Förebilder
Har ni några förebilder?
Det kan ju vara en släkting, en artist eller någon annan betydelsefull varelse…
Vill du avslöja vem?
Jag måste nog säga farmor. Liten, men stark och kraftfull.

Mormorsmor. Och min främsta väninnas Mor. Med flera.

Åh, min kära och livsglada mormor! :D Hon är min bästa vän och har lärt mig otroligt mycket!

Mormor, farmor och mamma. Som jag kan komma på nu iallafall.

Ja det har jag.

#5.. uttömmande svar
Jag har min lilla mormor jag.. hade.. men hon finns innom mej alltid.
En kvinna med många järn i elden, händig, energisk, omtänksam, påhittig, ja allt det som jag vill vara!
Saknar henne i jordelivet!

En av min mammas väninnor, min styvmormor och Ma Oftedal
(jag tycker att hon "rockar fett").

jag vet inte om jag har några förebilder.. jag kanske bara gillar många människor ganska mycket.. simone de beavuoir kanske. ELLER så är det snarare avundsjuka, jag när något liknande sådant till alla vackra kvinnor som dessutom har en inre briljans av mycket ovanlig sort.. hatkärlek kanske, för de förgyller mitt liv ändå..
beundrar gör jag gärna, speciellt snälla, roliga, kloka mammor som orkar göra massor, fattiga damer som lever rikt, förgyller mitt liv gör de.. ska ni veta :)
förebild.. MIG SJÄLV, varje dag får bli ett mål i vilket jag ska göra mig själv stolt över min egen förträfflighet (och ödmjukhet)
spindelfot, medarbetare på Druid & Shaman och Häxor ifokus

#8 Hihi, du är en av mina förebilder Spindelfot! Du är klok som en bok, rolig att hänga med och en bra väninna. Grymt inspirerande!

#9 du kan vara min förebild också.. du är glamourös även i elände och det inspirerar och glädjer mig 
*ryggdunkartråden*

Min farmor som alltid gick och pysslade i sin trädgård och var en riktig bondmora i sina unga dagar.
Kanske också min mormor, som är en riktig "häxa" på mer än ett sätt och vi talar fortfarande inte med varandra efter en dispyt. Men hon är väldigt duktig på växter, örter och allmäna kunskaper som hon måste övertagit från sin mor, en san överleverare som fortfarande inte riktigt lärt sig svenska…trots många år io sverige…dessutom är damen lika aktiv och ettrig trots att hon bara har en lunga kvar.
Synd bara att min mor inte ärvde ner den vackert bruna huden och det svarta håret till mig, för mormor är same och mamma halv.. men ingen i tredje generation har fått det. Humöret är väl allt som ärvts skulle jag tro..

"11 vi har också något mystiskt hår som ingen av oss får ärva, haha, det dyrbara håret.. suck. vi är väl ovärdiga och orena, eller ja, pappa iallafall.
Mina främsta förbilder idag är mina barn.
Vandra i Ljus å Skönhet