Historien om Frida
Detta hände när jag nyss hade flyttat in i min lägenhet.
Tanken hade dykt upp av sig själv, bara sådär medans jag gick där och hängde upp tavlor och hängde gardiner.
Kanske borde jag låta ett medium söka igenom lägenheten åt mig?
En kväll satt jag och en kompis och pratade över en kopp te, hon skulle ta ett kort av mig, och fick med två flickor.
Bakom mig på bilden stod en dimmig gestalt, och jag ville direkt ha det till en kvinna, med lockigt hår stort hår.
Vi blev rädda, och jag ringde dit min pojkvän och två kompisar, den ena utav dom håller på mycket med övernaturliga händelser. Hon la ut kristaller i alla rum, och längst in i mitt högra hörn av vardagsrummet där min teve stod kände hon sig väldigt olustig och illa till mods.
Vi ringde upp Cina, min barndomskompis mamma som ser, hör och pratar med spöken. Hon rådde mig att flytta på mitt tevebord, annars kunde jag få se saker som jag inte ville se, sade hon.
Hon berättade för oss vad det var, och lovade att komma tillbaka för att ta bort det.
Några dagar senare stod jag och diskade en stor tekopp när min pojkvän kom. Jag la diskborsten och koppen ifrån mig och vi la oss i sängen och pratade.
Plötsligt så hör vi ett ljud ifrån köket, det är någon som diskar min stora tekopp. Nackhåren reste sig och jag tvingade ut andreas i köket för att kolla vad det var. Ingeting ropade han och kom tillbaka.
Jag ringde återigen min kompis, och hon kom dit. Hon kände inget alls, medans jag kände mig iaktagen till 210%. Jag ringde Cina, och hon lovade att komma. Redan samma kväll dök hon upp. Tjejen som vi fått med på bilden levde och var ung på 70- talet innan lägenheterna byggdes. Hon var vagt handikappad, hade stort blont lockigt hår. Hennes föräldrar hade skyddat henne väldigt väl, och hon visste ingenting om alkohol. En dag så blev hon jagad in i skogen av en ung full man.
Och hon blev livrädd. Hon stod och gömde sig bakom ett träd, där mitt kylskåp står i dagens läge, medans mannen står i vardagsrummet, där tevebordet stod.
Kvinnan, dog någon gång på 90 talet, och mannen lever än idag, men har tyvärr flyttat.
Tjejen ville bara att vi skulle tala om för honom att det som han gjorde var väldigt dumt.
Jag vill ha det till att hon heter Frida, varför vet jag inte.
Allt upphörde iallafall, har någongång märkt av att det virrar omkring någon, men dom lyssnar när jag ber dom om att gå.
Det här var min berättelse om det mest skrämmande och spännande som jag någonsin varit med om.
Häftig berättelse!
Skönt att det upphörde för dig.
Jag har en väldigt social pojk i min lägenhet.
Vet fortfarande inte vad han vill,jag har bott här ett halvår.
Kanske borde dra hit ett medium som kan hjälpa mig få ett svar på det också.
:)

Jaa, det är alltid en bra idé :) Det är ju intressant att veta vad det är för folk man har i hemmet :)
Ska snart flytta igen, och hoppas på att jag inte får samma problem igen iallafall, för det var ganska otäckt. :)
Men, ju mer man upplever desto bättre lär man sig att hantera det :)

Det där med bilden har hänt på mig för 2-3 år sen , Jätte läbbigt ^^). Det var på julen och nån satt bakom mig och min stora syster och höll om oss så jag tror det är nån av mina släktingar ^^
Jätte bra berättat :D
// Simona

Ja bilden ja, hu, den skulle man ju vilja se nu förstås.. nyfiken i en strut..
Det där du skrev om att någon diskade i köket, först skrattade jag och tyckte att det lät som ett riktigt bra spöke - det är ett skämt som brukar dras regelbundet, ang spöken, att varför ska de få bo hos en helt gratis utan att hjälpa till hemma ens? - Men detta spöket hjälpte till ;)
spindelfot, medarbetare på Druid & Shaman och Häxor ifokus

Ja, skulle kunna ha lagt upp den om det inte varit för att jag och kompisen som var med när bilden togs bestämt att vi inte skulle sprida den på nått sätt. ''/
Jaa, det låter lite kul, men jag lovar dig att jag nästan kissade på mig :D
Men hon ville väl ha uppmärksamhet antar jag :)