Häxor iFokus

Häxor

Etikettfolktro-och-myter
Läst 5553 ggr
Arthas
0

Häxa eller inte?

Hej, det är så att jag börjar misstänka att en av mina vänner är en häxa, men jag vet inte hur jag ska ta reda på det. När jag pratar med henne om häxor och andra liknande saker, antingen så pratar hon om något annat, eller "mm"ar eller värre bara är tyst. Hon kanske inte är någon häxa, men hur ska man veta? vad finns det för kännetecken?

tex vampyrer, så blir man vit i ansikte, kalla och mm..

Vad är häxa?
tacksam för svar.

spindelfot
0

Ja, rohald dahl skrev ju att häxor - inte har hår, har blåfärgat saliv, och tycker att rentvättade barn luktar värre än bajs! Häxor måste även ha gröna ögon, och konstiga utväxter på kroppen, tex födelsemärken som liknar enhörningar osv. Hon flyter när du försöker dränka henne. Hon skyr vatten som om det vore saltsyra.

andra kännetecken för häxor är - hon odlar spikklubba, ålandsrot, alruna på balkongen eller gården, hon blir skitglad när ni hittar flygrönn ute på skogspromenaden - hon äger konstiga musikinstrument med tex runor på, hon har böcker om ockultism i bokhyllan, kanske är hon med i en förening eller ett samfund som har med hedendom och trollkonst att göra? Titta efter medlemstidningar. Hon har döda fåglar i frysen, döda spindlar i burkar, jord och torkade grejer i påsar i skafferiet.

Ja nu täckte jag väl allt! Flört

spindelfot, medarbetare på Druid & Shaman och Häxor ifokus

[Lady-Oona]
0

ja, man kan ju alltid titta efter t.ex. annorlunda smycken med symboler som ugglor, pentagram, spindlar eller runor.

Kolla ifall det hänger speglar på lite annorlunda platser, luktar rökelse eller underliga brygder i huset. Kanske står det burkar eller skålar med salt nånstans där det borde vara ett foto på t.ex svärmor -du kan ju alltid undersöka ifall hon är upptagen vid fullmånekvällar och andra högtidsdagar som häxor firar.

Kanske har hon svarta kläder,hennafärgat hår, tänder svart ljus? Kvast innanför dörren?

Coturnix
0

Hon vandrar i skogen. Hon finner sig själv liggandes i en grav. I graven får hon "sagor" till sig. Berättelser från svunna tider. Hon har sköldpaddor i frysen. Eller takråttor till sin vän ormen… tja, nu var det väl komplett….Hon dekorerar granen med skelett….

Vekka
0

Härligt! inte visste jag att ni kände mig så bra!….beskrivningen stämmer på pricken. Bada!? Uscha! #S#.
Eller? ni menade väl mig? #S#

Förlåt!kunde inte låta bli att skämta lite, det är en glad tid! #S#

Får nog hålla med om att en hel del kännetecken som ni skriver verkar vara väldigt bekanta!

Arthas
0

haha tack så hemskt mycket för all information :))
nu vet jag vad jag ska se efter :)
tror denna informationen hjälpte mig mycket :)

Hadina
0

ObestämdFörvånadFlört

altrheio
1

#3 "Dekorerar granen med skelett"    ;D Coturnix

Iram
0

Vilka härliga beskrivningar! Ska räkna och se hur många som stämmer in på mig… Fåglar i frysen… Räknas kycklingfilé? Säkert har jag nån död spindel i en burk, men ingen som jag har lagt dit med flit. Torkade saker i skafferiet….hahahaha…. ja, jag kanske borde rensa lite ibland innan till och med mjölbaggarna blir mumifierade.

Rena barn, blä!

Flört

spindelfot
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

¤7 :)

spindelfot, medarbetare på Druid & Shaman och Häxor ifokus

Zoraye
0

Maffigt!!!

Astraea
0

Underbart! Kyss

lightseeker
0

he he heFlört, stämmer ju på pricken med de mesta människorna som jag känner till, litet skit i hörnena hör väl till, när man är mänsklig, en och annan groda kan ju också få hoppa in, att shoppa svarta kläder på second-hand, är ett SÄKERT tecken, att sitta och drömma är väldigt säkert tecken

Dinengel
0

Vad betider salt i den här meningen ?Kanske står det burkar eller skålar med salt nånstans där det borde vara ett foto på t.ex svärmor.

BiGavia
0

Va gör jag här??? inget stämmer på mejGråter

Vandra i Ljus å SkönhetFlört

BabyDragon
0

Inte på mig heller, vi får väll vara ovanliga häxor vi då BiGavia Kyss

Coturnix
0

"Vandrar i skogen" Tror jag visst passar in!? ;)

// Just det. Ett litet barnbarn hade idag berättat för sin dagisfröken att hans mormor är en häxa. Det trodde dagisfröken då visst inte. Så nu undrade han om jag kunde komma till hans dagis och visa hans fröken att han har rätt// Hahaha;) (Fast lite bedrövligt är det. Man kan applicera det på andra inriktningar och se hur det skulle fungera)

(Salt är som element.)

Jennix
0

Alla kanske inte har sett detta (men ni borde): http://www.youtube.com/watch?v=zrzMhU_4m-g

Skrattande

Ta allt som skrivs på Internet med en nypa salt. Du vet inte vem som sitter bakom det andra tangentbordet och du vet inte vilken kunskap eller utbildning de har. Tänk efter själv!

Blodeuwedd
0

Vandrar i skogen.. Jo *nickar* räcker det för att göra en häxa?

Fast det skulle vara en stoooor anka om vi skulle väga lika.

BabyDragon
0

#17 hahah sjukt

Astraea
0

#16 Naawwh, söt. :) Fast visst har du rätt..

Iram
0

Barnet till dagisfröken: Vet du, min mormor är kristen!

Dagisfröken med ett småleende: Nej men lilla vän, det tror jag nog ändå inte…

Flört

Jennix
0

#21  Var det ditt barnbarn eller? Skrattande

Ta allt som skrivs på Internet med en nypa salt. Du vet inte vem som sitter bakom det andra tangentbordet och du vet inte vilken kunskap eller utbildning de har. Tänk efter själv!

GudinnanLilith
0

Här i byn pratas det om att jag är en häxa…typ såhär "hon är en j-la häxa" och jag skrattar bara och tänker - jatack…Jag har bara stort och långt rött hår…Men det räcker nog…åh,förresten har jag avvisat några av byns ungkarlar,det kanske där det kommer ifrån…ryktet…

Himla gott betyg trots allt….Jatack till häxa…:)

Bappho
0

Jag tycker häxor börjar bli väldigt vanligt. I mitt yngsta barns skola så har jag redan träffat på två andra häx-mammor och vem vet, det kanske finns fler. Men så har vi ju ett gudinnetempel i staden. Kan ju bero på det.

Sajtvärd för Häxor iFokus
Mina bloggar: ALBA CORAX och KARTOMANTI
Spår i Lenormand: Eyskogamork@hotmail.com

Twitter: Alba Corax

BabyDragon
0

Ja, tackar men nej te ungkarlar e man ju antingen häxa eller lesbisk (enligt karlarna). Ser inget ont i någedera :P

Astraea
0

I min lilla ort är jag tämligen säker på att det skulle ses som ont, då är man säkert intellektuell också, hujeda mig.. Cool

BabyDragon
0

Förvånad Ännu värre! Hemsaka tanke  Tungan ute

GudinnanLilith
0

Ja kul det där med att avvisa karlar…att bli sedd som lesbisk,det tror en del med om mig….spelar ju noll roll…gör inget som sagt…men häxa e bästa skällsordet…eller skata - jatack…smart fågel….

BabyDragon
0

#28 Låter som en hälsosam inställning :)

Sebastian
0

#28 Ja det är ju jätteroligtTungan ute

mayolica
0

det har oxå blivit som en modegrej med att vara häxa,tycker att det ibland kan kännas lite överdrivet.

#0 har du försökt att fråga din vänninna rakt på sak,om hon är häxa.

~ mayolica ~

BiGavia
0

Fick en fråga häromdan om jag var fritidshäxa, jag bara log!  Frågan kom av att jag gör eget schampoo!

Sebastian
0

Fritdshäxa? snyggt ord.. Joch hobbyshaman eller plastdruid…

BiGavia
0

Jag e en naturmänniska o sen vad ni vill kalla mej kvittar….jag e jag

Zoraye
0

Märkligt det där, att om man nu skulle göra egna produkter som tvål, shampo, etc, av saker från naturen så är det per automatik "häxigt".

botakt
0

Då passar jag inte heller här då?Förvånad Har inte gröna ögon snarare grå/blå/grön. Men dom blir smaragd gröna när jag är argObestämd Gils jag ändå?