Vad anser ni om kärleksmagi?
Jag vill nyfiken på vad ni tycker om det här med kärleksmagi. Vackert eller inte? Falskt eller uppriktigt? Anser ni att kärleken blir byggd med dåligt virke eller att man hjälper det naturliga på traven lite? Någon som har erfarenhet av detta som vill del med sig? Rätt eller fel?

Det finns en hel del trådar om detta, då det är ett ämne som diskuterats tidigare. Bland annat finns en artikel av Johannes Gårdbäck på HIFs "första sida".
Trevlig läsning!

Så läng inte någon skadas utan uppriktigt känner för det, tycker jag att det är OK. Kärlek, passion är underbart.
Hmm. Känner att jag måste sätta mig in i ämnet då jag inte riktigt vet vad kärleksmagi är. Men kanse betyder det att man försöker få någon annan att bli kär eller att en kärlek som redan ligger och pyr ska blomma?
Läste en gammal tråd här nyss om ämnet då folk betedde sig mycket illa. Otroligt att ett så fint ämne skulle skapa ett sånt liv!
Jag tänkte mer om kärleken "ligger och pyr" som du uttryckte dig BabyDragon :) När det lixom är på gång, när något finns där.
Jag är oxå emot att förtrolla någons sinne på det sättet att de inte längre styr över sig själva. Men det var INTE så jag menade. Vill inte att detta ska urarta och bli som den tidigare tråden.
Tack Zoraye, ska läsa den :)
#4 Kanske kan det hjälpa att få en nykick i ett förhållande som redan finns?? :)
Nej hoppas inte att det urartar. Man måste ju få fråga :)

Tycker att ingen magi, what so ever, ska utövas utan att man lägger till att det ligger inom gränsen för de/den inblandades fria vilja…
"There is nothing more despicable than respect based on fear."
Om det nu finns magi som kan påverka den fria viljan, inte för att jag vill testa :P
Inget jag skulle göra åt mig själv men jag har gjort det åt andra. Kan bli en del oväntade resultat. Speciellt när man gör det åt en tjej vars stora grej med killen hon ville ha tydligen var just att hon inte kunde få honom. Sen när det fixar sig så vill hon inte ha grabben längre.
Inte lätt att fösöka hjälpa sina kompisar ibland.

kul! Men man kan ju hamna i skiten förstås, fast så är det väl med allt.
spindelfot, medarbetare på Druid & Shaman och Häxor ifokus