God morgon! 8:e mars
Än har ingen annan morgonpigg startat dagens tråd så jag tar initiativet till det.
Allt fler fåglar börjar mjuka upp sina stämband inför vårorkesterns morgonkonserter. Så även om det är mörkt därute ännu kan jag nu utan klockans hjälp konstatera att natten börjar gå mot gryning.
Kanske är denna söndagen en bra dag för att städa bort det sista av vintern ur hemmet så att det bara är att plocka fram alla symboler för våren nu när vårdagsjämningen börjar närma sig?
Oavsett vad ni ska göra denna söndag önskar jag er en härlig dag!
God morgon.
Blir nog till att påbörja del 2 i grimoire serien idag skulle jag tro. Har ett par andra saker jag måste skriva som jag lovat så vi får väl se vad jag hinner med:)
Godmorgon !
Lyssnar just nu på Damh The Bard på you tube
Sitter och mornar mig lite framför datan.
Men även jag hör att fåglarna börjar ta ton där ute.
Alla tjejer ha en fin dag på kvinnodagen…..
Alla andra också förstås.
Ha det bra!

ha en bra dag !
go'morrn. har blåser å snöar det, och nu ska jag göar upp eld i järnspisen.
Bless (host, snörvel)
Vandra i Ljus å Skönhet

God fm!!
MVH Isnornin
Godförmiddag alla.. Grått men uppehåll här. Våren?? Nää.. inte i sikte. ;) Men jag såg några ekorrar genom fönstret när jag vaknade. Kattungarna väcker mej genom att krypa ner under täcket och kramas. Tur jag har dem.
Det brinner i spisen och kaffet är klart..
Hoppas ni får en fin dag nu. Kvinnodag och allt..
God dag!
Vrålförkyld, hängig och fruktansvärt grinig är jag. Haft en hemsk natt med andnöd, snorpapper, huvudvärk, muskelvärk och feber. Jag tycker så synd om mig själv. :)
Gråväder och snö som smälter så fort det slår i backen. Våren känns avlägsen. Snyft.
Ätit spenatsoppa. Hoppas det ska ge mig styrka.

#7 Stackars Dig. Kram.
Ymnigt snöfall marken är alldeles vit igen. Ska ut och köra. Ingen lär ploga eller sanda vägen eftersom det är söndag.
Pannan hade slocknat under natten. Morgonen i köket var femton plus. Eldar i järnspisen, kokar ägg.

Jag håller på att virka en poncho, jag hittade ett mönster som är jättefint, men det är hetl obegripligt, rena rama grekiskan att läsa mönster! Men jag tror att jag får till det! San blir det blodtopps poncho nästa projekt!:) Kul kul!!
Krya på er !!
MVH Isnornin

Ojoj. Det pratas så ofta om snöfall som en motsats till våren men är det inte så att den gråa himlen, slaskvädret och snö hör den tidiga våren till?
Inte hindrar det uppvaknandet om man bara öppnar ögonen och öronen. Se och hör vad som händer där ute! Livskraften är ju fantastisk!
känner mig som en sån där hysterisk nyfrälst predikant nu.
Jodrena , var gärna det..men här uppe får jag vänta på våren ett tag till. Här finns bara spititjeta som trätt på mej när jag inte hållit fågelbordet fullt.
Vandra i Ljus å Skönhet
Snöat här hela dagen.. ingen vår här.. nä nä..
"Sov du lilla videung, än så är det vinter, än så sova än så sova björk och ljung, ros och hyacinter..än så är det långt till vår, innan rönn i blomma står.. Sov du lilla vide än så är det vinter"
Här har vi redan säkert över en meter snö och mera är på väg, det bara faller och faller… Det tar nog sin tid innan det här äntligen har smält bort och isen börjar att släppa från sjön :(
Sajtvärd för Häxor iFokus
Mina bloggar: ALBA CORAX och KARTOMANTI
Spår i Lenormand: Eyskogamork@hotmail.com
Twitter: Alba Corax

Det snöar massor här.. is överallt, känns lagom vårigt..
Imorse fick jag blommor och biskvi för att det var kvinnodagen! Jag var säkert nöjd och glad i tio minuter eller mer, sedan var det som vanligt.
;)
Och vi träffade min sons nya kusin.. ett barn som precis anlänt till sitt nya hem, från kina! Det går jättebra med adoptionen och hon var helt fantastiskt, vilket härligt lyckorus mitt i all skit, att få träffa det exotiska barnet som alla väntat på i så många år.. Hon jollrade med kinesisk brytning, det var riktigt häftigt,
spindelfot, medarbetare på Druid & Shaman och Häxor ifokus
Är JAG en kvinna, Okej….
Vandra i Ljus å Skönhet

BiGavia, åh, men se jag tror dig inte!
Jag upplevde våren för snart en månad sedan även i Jämtland trots att där var meterhögt med snö, så det är inte bara här i söder som våren vaknat till liv, och jag tror inte att den håller sig borta från dina trakter heller! 
Kan tro så Jordena, men de e den bistra sanningen om man bor i norrlands inland!
Vandra i Ljus å Skönhet