God morgon 4/3 .09
God morgon!
Oj oj vad glad jag är över alla positiva inlägg om mina sjalar!:) Nu blir det att virka aå det ryker om fingrana!! Jag håller på med en svart/vit/grå sjal nu, jag tycker att det är så kul!
Här är det 2 grader varmt ute, grått o trist väder. En sjukling hemma. Men jag ska hitta bra musik, tända rökelse och virka!
Ha en underbar dag! <3
MVH Isnornin
God Onsdagsmorgon!
Så har vi kommit till mitten av den här arbetsveckan! Oj vad tiden snurrar på!

Den såg ju faktiskt riktigt häftig ut. Verkar som de har en aningen mer kreativ syslöjd än den jag kan påminna mig från skolan för länge sedan:)

#3 ja visst är det, luktar gott också fast jag har diskat förpk innan hon sydde av dem;)
MVH Isnornin

Ååh jag vill ha, vill ha!! Såå läcker! Märks att pysselfärdigheten går i arv. ;) För ett par år sedan hade jag en tvättkorg som påminde om din lilla väska. Den var enorm och gjord på förpackningar i rött och rosa. Den var så vacker och otymplig.

Fin!
Jag har sett att det kommer mer och mer detta med återbruk av förpackningar dom kommer som väskor mm mm… det är toppen!
4 grader plus våren är på väg *L* jag ska ut i snögloppen och se hur mycke snö som har försvunnit.

God morron på er alla!
Idag ska ja försöka mig på att grodda för första gången, ska bli intressant, och hoppas verkligen på att det kommer gå bra.
Godmorgon.
isnornin såna där saker är inte bra för min hälsa.. ;) Hade jag en sån väska skulle jag ju bli konstant godissugen. Fast visst är det smart med återvinning. Jag skulle oxå vara jätte stolt över en sån 
Hoppas ni alla får en fin dag nu.

att sy av kaffepaket är riktigt häftigt, har sett flera riktigt snygga och kreativa skapelser på internet förut - ni vet att man kan virka med dem också, lite småklumpigt men jag har sett stora korgar av kaffepaket..
Idag ska jag skriva på ett arbete om kommunism.. Jag har noll koncentration och fokusförmåga när det gäller allt annat förutom religion, studiemässigt, när jag ska tvinga mig själv till att skriva ett arbete i någonting måste jag kämpa och gnälla med mig själv, som om jag var min egen mamma, hindra mig själv från att gå ut och röka/göra kaffe/klippa naglarna/titta på oprah.. jag får spatt! Jag är jobbigare och gnälligare än vilket barn som helst, jag måste ju ha något slags handikapp… egentligen.
I gymnasiet hade jag ig eller streck i allt.. förutom religion, där jag hade vg.. *religiös idiot*
spindelfot, medarbetare på Druid & Shaman och Häxor ifokus

Spindelfot - har du prövat att plugga någon annanstans än hemma? Ibland tycker jag det funkar bättre just för att allt det där andra inte finns där. Vad jag kanske får gjort på 3-4 timmar hemma kan bli gjort på en när jag inte är hemma.
Godmorgon alla verkat ha kommit i gång tidigare än jag i dag….
Men här i skåne är det lite lite sol i dag ska börja att dela in örter i växt familjer senare kan bli en del jobb
ha en fin dag…….
Jag hade 1.6 i medel i högstadiet och 1.4 i Gymnasiet. Det har aldrig varit ett hinder för mig dock. Vid 26 års ålder höll jag min första utbildning på ett universitet för en klass med systemvetare. Det roligaste med det hela var ju att jag inte ens kunde söka in till den utbildningen som jag undervisade:)
Sedan dess har jag föreläst på diverse olika Högskolor, Universitet, Företag osv.
Kassa betyg och en kass grundskola behöver inte betyda mycket. Man måste bara komma underfund med vad man vill jobba med och sen se till att det blir så:)
Vad som till slut funkade för mig var certifieringar från olika företag inom data sidan. Pluggade hemma, labbade hemma och sen drog iväg och gjorde testerna. Har idag certifieringar nog för att tillgodoräkna mig 2-3 college utbildningar i USA. Inom svenskt skolväsen är mina certifieringar dock totalt värdelösa men inte inom branchen som tur är.

#12 Jag har hört en del berättelser om människor som kommit in 'bakvägen', när det gäller datorer är det ju en så stor efterfrågan vad jag förstått, på kompetent arbetskraft, utbildning eller ej.. så det är en bra sak att vara bra i, jag är tyvär inget vidare alls på datorer eller teknik.. Jag vet inte ens hur jag får enkla saker i min simpla mobiltelefon att fungera, och jag är ändå en del av it-generationen.. :(
kanske ska satsa på häx-karriär, eller gå genväg och starta en sekt på en gång…
En kollega som ursprungligen var pastor inom någon frikyrka som jag inte kommer på namnet på sa en gång till mig att om man misslyckas som sektledare kan man alltid bli nätverksadmin. Det är ungefär samma sak. Samma makt i alla fall.
Undrar om det gäller åt andra hållet med:)
Jag tror det framför allt handlar om att komma på vad man vill och sedan satsa på det. Man måste satsa högt dock annars kommer man ju ingen stans men om man satsar riktigt högt kanske man kommer halvvägs i alla fall.

Har knappt skrivit något än, förutom några halvhjärtade försök till research.. däremot har jag säkert hunnit skriva flera a4 inne på det här forumet, jag har läst hela dn(alla delar) från början till slut.. osv.. jag är helt hopplös. har skrivit och läst hela dagen förutom det jag skulle skriva och läsa..
jo sikta högt! gott motto, jag har alltid velat ta nobelpris tex.

Förresten vill jag tipsa alla om serien True Blood! Jag har slukat avsnitt efter avsnitt nu på kvällarna och den är så galet bra! Otroligt välgjord.
Den handlar om att iockmed att det uppfanns ett syntetiskt blod i Japan så kom vampyrerna ut i samhället och ville få samma rättigheter som människorna.Så vampyrerna har kommit ut och det är intriger, mord, sex, osv, och riktigt bra.
Det roliga är också att jag suttit i sex avsnitt, ca sex timmar, och det enda jag tänkt på är.. 'när ska de ligga med varandra då? När får man se vampyren naken?' Det fick man tillslut! Underbart! En serie för vuxna människor alltså..;)
Jag hittade dessutom scenen på youtube, fy, jag känner mig som en riktig snusk-tant..

#17 visst är den bra;)
MVH Isnornin
åå men fy vilket fusk.. jag vill oxå.. 

Vilken kanal går true blood på?
låter som man missat något.

Vindafrid! Vilken vacker kvast du gjort! Var du hos Jolanda den tredje? Vet att hon skulle ha en kvastkurs i helgen, blir lite avis för jag hade inte råd eller tid för det. Får kvasta för mig själv vid nåt bra tillfälle. Jag har ett bra skaft iallafall, tror jag om det inte försvunnit i flytten?
Isnornin! Duktig dotter du har, men så har hon att brås på också, du är ju också tokduktig på hantverk och handarbete!
#9 Men spindel!
Plugga religion då! jag ska gå en esoterik kurs i sommar. kul!
Plugga med hjärtat. Hjärnan har väl aldrig lett en till något bra hur som helst^^
#2 Men.. hur gör man en sån där??? Jag vill oxå göra en sån *hoppar glatt o inspirerat* vi fick minsann bara göra jävla halsdukar o knyppla på min värdelösa syslöjd.
Det här va en bra dag. har fixat ekonomin för sommarn o diskat. Det e stort.

Tack Astraea och Frideifina:) <3
MVH Isnornin