nära att besitta mig igen, men till sist fick de ett ordentligt grepp om den, så de kunde göra sig av med den, på ett sätt som jag inte fick se, i drömmen.

Coturnix
0

Den "ande" som besökte mig välkomnar jag igen. ;)

Att stoppa in de oönskade i ett äpple och täppa till…Glad

"Människor började plötsligt gå omkring och småprata, göra annat, koncentrationen försvann och då brast allting".
Var dags kamp?

Bappho
0

#10, #13 Sitter just och läser lite om jinner och fann detta:

"…the jinn can be driven out and protection can be obtained, but only Allah can destroy the jinn."

Sajtvärd för Häxor iFokus
Mina bloggar: ALBA CORAX och KARTOMANTI
Spår i Lenormand: Eyskogamork@hotmail.com

Twitter: Alba Corax

Mr-K
0

Samma gäller för demoner inom Judendom och Kristendom. De är ju fallna änglar vilket innebär att de har samma egenskaper som en vanlig ängel förutom att de inte är i guds nåd längre. Därmed är de också så som vi ser det odödliga.

Inom islam finns ju också tänkandet om att låsa in jinns i flaskor och liknande. Undra vad som påverkat vad. Om det är Solomons tillfångatagande av demoner som påverkat myten om jinns eller tvärtom.