Häxor iFokus

Häxor

Etikett: övriga-övernaturligheter
Läst 2592 ggr
Rovanja
0

När andar blir fysiska

Hemma hos min mor så har det länge funnits någon i husets överstå våning…dvs vinden.

Mot kvinnor har han aldrig varit särskillt elak. Han stirrar mest på en som "du har inget här att göra" och man känner verkligen att han är arg, bitter och faktiskt ledsen…

Han sitter långt där inne och iakttar ens minsta rörelse.

Men det är inget som besvärat oss, förens min styvfar kom till huset.

På senare år har våran inneboende på vinden börjat bli fysisk mot honom.

Då min styvfar klättrat upp på taket så har han inte lyckats komma ned igen på grund av att stegen brutits loss och ligger nu på golvet.

Stora flisor har lossnat  från snedtaket där den satt fast emot och det är tydligt att det inte är under naturliga omständigehets om stegen lossnat,

bara några dagar senare så var han där uppe igen och skulle rota i gamla grejer.

Min mor som var med honom ser en kruka röra på sig i hyllan som stod bredvid dem.Rätt som det är så förs den ut och träffar min far mitt i huvudet.

Sist så fick han hyllan över sig.

Sakerna verkar bara bli värre och värre.

Vad ska man göra?

Ska min styvfar inte kunna gå på vinden utan att vara rädd att bli slagen med saker i sitt eget hem?

Ska man ta hjälp av andra då man inte lyckas driva ut honom själv?

Mr-K
0

Jag tycker personligen att du ska ta hjälp av någon som har erfarenhet av sådant då det hela har blivit som du säger fysiskt. Personligen gör jag inte mycket sånt längre och reser heller inte så om du inte har sån tur att du faktiskt bor i Jönköping så kan jag inte hjälpa dig på plats i alla fall.

Johannes som har skrivit en del artiklar här har jag sett är mycket duktig på det hela men då han har magi som ett yrke så kostar han ju en del. Ska dock vara klart värt pengarna har jag hört och jag vet att han är en extremt duktig magiker och har bla hållit kurser i blandannat skydsmagi.

I norrland känner jag ju till en shaman som också är extremt duktig som ibland hjälper folk. Sen finns ju högvis med medium men det är verkligen inte min grej så där kan jag inte råda dig alls. Sen finns det säkert en hel del spökjägare som skulle älska att dokumentera det hela och försöka hitta bevis för att du verkligen har ett spöke men de jobbar oftast inte med utdrivning samtidigt.

Andra här har säkert tips på kunnigt folk skulle jag tro.

Rovanja
0

Huset som behöver besökar ligger i Borås… så det är ju inte så värst långt från jönköping

Mr-K
0

Ahh min moster bor ju i Borås faktiskt. Jag skickar dig ett PM eller vad det kallas här så kan vi tala mer om det då.

BabyDragon
0

#0 Uscha låter inge kul. Här har de slagit oss vid ett flertal tillfällen. Men plötslig bara slutade de. Nu har de varit lugna i flera veckor :) Hoppas att det går bra för dig.

spindelfot
0

Nej fy, jag kan inte alls förstå hur man vill bo så, men osynliga människor och arga typer som slåss?

Bodde jag med en man som slog mig skulle jag flytta! Man ska inte gå under hot i sitt eget hem! Hemma ska man ha det skönt och få vara ifred..

Jag kör ut alla spöken, snälla och arga, vill inte ha osynliga gäster travandes omkring hursomhelst..

Däremot har jag aldrig råkat ut för någon som gått så långt som till våld, det gör mig helt bestört, hur orkar ni leva så?

spindelfot, medarbetare på Druid & Shaman och Häxor ifokus

Rovanja
0

#5 jadu, jag förstår inte heller. Men Han vill ju int egå upp på vinden själv. Sist så fastnade han ju på taket. Hade vi hört honom hojta genom ventilationen hade blivit kvar där länge…

spindelfot
0

#6 skönt att han håller sig till vinden iallafall.. eller?

Rovanja
0

Jo..den här håller sig där uppe. Men de han andra i andra rum … men de är det ingen fara med. De är lugna.

Mr-K
0

Fick du mitt medelande?

Mr-K
0

Oj ploppade precis upp ett svar på det:)

Rovanja
0

Glad

spindelfot
0

Hur får de plats själva i huset! Verkar ju finnas massor där.. :/

Mr-K
0

Ahh där kommer ju kvantum fysik in och tänkandet med flera dimensioner hur föremål rent teoretiskt kan finnas på samma tid och plats samtidigt men i lika dimensioner.

Jag antar att du menade det hela mer humoristiskt men jag kunde bara inte låta bli att nämna kvant fysik i det sammanhanget:)

Rovanja
0

Jo de har en del.

Man vill inte sova i vardagsrummet. Det är hopplöst.

Mitt rum var på vinden under ett par år. Han som är där kom aldrig in i det lilla tillbyggda rummet som var där utan han höll sig utanför.

Han har varit där inne två gånger som jag varit där också.

Men då har han inte varit arg utan ledsen. Otroligt ledsen.

Ett medium har sagt att hon tror han var missbildad och dog ung. Hans föräldrar som han bodde med i huset skulle ha tvingat upp honom på vinden för att de skämdes för honom. De ville inte gäster skulle se honom.

Det är väl därför han är ledsen.

och han gillar inte män…vilket vi har märkt. Troligtvis så fick han mycket skit av sin far.

I vardagsrummet har vi en som passerar igenom hela nätterna runt tretiden. (sov där när det var storm och liknande då det var förmycket ljud på vinden, tunna väggar)

Han börjar i ena änden av rummet, promenerar ut från detta rum till "matsalen" vägg i vägg. Stannar där och ser sig om kring sen så tittar han på en då man ligger där i soffan och försöker sova…sen fortsätter han ut i köket och vänder om igen och går in i vardagsrummet.

Detta repeteras 4-5 ggr i ett likadant mönster.

Sen så försvinner han in i vardagsrummet och stannar kvar i hallen längst bort…

Flera som sovit över har sett honom.

Jag har sett honom många gånger.

tydligen ska det finnas en dam i huset också. Ingen vi märkt av så mer om henne vet vi inte…

BabyDragon
0

Oj vad mycket aktiviteter. Låter hemskt om pojken haft det levnadsödet. Vi har tre spöken i vårat hus, en snäll gammal dam, en arg svart man och en ung kvinna som vi inte riktigt vet vad hon vill. Sen en hund också som vi tror är mannens. Häromnatten  kastades en tvättställning omkull mot en gäst som sov över. Det lyftes och kastades!

spindelfot
0

#15 Hur kan ni bo där!? Det låter ju hemskt!

Jag skulle bli så jäkla arg ifall nån kastade saker på mig! Speciellt om det är en gäst som sover över.. först skulle jag förstås bli rädd och upprörd, men sen jäklar skulle jag ställa till med helvete själv för dem, sopa ut varenda hörn och riva ut dem, skulle förvandla hela hemmet till en hel galder om det behövdes så att knappt en katt skulle kunna bo där.. oacceptabelt att behöva leva med såna omöjliga typer, spöken eller inte, du skulle väl inte acceptera att det kom en levande människa och kastade en tvättställning på dig när du sov, du skulle väl bli jättearg?

Vekka
0

hehe…jag hade hade gett dom ett gamaldags hederligt "kok stryk", "randat rumpan" på dom :) och sagt till dom att ska dom vara där så är det bara att uppföra sig på ett bra sätt, vara vänliga o visa respekt! hehe..det går att uppfostra, kanske inte alla men en del andar.:)
ett litet ex. från mig, jag har levt med en "herre" i många år (ande), hans livsverk var huset jag bodde i o vägrade lämna det, så han fick vara kvar om han visade respekt! han valde att följa mina regler o stannade, han gick aldrig in i mitt sovrum, han stannade utanför, ibland knackade han på dörren om den var stängd :) detta var mest en symbolisk gest, då ett rum o en dörr inte har någon som helst betydelse för en ande, fick jag förklarat gång på gång :) men det kändes bättre för mig, att han följde vissa regler :) Toaletten fick han inte vara på när där var upptaget! :) 
Hans fru kom o hälsade på också med jämna mellanrum, mkt trevlig dam :)
Men han var en härlig herre, han hittade på en hel del för att förgylla min vardag med extra arbete!  jag saknar honom en del. Han var en gentleman, hmm.. lite för mkt ibland! han brukade dra ut stolen till mig när jag skulle sätta mig vid matbordet! - men alldeles för mkt! så vid ett flertal ggr så satte jag mig på golvet o det gör jäkligt ont! :)
För mig o min familj var detta vardagshändelser, men våra gäster hade blandade känslor, vissa trodde inte sina ögon så dom sa inget dom första gångerna :) andra blev skiträdda ville aldrig mer hälsa på i vårt hem :) några skulle hitta logiska förklaringar :) dom flesta ungdomar som har varit hos mig mkt, lärde sig att hantera "dom" :) :)
Ja…det finns mkt jag hade kunnat berätta om denna "herre" :)

Rovanja, jag tycker att ni ska försöka att prata med dom, är där någon som vill ha hjälp att gå vidare, så försök hjälpa dom dit, annars får ni komma överens med dom, så att dom visar er respekt, ömsesidig respekt får jag tillägga :)
Anden på vinden tror jag behöver gå vidare, finna ro.

BabyD, era "besökare" verkar behöva "en omgång" i hur man uppför sig :) jag hade blivit skitarg om dom försökt göra mig eller någon annan illa! - Då hade dom åkt ut! :)

Men man ska inte bli rädd, "dom" finns där - överallt :) oftast är dom inte elaka på något sätt :) bara lite "opolerade" som jag brukar säga, o alla har inte en bra uppfostran från början :)

Rovanja
0

Jag förstår vad du menar vekka.

Vi har försökt tala med honom på vinden och har försökt få honom att "gå vidare" men han riktigt envis. Känns väldigt jobbigt med en ande som är så arg. Inte lätt att hantera.

BabyDragon
0

#16-17 Jo vist, men de e bara elaka när vi har gäster. Annars synns de bara eller är högljuda. Det är lite svårt då jag inte vet hur man kan hjälpa dem. Vi har heller inte råd med något medium just nu så de får vänta. Hade de varit en människa hade de åkt ut, men de e lite lättare att grabba tag i de levande ;)

Mr-K
0

Jag har länge haft en lite udda teori om att man borde kunna via Ki faktiskt knuffa eller slå på ett spöke.

Alltså vi tror ju att ett spöke som manifisterar sig självt använder energi runt om kring sig för att uppnå det. All energi kan ju manipuleras. Att kunna Ki är ju att kunna manipulera energi. Så rent logiskt borde man ju kunna via sin Ki påverka ett spöke fysiskt och ge den en knuff eller ett slag.

Inom kampsort tränas ju Ki på ett lite annorlunda sätt och en av grejorna de riktiga mästarna kan göra är ju att att slå ett föremål utan att faktiskt vidröra det. Så om man behärskar sin Ki någorlunda tycker jag det borde funka. Har dock hitills inte fått tillfälle att prova. Tar ju en stund med att få upp sin fokus tillräckligt för att göra en sån sak och att just fokusera om man har ett spöke bredvid sig kan ju vara lite svårt kanske.