Häxor iFokus

Häxor

Etiketti-häxans-trädgård
Läst 1143 ggr
Simonass
0

Odla och plantera

Hej jag är på min pappas jobb och han har lite olicka Frön Så jag bestämmde mig att jag ville planter lite finna blommor och odla majs kolvar. Blommorna jag ska plantera heter lejongap , solros , Aster , sömntuta och luktärt … Kan ni säga nån annan blomma ni tycker är fin som jag kan plantera :) ? kram … // Simona

Bjornen
0

De du räknar upp är det bara möjligen lejongap som kan sås nu. De är också i tidigaste laget, men de andra är det mycket för tidigt att så nu. Tidigast i april-maj och sömntutan direkt på friland.

Simonass
0

Oki :)

Coturnix
0

Ringblomma tycker jag att Du ska så och kanske gurkört…och :) Går bäst att så på friland, tycker jag. När jorden reder sig och temperaturen är lagom.

Kanske skulle vara bra med tips om vad som kan gå bra att så nu?

Förkultiveras med fördel i februari mars…brukar det stå på en del fröpåsar;) Paprika?

fridelfina
0

När är ringblommorna bra att så då? Gjorde det förra sommaren (kommer inte ihåg när dock), och hade på balkongen. Men i år skulle jag vilja plantera dem på vår tomt (eller det som ska bli v år tomt). Kan man så dierkt ute eller är det bäst att sätta frön inne först?

Coturnix
0

Det kanske beror på var man bor. Jag bor i västergötland och brukar så mina ringblommefrön när jorden rett sig och verkar lagom solvarm. Någon vecka in i Maj.;)

fridelfina
0

Ok, då har jag tid att hitta en bra plätt att så på då! Morgon och förmiddagssol, räcker det? Eller är de väldigt ljusälskande?

Det är spännande att tänka att jag kommer ha en egen trädgård så småningom Glad