God morgon 5/3 .09
God morgon!
Det ser ut som att solen försöker tränga sig genom molnen!
Jag hoppas att jag blir klar med sjalen som jag håller på med i dag!:)
Ha en underbar dag!
MVH Isnornin

Snöblandat regn, grått och jobb till sent ikväll, men efter ett par koppar kaffe blir allt bättre.
God morgon!
Den känns i alla fall god så här långt:)
Godmorgon !
grått väder här vill ha sol ! . Måste plugga lite …………..

Våren tog ett steg tillbaka i dag…:( snö snö snö luften är vit av snööö
Jag vill ha sol vår och värme så snön försvinner och naturen får blomma upp.
Nej kaffe så kanske vemodet lägger sig…
Ja, *skratt* här snöar d oxå. jag blir lurad varje gång solen sticker fram^^
"Vååååår!" O så dan efter snöar d mera. 
Men d e ju skönt att solen kommer fram o e framme lite längre nu iaf (jag har redan tagit fram de överdimensionerade solglasögonen)
Torsdagen lockar lite plugg men that's it.
Hmm tror jag ska dra ut lite idag och få luft i alla fall. Lite grått men inte så himla kallt. Skulle behöva lite ljus efter nån maggrejs jag haft som slog ut mig ett par dar.
Godmorgon!
Sitter på jobbet och här är det mannafall. Många är hemma och har magsjuka. Det är bara att hoppas på tur att man inte får det också!

Här i Kalmar är det växlande målnighet och +5 grader. Vi väntar på att igelkotten ska vakna och krokusarna ska titta upp.
Våren gör livet lite lättare att lev. Man får lite mera "ork" att ta itu med saker o ting.
#3 Får man vara nyfiken o fråga vad Du pluggar för något?
Inga stora grejer går en distanskurs om läkeväxter men just nu är det en uppgift om växt systematik inte helt lätt alla gånger. Har lite svårt med de latinska orden stavning och så.

Snöandet har övergått i regn det är 2+ och konstigt nog blev jag gladare av det kanske är det för snön kommer att försvinna fortare 
Dagen känns nu mycket bättre…*L*
Önskar er alla en bra dag!
Morrn , här är inte snö bristvara i alla fall,
bettin , latinet inom växternas värld är uppbyggt logiskt, och det blir på så vis enkelt. Du får oftast reda på mycket om plantans utseende genom namnet. Tack Carl von Linne .( men det finns riktiga grodor åxå)
Vandra i Ljus å Skönhet
# 11 Ja det har jag märkt det senaste dagarna. Har varit väldigt intressant. men eftersom jag är helt novis tar det lite tid, men kul.
Har inte heller något bra språk sinne i vanliga fall så en utmaningen är det för mig.

Det låte intessant. Ska Du odla Dina läkeväxter själv eller läsa för allmänbildningen?
Latinet har sina finesser, som BiGivia nämner. Men jag sörstår att Du har lite o bita i.

God förmiddag, tror jag väl blir rätt denna sena morgon timma =)
Här är det grått och trisst och kommer en och annan snöflinga då och då. Vart tog solen vägen? Det som va så skönt förra veckan med massa sol!
Idag ska det städas. Mamma och pappa är trötta på att vi 'barn' aldrig gör nåt här hemma, så jag har satt ihop ett städschema :p Så från och med förra veckan är det allmänna städdagar i det här huset torsdag eller fredag
# 13 Mest för allmänbildning men hade tänkt mig att försöka odla lite på min inglasade balkong nu till sommaren
det är ett jätte kul ämne får se om jag lyckas med något.

Hoppas Du få upp något, kanske något Du har användning för. Det förgyller ju tillvaron ganask mycket.
Och då kanske "latinlektionerna" känns lättare och meningsfulla.
Jo vist tusan är det kul o plugga, problemet är bara att det är så lite man vet. Så allt är nytt och spännande.
Maskros är den enda läkemedelsväxten jag känner igen. Så jag har mycket att lära.
Finnesen med den är att man inte behöver kunna odla den själv. 

Jag är besatt av serien true blood, igår fick jag se vampyren naken en gång till! Jag ahr nu sett honom naken - 3 gånger. :)
*NÖJD*
en ledsen röst i bakhuvudet säger att, det är ingen riktig vampyr, det är en vanlig människoman, det är väl inget särskilt med den rumpan? Och jag vet att den ledsna rösten har rätt. men jag blir liksom glad ändå, för jag låter mig luras av serier, det känns som om det är på riktigt när man ser det.
Jag skulle nog inte våga ligga med en vampyr, de verkar hemskt läskiga, däremot skulle jag nog om jag fick chansen kanske se dem nakna, en kort stund.. hm
*djup tjej*
spindelfot, medarbetare på Druid & Shaman och Häxor ifokus
# 16 i bland räcker det att gå ut och kolla finns så mycket som inte behöver odlas, som är användbart i många lägen
# 17 kanske får kolla in den serien verkar "intressant"
Man behöver väl inte alltid vara djup i bland kan kan man väl få ha lite "kul"

spindelfot, medarbetare på Druid & Shaman och Häxor ifokus
Vilken sida tittar du på nätet eller tv den ska jag se …….
Godmiddag.. Det snöar för fullt här.. *suck*
Vår??? Pyttsan.. Fast det vet man ju.. vår i början på mars?? Nääääääääeej I April.. jo då kan det vara.. Nu är det vinter och efter en sån här vargavinter som varit i år så kan man ju inte tro våren kommer än på länge. ;)

Här lyser solen nu…skönt
--------------------------------------------------------------
Först när vår hjärna ser ett mönster och en aha-upplevelse kommer ur det påstådda, sker en klang mot den egna erfarenheten och kunskap uppstår
Det sämsta med kunskapen är att ju mer man vet, desto mer upptäcker man att man inte vet, skulle aldrig börjat lära mej nått?!? Men så e jag av naturen så förbaskat vetgirig, å nu har det gått så långt att jag bara vill lära mej ,det jag upptäcker att jag inte vet!
Vandra i Ljus å Skönhet

Finns det även kvinnliga vampyrer i den serien???
Kan man bara se den på Youtube?
hehehe.. ;)

yay nakna vampyrer 
Jag är nöjd idag mitt ps3 har landat och dessutom hittade jag precis ett getskinnstäcke på sisådär 150cm i diameter i soprummet. Det vädras nu på balkongen, täcket/fällen alltså.

En annan sov bort hela morgonen pga att ha jobbat hela natten. Missade solen, det enda jag fick ta del av var snön som föll från himelen o kylan som trängde sig in på huden o blåsten som gjorde att stegen blev lättare.
Nu jobb igen, sen helg!
Idag har det varit blåsigt och grått. Men jag haft en bra dag och är tacksam för det. Och imorgon är det fredag och jag är ledig i helgen. Hurra!

Min dag har varit skriva, läsa, skriva och så köra barn till stallet.
I morgon blir det också fortsätta skriva på hemuppgiften. 
Spindelfossing, törs inte titta på vampyrfilmer, men klickade på din länk och såg…7 sekunder eller så bara innan jag stängde fönstret! 
Babydragon, vilken fin bild och text du satte in! 
Bettin, latin har jag lärt mig en del på vårdlinjen (hedenhöstiden ungefär). Det roliga är att jag ff har en hel del förståelse kvar vilket kan vara bra när man behöver träffa sjukvården ibland. Jag är inte hemma på växtvärlden direkt dock. Men örter lockar mig, ska lära mig mer sen när jag får min egna trädgård att leka i.
Eiyra, vilket soprumsfynd!
# 3o jag är äntligen klar med uppgiften och jag har börjat sett de olika sambanden mellan namnen och Familjerna osv jättekul……….
jag vill också lära mig mer och mer

Jag har äntligen skrivit min första del på vfu arbetet (klapp på ryggen till mig själv) och varit och jobbat…men tyvärr sålde jag inte ikväll, men fick lite annat gjort ändå, utbildning med nya mm :) Imorgon fortsätter man att kolla på VFU arbetet och ska äntligen vara social med mina kära vänner på kvällen.. Suck ska bara sluta stressa över små saker och sånt jag inte kan göra något åt så blir livet så skönt det bara kan vara :)
Just latin har jag fått till mej från barnsben, genom min fars som intresserade sej för växtriket. Båda borta nu..genom vårdutb och massörutb. sterunumcledomastodeum….
Vandra i Ljus å Skönhet

BiG, år det denna du syftar på? Sternocleidomastoideus ("den sneda halsmuskeln") http://sv.wikipedia.org/wiki/Sternocleidomastoideus
Vart tvungen å leta reda på vad du skrev, hade iallafall rätt kroppsdel i åtanke när jag började leta! :)
Haha jo fäster i nyckelbenet å gå upp i nacken.. bra gjort
Vandra i Ljus å Skönhet
Den visar latinet förträfflighet vart muskeln starta den första delen å vart den slutar den andra delen av namnet.
ett utdött språk men så användbart.
Vandra i Ljus å Skönhet
På massörutbildningen himlade vi ögonen för detta exstremt långa namn, men de e just det som jag har klarast i minnet. så, kan livet va!
Vandra i Ljus å Skönhet
kul att du berättar lite innan jag fick min värk i händerna så hade jag tänkt att utbilda mig till masör men det fick jag ge upp, tyvärr
Jag börjar se sammanhangen lite bättre nu men det är ju bara en liten liten bit av växt sys tematiken hoppas jag lär mig mer …………….

Jag har gluteus maximus som ett sånt där knasigt komihåg! Är väl den absolut största muskeln? *krafsar lite i huvudet*
Jo, gluteus maximus e störst, vackrast, å starkast.
Vandra i Ljus å Skönhet

Mm, måste stretcha mina för mitt bäcken tiltar ibland, som just nu. Glömmer av stretchningen och så slår det till när man minst anar det. Ser ut som om jag knäppt västen med gylfen!
Hmm, kanske du ska satsa på att stretcha fram sidan istället. Som jag förstår det lutar du framåt….? Illosoaps och framsidan lår,
Vandra i Ljus å Skönhet

jo, dem också, höftböjaren är det Illosoaps det?
Jo, de e höftböjarna…har fått otroligt svårt med sv.namn sen jag lärde mej de latinska.
Vandra i Ljus å Skönhet
helt otroligt :P Här har det pluggats å lagats mat. Same as always.