Häxor iFokus

Häxor

Etikett: allmänt
Läst 2488 ggr
[dcpower]
0

min kompis tror jag har en demon på elevhhemmet:(

ni vet ju att jag hålltb på mä svartkonst å nu har min kompis känt en djävulsk demon på mitt elevhem,Usch å jag vet INTE hur jag ska hantera detta:( jag vet INTE hur man överhuvudtaget hanterar demoner

Viper
0

Hur ger sig den där demonen till känna?

[dcpower]
0

min kompis kände bara närvaro av nått ondskefullt å hon tror det va en av djävulens demoner

Viper
0

Det behöver ju inte vara en demon, kan ju vara vad som helst, till och med ren inbillning från din kompis. Jag skulle gissa på det i första hand.

Skulle det ändå vara något behöver det inte vara en demon. Kan till exempel vara en kvardröjande energi från någon som bott där tidigare. Har själv varit med om sådana fenomen. Kan vara obehagligt men för det mesta helt ofarligt.

[lillajessi]
0

Handlar inte svartkonst om att kunna hantera negativa "energier" eller "entities"/demoner? Tror det är ren inbillning från din väns sida. Hur definierar du svartkonst förresten?

SumacWarmi
0

Hade det funnits en "djävulsk demon" är jag tämligen säker på att du själv hade märkt av den för länge sen. Kan det vara så att din kompis på något sätt projicerar? Kanske din kompis hyser någon form av agg som hon/han inte vill kännas vid och istället "ser" en demon hos dig? (Alltså, din kompis ilska visar sig för din kompis som en demon, och då tror hon eller han att demonen hör hemma hos dig).

Eller så kanske din kompis känner sig lite förbisedd och söker uppmärksamhet hos dig genom att prata demoner eftersom du verkar intresserad av såna.

Tillit är den magiska ingrediensen som skapar under. Lev väl!

Choklad
0

demoner representerar rädsla. tänk efter vad du är rädd för..eller vad din kompis är rädd för. Eller testa att lägga någonting av stål i ditt rum..min mor var en sorts häxa och hon gjorde så en gång när jag hade en mörk ande i mit hem. sen försvann det..hon la två knivar i kors under min säng (du kan ju ta vanliga smörknivar)

U R us

[dcpower]
0

Jag har känt av en ande på elevhemmet,Men då trodde jag det va min moster så jag har känt att det finns nån här jag har haft kontakt mä den anden(jag har även sysslat mä svartkonst kan det va det som den lockas av???? jag tror inte min kompis har lurat mig hon e LIVRÄDD nu jag ser det på henne

Choklad
0

men hur känner du inför anden? kan ju va så att din kompis helt enkelt är rädd och inte van vid andar så som du är. Är man rädd blir allt övernaturlig "ont"…om du känner dig lugn är det ju ingen faraSkrattande

U R us

[dcpower]
0

Oki, men LITE spännande e det allt, jag tkr det e lite spännande med demoner men vet inte va min döda moster tkr om detObestämd hoppas hon accepterar det iafGladförhoppningsvis har hon överseende

[lillajessi]
0

Jag har läst en tidigare tråd med dig angående det här med svartkonst. Varfööööör i Gudinnans namn tar du upp detta igen? Och var är din sk. mentor nu? Long-way-gone? Syssla inte med sånt du inte kan någonting om för att sedan krypa till korset och be om hjälp när folk har varnat dig och försökt vägleda dig.

[dcpower]
0

jamen, det va ju flera MÅNADER sen jag höll på mä sånt min kompis upptäckte den här demonen för några veckor sen

Mr-K
0

Först och främst så är det ytterst tveksamt att du har en demon i din lägenhet. Det är mycket mer troligt att ni bara skrämmer upp er själva eller ett ni har nån form av ande som har kul att skrämma er. Att en demon flyttar in i en lägenhet är ytterst ovanligt. Om din kompis såg den på andra platser i samband med dig om du nu har sysslat med nån form av demondyrkan eller demon besvärjning skulle i sånna fall vara mer troligt.

Om du i alla fall verkligen tror du har en demon där så kan du ju antingen lära dig demon evokering på ett par år för att lära dig handskas med en eller försöka övertyga Katolska kyrkan att de gör en exorcism. Ett annat alternativ är att försöka göra en exorcism själv vilket jag heller inte skulle rekomendera utan ordentligt med erfarenhet och kunskap. Du hittar i alla fall ritualen för exocismen i en bok som heter Rituale Romanum översatt till den Romerska ritualen. Det är en handbok för Katolska präster och kan köpas i engelsk översättning från t ex adlibris eller amazon. Den innehåller två olika exorcismer. En för besatthet som vart populär med den gamla filmen The Exorcist och en annan som kommer efter den som är mer använd för att driva ut satan och hans demoner från platser. Det är alltså den du ska använda.

Om det inte är en demon kan du ju prova en rad med olika saker för att rena din lägenhet från dåliga energier. Det enklaste är att röka ut lägenheten med salvia. Se bara till att inte använda varianten som man blir hög av om ni inte vill ha en grymt urflippad rening. En vanlig välsignelse i samband med salvia brukar rena ut det mesta.

[dcpower]
0

oki, tack då vet jag, min kompis kände att det va nått VÄLDIGT ondskefullt hon e absolut INTE inte av den lättskrämda sorten men nu såg jag att hon va LIVRÄDD, Men jag skulle vilja lära mig handskas mä demoner hellre än exorcism men det e bara det att jag inte vet hur man gör det e därför jag va orolig för jag har ingen aning om hur jag ska göra

Coturnix
0

(Elda inte för mycket om det finns brandvarnare och sprinklersystem)

[dcpower]
0

kan du uttrycka dig så jag förstår jag förstod inte va du menade mä att elda inte för mktObestämd e lite trög idagXD.Vad skulle ni göra om en demon hittat till erat boende hade ni försökt samarbeta mä den elr exorcerat lägenheten????

spindelfot
0

I vampire bloodlines funkar vapen med blade-skada bäst på olika slags demoner av vampyrtyp. Blunt-skada funkar på demoner i sten, och på mer mänskliga funkar melee.

(obs jag skojar)

Men C har rätt, ibland är brandvarnare osv, häxans största fiende.. Men jag vill inte stänga av dem för man vill ju inte sakna dem ifall man verkligen skulle behöva dem en dag.

spindelfot, medarbetare på Druid & Shaman och Häxor ifokus

Coturnix
0

#15 Jag tänkte bara, (vis av erfarenhet;) Att om det finns brandvarnare och sprinkler system där Du bor så kan de lösa ut om man eldar, gör rök av växter. Är det ett känsligt system så går det ju igång av en enda liten rökelsepinne. Det var bara det::) En parantes.

Bappho
0

#12 Vad är det för sorts salvia som man bli hög av?

Sajtvärd för Häxor iFokus
Mina bloggar: ALBA CORAX och KARTOMANTI
Spår i Lenormand: Eyskogamork@hotmail.com

Twitter: Alba Corax

spindelfot
0

#18 profetsalvia kallas den, verkar helfränt ;)

spindelfot, medarbetare på Druid & Shaman och Häxor ifokus

[dcpower]
0

#17 ja, då förstår jag:) vi har brandvarnare här det kan jag tala omXD det måste man nog på ett elevhem en gång eldade en av mina elevhemskompisar upp ett schema i badkaret  då började tjuta i hela husetXDXD

[dcpower]
0

kan oxå säga att hon brukar känna av demonen efter fyra på morgonen då brukar hon känna av den som allra mest

Coturnix
0

# 21 Känd som "vargtimme"

Mr-K
0

Hmm man brukar ju tala om spöktimmen mellan 24:00 och 1:00. Många menar att mest aktivitet är mellan 24:00 och 3:00. Min personliga observation är att det brukar hända som mest saker mellan just 3:00 och 4:00  för att sedan övergå till mer normalt ju mer tiden går.

Vad ni skulle kunna testa för att se om nåt verkligen är där är EVP. Fixa en diktafon, helst digital men analogt funkar också men ljudkvaliten blir bättre med en digital. När ni börjar känna av något så slår ni på den och ställer frågor riktat till anden. Lämna utrymme för svar. Ni kommer antagligen inte höra nåt medans ni gör själva inspelningen men den finns en chans att om nåt verkligen är där att ni kommer höra saker på bandet som inte fanns där medans ni spelade in. Om ni fångar något så vet ni ju att ni verkligen har något där i alla fall. Faktiskt en Svensk kille som spelade in fågelsång som upptäckte detta fenomen.

För direkt kommunicering enligt denna teori finns också något som kallas för ghost radio eller ghost boxes. Det är en helt vanlig fick radio som är omgjord så att den aldrig stannar på en kanal utan hela tiden scannar av FM eller AM bandet. Detta skapar vad som kallas ett white noice som enligt teorierna ska möjligöra för andarna att kommunicera via olika ljudvågor direkt till oss. Tänk på det som en inspelning som du lyssnar till samtidigt som den görs. Alltså inte det du faktiskt hör utan det du spelar in.

Sen finns ju alltid de gamla klassikerna som att använda ett medium, ouija board osv men fuskfaktorn är stor i den svängen. Inget slår nåt som vem som helst kan höra utan nån form av kunnande eller förmåga.

[dcpower]
0

oj, var kan man fixa sånt,:) den här anden elr demonen kanske vill mig nånting:O vad e en diktafon för nått????å var får man tag på ghost radio???? vill VERKLIGEN kommunicera mä den här anden(demonen) vi har en new age butik i närheten kan ghost radio finnas där???? behöver alla tips jag kan få

[dcpower]
0

tack så mkt för tipsen kom gärna mä fler va man kan göra så jag kan välja mellan dom men jag e verkligen jätteglad för alla tips så jag får ur anden va den vill ha ut:):)

lightseeker
0

hm…..att ställa frågor till någon som du inte vet vem den är, eller vad den vill, vill du verkligen det?

[dcpower]
0

jadu, jag tyckte det bara lät lite spännandeObestämdmen jag ska försöka gå in i en mediation å fråga den hövligt. för den VILL ju nått när den besöker mitt elevhem å det e BARA jag som sysslat mä magi här,Jag vill fråga den om den har nått ärende här

lightseeker
0

det kanske "låter" spännande, men det gör det att gå rätt in i ett fiende-land under full krig också. Och det får jag hoppas att du inte gör.

Det är ju sådant som är spännande i sagor och på film, men sällan i verkligheten.

Mr-K
0

Alltså chansen att det verkligen skulle vara en demon är så liten att det nog är troligare att du ramlar och bryter ryggraden imorgon. Då jag inte tror att det är en demon så är typ det värsta som kan hända att man får sig en örfil som blir lite svår att förklara eller att saker börjar ramla ner från väggarna. Det är fortfarande saker som ens få aktiva spökjägare har haft möjlighet att få se så chanserna att nåt farligt skulle hända är minimala.

Fenomen som EVP och röster via en ghost box är å andra hand ganska vanliga.

En diktafon är helt enkelt en liten bandspelare med inbyggd mikrofon som ofta används av t ex doktorer för att prata in journaler som sen läkarsekreterarna skriver ut. Används istället för att göra anteckningar så talar man in på en diktafon. Du skulle kunna använda en mobiltelefon med inspelningmöjligheter eller din dator om du har en mikrofon. Att diktafoner är populära bland sk spökjägare har mest att göra med att de är lätta att ta med och ofta har lång inspelningstid.

[dcpower]
0

Oki, tack allihopa för era råd jag tänker ta å skaffa en diktafon å "kolla" in anden det va iaf ingen trevlig ande enligt min kompis hon har träffat många andar men INGEN kom ens i närheten av den här grad av läskighet som den här sa hon så honn e RIKTIGT rädd hon vill inte ens prata om det för då säger hon direkt ifrån så jag ska ta reda på vem den här osaliga anden e för jag e nyfiken av naturen det kanske ni har märkt???? det e så jag får min impulsivitet

Mr-K
0

Berätta gärna om resultatet och om du får reda på något så kan vi ju också ge klart bättre råd om hur du ska gå vidare med det hela.

[dcpower]
0

japp frågan e bara NÄR jag skaffar den där bandspelarenObestämd det kan  ta tid:( man måste ju  övertyga personalen oxå å det blir inte det  lättaste